Yerli ve milli otomobile isim önerisi: Bir modele Bursa adı verilsin
Yerli ve milli otomobil Türkiye'nin 60 yıllık hayali. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 'babayiğit' çağrıyla hayalden gerçeğe doğru her gün bir adım daha yaklaşıyoruz. Önce, şirket kuruldu, model çalışmaları başladı. Ardından fabrikanın Bursa'da kurulacağının yine Erdoğan tarafından açıklanması hepimizi heyecanlandırdı.
O günkü yazımda, yerli, milli Gemlikli başlığını kullanmıştım. Temel atma töreninin üzerinden bir yıl geçti. Zemin iyileştirme çalışmaları epeyce zaman aldı ama artık fabrika binalarının yükselmeye başladığını da görüyoruz.
Önceki gün de Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) TOBB ve Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ve TOGG CEO'su Gürcan Karakaş'ı Bursa iş dünyası ile buluşturdu.
Online toplantına Hisarcıklıoğlu ve Karakaş önemli bilgi ve mesajlar verdi.
Detayını Bursa Hakimiyet'in ekonomi sayfalarında göreceğiniz buluşmadan dikkatimi çeken birkaç notu yazayım.
Hisarcıklıoğlu, Bursa'ya hakkını her zaman teslim eden isimlerden biri. Türkiye'nin bugün Avrupa'nın en büyük otomotiv tedarikçisi olmasında ilçeleriyle birlikte sanayi devi haline gelen Bursa'nın katkısını vurgulayan Hisarcıklıoğlu, bu sonucun ortaya çıkmasına katkı sağlayan oda ve borsa başkanlarına teşekkür etti.
Cumhurbaşkanının çağrısı üzerine 'Babayiğitlerimizle birlikte uzun ve zorlu bir yolculuğa çıktıklarını ifade eden Hisarcıkloğlu, 'Eleştirenler oldu, çok az da olsa. Yapamazsınız, kopya yapıyorsunuz diyenler oldu. Biz işimize baktık. 2022 sonunda Türkiye'nin otomobili banttan inecek, 2023'te de satışa sunulacak' mesajını verdi.
Hisarcıklıoğlu, yeni otomotivle birlikte sektörün de dönüşeceğini kaydederek, 'Bir otomobilden fazlasını yapacağız. Bursa'ya bir fabrikadan fazlasını inşa ediyoruz. Sadece bir üretim üssü değil, teknoloji üssü inşa ediyoruz. 4. sanayi devrimi, dijital dönüşümün en güzel örneklerini Bursa'da sergileyeceğiz.'dedi.
BTSO Başkanı İbrahim Burkay da, küresel rekabette Türkiye'yi dünya ligine taşıyacak yerli otomobil projesinin ekonomideki köklü dönüşümün de başlangıcını oluşturacağını vurgulayarak, TOGG'a daha fazla katkı sunmayı hedeflediklerini söyledi.
TOGG CEO'su Gürcan Karakaş'ı BOSCH'ta görev yaptığı günden beri ilgiyle takip ederim. Her konuşmasında ufuk açıcı ve önemli bilgiler verir. Online toplantıda da yaptığı konuşmada, dünyada elektrikli otomobil satışlarının ve pazar payının arttığını vurgulayarak 2033 yılında içten yanmalı otomobillerin Pazar payının yüzde 50'lerin altına ineceğini söyledi.
Gürcan Karakaş, fikri ve sınai mülkiyeti yüzde 100 Türkiye'ye ait küresel bir marka ortaya çıkarmayı ve Türk mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturmayı hedeflediklerini de kaydederek
Karakaş, şöyle devam etti:
'Üretim başlangıcında, yerlilik oranı için kendimize yüzde 51 oranını söz verdik. 3 yıl içinde yüzde 68'e çıkmayı hedefledik. Burada önemli olan konu, belli başlı dönüşümlerde tedarikçilerimizle birlikte ortak çalışıyoruz. TOGG'da; 30'un üzerinde Bursa bölgesinde iş ortaklarımız var. Bunu da vurgulamak isterim. İş ortaklarımızla dönüşerek ekosistemi büyütmeye devam ediyoruz.'dedi.
MURAT VE TOROS'U SEVDİK NEDEN BURSA
Türkiye'nin ilk ürettiği otomobilin markası, Türkçe 'Devrim'di. Ancak yaşanan hayal kırıklığı sonrası seri üretim gerçekleşmedi. Türkiye, yıllar sonra Bursa'daki Tofaş ve Renault fabrikalarında yabancı markalar da olsa Türkçe isimli modeller üretilmesi bize moral buldu.
Tofaş'ın ilk modeli Murat, ardından Doğan ve Şahin, Renault'un Toros modelini sevip benimsemiştik. Kamyon ve minibüslerde de halen Fatih ve Levent isimleri kullanılmaya devam ediyor. Tofaş, Bursa'da üretip ihraç ettiği aracı dünyaya Tipo modeliyle satarken, yurt içinde Egea olarak çıkarıyor. Bu bile araca sempati sağlıyor.
Yerli ve milli otomobilin markası konusunda karar verildiği anlaşılıyor. TOGG isminin tuttuğu çeşitli platformlarda dile getiriliyor. Hızlı sona doğru giderken şimdi gözler 5 modele verilecek isimde.
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği'nde (TÜRSAB) Sayman Üye olarak Bursa'yı temsil eden Hasan Eker, bu konuda bir öneride bulundu. Konuya turizmci gözüyle yaklaşan Eker, 5 modelden birine Bursa adının verilmesini istedi ve şöyle devam etti:
'Bursa adı güzel bir araç ismi olur. Ayrıca Bursa'nın dünyada markalaşmasına önemli katkı sağlar. Turizm açısından iyi olur. Seat bazı araçlarına "Toledo" ve "Cordoba" ismini vermişti. Citroen bir aracına Champs-Elyses adını verdi. Benzer örnekler de var'
TOGG KAVŞAĞI TAM GAZ
TOGG fabrikasının Gemlik'e kurulması sonrası konunun en yakın takipçilerinden biri Gemlikli olan AK Parti Bursa Milletvekili Zafer Işık oldu. Fabrika yakınında bulunan derenin ıslahından ulaşımın daha rahat sağlanması için kavşak yapımlarına kadar kamu yatırımlarının takipçisi olan Işık, dün TOGG fabrikasına giden güzergahta bulunan Gençali, Gecer-1 köprüsünün devam eden inşaat çalışmalarında incelemelerde bulundu.
Işık, halen zemin güçlendirme amacıyla fore kazık uygulamaları yapılan inşaat hakkında Karayolları 14'üncü Bölge Müdürü Ömer Güzel'den bilgi aldı.
Daha sonra bu yolla bağlantılı Engürücük kavşağında incelemelerini sürdüren Işık, kavşak projesi tamamlandığı Gemlik, Kurşunlu ve Mudanya güzergahında yaşanan trafik sorununun ortadan kalkacağını ve çalışmaların planlanan şekilde ilerlediğini söyledi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder