27 Haziran 2021 Pazar

Firma şantiyeyi kuruyor; ilk hedef 13 kilometrelik tünel [05 Şubat 2021 ]

Hızlı tren Bursa'nın uzun yıllardan beri beklediği en önemli ulaşım projesi. 9 yıl önce hasret bitiyor diye sevinmiştik.

Dönemin Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, daha sonra parlamenter sistemin son Başbakanlığını yapacak olan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile 2012 yılında Balat'ta temel atarken, 2016'da hızlı trenin Bursa'ya geleceği müjdesini vermişlerdi.

Ancak, güzergâhta çıkan sorunlar, ihale süreçleri nedeniyle Bursa'nın hızlı tren hayali sürekli ötelendi. Projeler değişti. Yüksek hızlıdan hızlıya sonra da Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı'na dönüştü.

Beklenen ihale Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nce 2020 yılı Ağustos ayında yapıldı. 201 kilometrelik Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı İnşaatı ile Elektromekanik Sistemlerinin Temini işi ihalesini Kalyon İnşaat kazandı.

Her adımı ilgiyle takip hızlı tren projesinde, 9 milyar 449 milyon liralık teklifi ile ihaleyi kazanan Kalyon İnşaat, şantiyesini geçen ay Yenişehir-Ebeköy'de kurmaya başladı.

Yaklaşık 45 bin metrekarelik alanda kurulacak olan şantiyede 6500 metrekarelik kapalı bölümler yer alacak. Bu bölümlerde yatakhaneler, mutfak, araç bakım ve onarımlarının yapılacağı atölye, ambar, çalışma ofisleri ve laboratuvar bulunacak.

Şantiyenin ilk ziyaretçileri geçen hafta AK Parti Grup toplantısında Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ile görüşerek, proje hakkındaki yeni gelişmeleri soran AK Parti Bursa milletvekilleri Dr. Mustafa Esgin ve Refik Özen oldu. İki vekil şantiyedeki yetkililerle görüşerek yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı.

Görüşmelerle ilgili izlenimlerini ve son durumu Dr. Esgin ve Özen'e sorduk. Yeni ve önemli gelişmeler var.

Bunları sizlere aktarayım.

İhalenin dış kredi konusu Hazine ve Maliye Bakanlığı'nda onay aşamasında olmasına rağmen firma zaman kaybı yaşamamak için şantiyeleri kuruyor

Kalyon İnşaat, Ebeköy'deki şantiyenin bir benzerini de Osmaneli'de kuracak. Firmanın hedefi 13 kilometrelik tünel inşaatına bir an önce başlamak.

Vekillere, bu yıl ayrılan ödeneğin proje tutarına göre az olması konusu da sorduk. Konuyu geçtiğimiz günlerde gazeteci ağabeyimiz Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, köşesine taşımıştı.

Dr. Esgin, bunun teknik bir konu olduğu vurgusunu yaparak, 'O konuyu da araştırdık. Tahmini bir bütçe konuluyor. Ancak, kredisi hazır olduğu için bir sıkıntı yaşanmayacak. Firma iş yaptıkça ödenek ona göre artacak. Orada belirtilen rakamların üzerindeki ödeneğin serbest bırakılması söz konusu. Üst düzey bürokratlarla hem dış kredi onayı hem de ödenek konusunu sürekli konuşuyoruz' dedi.

Bursa'nın, en çok da iki dönem CHP milletvekilliği yapan Kemal Demirel'in hayali umarım bu kez yarım kalmaz...

YENİŞEHİR-BİLECİK KARAYOLU'NUN 15 KİLOMETRESİ KALDI

Yenişehir ile Bilecik arasındaki duble karayolu inşaatı da hızlı trenle aynı kaderi yaşıyor. Uzun yıllardan beri inşaatı devam eden bu projeden de iyi haber var.

Aslında bu yol Bursa ve Bilecik açısından büyük önem taşıyor. Bursa sanayisi büyümek için yer arıyor. Bilecik ise yapılan üçüncü OSB'ye yatırımcı arıyor.

Bu yıl Bursa ile Bilecik arasındaki mesafeyi kısaltacağı için gelecekte yeni yatırım alanı olma özelliği taşıyor.

AK Parti milletvekilleri Dr. Mustafa Esgin ve Refik Özen'in Yenişehir'deki ikinci durakları ise yol inşaatı oldu. Sonrasında Bilecik'e kadar devam eden vekiller burada AK Parti Bilecik Milletvekili Selim Yağcı ve AK Parti Bilecik İl Başkanı Serkan Yıldırım ile buluştu.

Yolun inşaat aşaması hakkında bilgi veren Dr. Esgin, ihale süreçlerinden dolayı geciken yolun ikmal ihalesinin geçen yıl yapıldığını belirterek, '40 kilometrelik yolda hummalı bir çalışma yürütülüyor. Yolun 25 kilometrelik bölümü tamamlandı. Projenin toprak işlerinin yüzde 70'i, sanat yapılarının da yüzde 90'ı bitti. Bu gün konuştuk proje 2022'de tamamlanması planlanıyor ama 2021 yılı sonuna doğru hizmete açacağız' dedi.

ÇARŞIBAŞI'NDA MERKEZ BANKASI BİNASI NE OLACAK?

Bursa Büyükşehir Belediyesi, geçtiğimiz günlerde Hanlar Bölgesi Çarşıbaşı Kentsel Tasarım Projesi'nin belirlenmesi için düzenlediği yarışma sonuçlarını açıkladı.

Bursa'nın geleceğine damga vurması beklenen tarihi proje için açılan yarışmaya Amasya, İstanbul, Kahramanmaraş, Ankara, Bursa, Kayseri, Sakarya, Kocaeli ve Van'dan 35 proje katılmıştı. Jüri başkanlığını da UNESCO Alan Başkanı da olan Prof. Dr. Neslihan Dostoğlu'nun yapmıştı.

Tophane yamaçları ile tarihi Hanlar Bölgesi'ni bir bütün olarak ele alan ve bölge tamamen yayalaştıracak Mimar Ece Avcı'nın ekip başı olduğu 10 numaralı projeyi birinci seçildi.

Yarışmada birinciliği kazanan projeye baktığımda, çalışmalara başlandığında depreme dayanıksız olduğu için yıkılan Merkez Bankası'nın dev kütleli betonarme binasının kaldığını gördüğümde, açıkçası şaşırdım.

Bu konuda uzman değilim ama Şevki Vanlı tasarımı, Ulusal Mimarlık Ödülü sahibi Merkez Bankası binası Osmanlı izlerini taşıyan Hanlar Bölgesi önünde iyi durmamış. Üstelik bu beton bina yeniden yapılırsa hanların önünü kapatmaya devam edecek.

Bunun yanı sıra yapılacak bina hangi amaçla kullanılacak ve kime yaptırılacak? Merkez Bankası Bursa için geçtiğimiz yıllarda yeni bina yaptı.

Projesi ödül alan bu bina Bursa'da yaşatılmak isteniyorsa başka bir bölge seçilip, aynı proje uygulanabilirdi. Belki de Bursa'nın yeni kent alanları için müze veya kültür merkezi olarak değerlendirilebilirdi.

Büyükşehir Belediyesi yarışmayla kendini bağlamış oldu.

Değişiklik yapılır mı bilemiyorum.... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yatırımcı çıkmayınca Büyükşehir yapacak

  27 Ekim 2021 Çarşamba, 07:56     Bursa'da yerel gündem son aylarda oldukça hareketlendi. Emek-Şehir hastanesi metro hattından T2'y...