Bursa, sonbaharın ilk günlerinden itibaren kentin yaşanmaz hale getiren trafik
sorunu için “Bursa’da yaşamak zor” başlıklı yazımda, yöneticilerin acil önlem
alması gerektiğini vurgulamıştım.
O dönemde sanki her şey üst üste gelmişti. Otoyoldaki asfalt yenilemesinden tutun da Kent Meydanı Şehirlerarası otobüs terminali arasında sefer yapacak T2 hattı inşaatına, Ovaakça’daki kontrollere kadar trafiği sıkıştıracak etmen bir araya gelmişti.
Tamamlanmasına rağmen kronik olmaya devam eden Mudanya Köprülü Kavşağı’nı saymıyorum bile.
İlk önemli adım Bursa Valisi İzzettin Küçük’ten geldi. Ovaakça’daki polis kontrol noktası Engürücük Köyü yakınlarına kaydırılarak jandarma ile birleştirilince buradaki sıkışıklık sona erdi. Gerçi hala Engürücük’te de zaman zaman kuyruklar oluşuyor ama Ovaakça’daki ile kıyaslamak imkansız.
İkinci hamle yine Vali İzzettin Küçük’e aitti.
Trafiğin en çok sabah 07.30 - 08.30 arasında yoğunlaştığını dikkate alan Valilik, tekli eğitim yapan 170 okulun sabah 08.20 olan başlama saatlerini 09.00’a çekti.
Emniyet Müdürlüğü de, büyük araçlar ve kamyonların güzergah ve saatlerini tespit ediyor. Vali Küçük onlarla ilgili de düzenleme yapılacağı müjdesini verdi.
İŞADAMLARINDAN DESTEK İSTENDİ
O dönemde sanki her şey üst üste gelmişti. Otoyoldaki asfalt yenilemesinden tutun da Kent Meydanı Şehirlerarası otobüs terminali arasında sefer yapacak T2 hattı inşaatına, Ovaakça’daki kontrollere kadar trafiği sıkıştıracak etmen bir araya gelmişti.
Tamamlanmasına rağmen kronik olmaya devam eden Mudanya Köprülü Kavşağı’nı saymıyorum bile.
İlk önemli adım Bursa Valisi İzzettin Küçük’ten geldi. Ovaakça’daki polis kontrol noktası Engürücük Köyü yakınlarına kaydırılarak jandarma ile birleştirilince buradaki sıkışıklık sona erdi. Gerçi hala Engürücük’te de zaman zaman kuyruklar oluşuyor ama Ovaakça’daki ile kıyaslamak imkansız.
İkinci hamle yine Vali İzzettin Küçük’e aitti.
Trafiğin en çok sabah 07.30 - 08.30 arasında yoğunlaştığını dikkate alan Valilik, tekli eğitim yapan 170 okulun sabah 08.20 olan başlama saatlerini 09.00’a çekti.
Emniyet Müdürlüğü de, büyük araçlar ve kamyonların güzergah ve saatlerini tespit ediyor. Vali Küçük onlarla ilgili de düzenleme yapılacağı müjdesini verdi.
İŞADAMLARINDAN DESTEK İSTENDİ
Üçüncü ve büyük önem taşıyan hamle işçilerin vardiya saatleriyle ilgili
oldu. Çünkü yoğun saatlerde trafiği servis araçları etkiliyor. Bursa’da toplam
8 bin servis aracından yaklaşık 5 bini fabrikalara 3 bini okullara ait.
Okulların saatinin ardından sıra işçi vardiyalarına geldi.
Vali İzzettin Küçük, Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ve BTSO
Başkanı İbrahim Burkay, şehir içi trafik sorununa ortak çözümler üretilmesi
hedefiyle tüm organize sanayi bölgelerinin başkan, yönetici ve işadamlarıyla önceki
gün bir araya gelerek, çözüm önerilerini masaya yatırdı.
Toplantıda, çalışma saatlerinin düzenlenmesi noktasında sanayicilerden de
beklentileri olduğunu ifade eden Vali Küçük, “Hedefimiz; mesai saatlerini pik
zamandan geri alabilir miyiz? İncelememiz şu; sanayide mesai ağırlıklı olarak 08
– 08.30. İşçinin oraya varabilmesi için 07.00’de yola çıkması lazım. Akşamda aynı 1 - 1,5 saat
yolda geçiyor. Mesai 07.00’da olsa, 06.30’da
servis çıksa çok rahat işe yetişiyor. Böylelikle pik saati dağıtıyoruz. İşçilerin
yolda geçen zamanını da azaltıyoruz. Efendim 06.30 çok erken değil mi? İnsan
yarım saat daha kestirse ister ama bedeli ağır. Şehre bedeli çok ağır hem de
1’er saat trafikte geçiyor. İşletmelere teknik olarak ne yansır bilmiyorum ama
aynı süreç devam edecek. Sadece 1’er saat kayacak. Şehre büyük hizmet
yapacaksınız hem de hiç para yatırmadan. Çalışanların trafikte geçen zamanları
azalacak ve akşam 3’te çıksa koca bir gün kalıyor. Bizim sizden böyle bir
talebimiz var. Sizin el uzatmanızı istiyoruz. Kamu olarak ben ne gerekiyorsa
yapacağım bu insanları rahatlatmak için” sözleriyle destek istedi.
Sıra iş dünyası da teklife olumlu bakıyor ve aldığım bilgiye göre pazartesi günü NOSAB, Bursa OSB ve DOSAB’taki fabrikalar uygulamaya destek verecek.
ALTEPE DE ŞİKAYETÇİ
Bu toplantıda Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Altepe de önemli mesajlar verdi.
Yatırım bütçesinin yüzde 70’ini ulaşıma ayırdıklarını söyleyen Altepe’nin verdiği bilgiye göre, son 7 yılda 63 kavşak ve köprü yapıldı. Yeni metro ve tramvay hatları yapılıyor. Tek bir bulvar açmak için yıkılan bina sayısı 500’ü buldu. Altepe’ye göre, bina yıkmak kolay değil. Bu uygulama Türkiye hiçbir şehrinde yok. İstanbul Caddesi’nden sonra Yıldırım metrosu başta olmak üzere ilave yapılacak hatların hepsi yer altından olacak.
Altepe de servis araçlarından şikâyetçi. Bazı kuruluşların önlerine kadar raylı sistem götürülmesine rağmen hale servis aracı konulmasına sitem ediyor. Servis otobüs olmasına rağmen yüzlerce işçinin de kendi araçlarıyla geldiğini anlatıyor.
Sıra iş dünyası da teklife olumlu bakıyor ve aldığım bilgiye göre pazartesi günü NOSAB, Bursa OSB ve DOSAB’taki fabrikalar uygulamaya destek verecek.
ALTEPE DE ŞİKAYETÇİ
Bu toplantıda Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Altepe de önemli mesajlar verdi.
Yatırım bütçesinin yüzde 70’ini ulaşıma ayırdıklarını söyleyen Altepe’nin verdiği bilgiye göre, son 7 yılda 63 kavşak ve köprü yapıldı. Yeni metro ve tramvay hatları yapılıyor. Tek bir bulvar açmak için yıkılan bina sayısı 500’ü buldu. Altepe’ye göre, bina yıkmak kolay değil. Bu uygulama Türkiye hiçbir şehrinde yok. İstanbul Caddesi’nden sonra Yıldırım metrosu başta olmak üzere ilave yapılacak hatların hepsi yer altından olacak.
Altepe de servis araçlarından şikâyetçi. Bazı kuruluşların önlerine kadar raylı sistem götürülmesine rağmen hale servis aracı konulmasına sitem ediyor. Servis otobüs olmasına rağmen yüzlerce işçinin de kendi araçlarıyla geldiğini anlatıyor.
Altepe, “Metro var, servis var ama fabrikanın otoparkı dolu. Bir otobüs 80
– 100, bir tramvay 200 ve bir vagon 700 ile 1000 aracın trafiğe çıkmasını
engelliyor. 10 yıl önce çevre yolu da yoktu. Bugün 50 bin araç orayı
kullanıyor. Kurallar koymalı ve birlikte adım atmalıyız. Çalışma saatlerinin
biraz öne çekilmesiyle büyük bir rahatlama yaşayabiliriz. Raylı sistemde
yoğunluk 1 - 1,5 saat içinde yaşanıyor. Katrilyonlarca lira yatırım yapıldı.
Kullanma saatleri ise 1 - 1,5 saate sıkışmış oluyor. Sabah 09.30’dan sonra
vagonlar boş gidiyor. Saat ayarlaması yapılırsa, fabrikalar öne okullar ileri
alınırsa rahatlama sağlanır. Sabahları 7.30 ile 09.00 arasındaki süreyi
genişletmemiz gerekli” sözleriyle konuyu detaylandırıyor.
Burada bir parantez açmak gerekiyor. Bursa’da hafif raylı sistemi kullanılmasını istemek doğru bir talep ancak, yoğunluğun pik olduğu saatlerde Bursaray’a binen de pişman binmeyen de. Çünkü o kadar yoğun ki nefes almak imkansız. Üstelik sık sık sistemden kaynaklanan arızalar da cabası. Konforlu bir raylı sistemi kim kullanmak istemez ki…
Açıkça söylemek gerekirse, otoyoldaki asfalt yenileme, okul servis saatlerinin değiştirilmesi ve Ovaakça’daki kontrol noktasının Engürücük’e kaydırılması trafikte gözle görülür şekilde rahatlama sağladı. İşçi vardiyaları da bir saat erkene alınırsa rahatlama daha da artacak.
Özellikle kontrol noktasının değiştirilmesi, öğrenci ve işçi servis saatleriyle ilgili çalışmasından ötürü Vali İzzettin Küçük’ü kutlamak gerekiyor. Demek ki çaba gösterince oluyormuş.
Burada bir parantez açmak gerekiyor. Bursa’da hafif raylı sistemi kullanılmasını istemek doğru bir talep ancak, yoğunluğun pik olduğu saatlerde Bursaray’a binen de pişman binmeyen de. Çünkü o kadar yoğun ki nefes almak imkansız. Üstelik sık sık sistemden kaynaklanan arızalar da cabası. Konforlu bir raylı sistemi kim kullanmak istemez ki…
Açıkça söylemek gerekirse, otoyoldaki asfalt yenileme, okul servis saatlerinin değiştirilmesi ve Ovaakça’daki kontrol noktasının Engürücük’e kaydırılması trafikte gözle görülür şekilde rahatlama sağladı. İşçi vardiyaları da bir saat erkene alınırsa rahatlama daha da artacak.
Özellikle kontrol noktasının değiştirilmesi, öğrenci ve işçi servis saatleriyle ilgili çalışmasından ötürü Vali İzzettin Küçük’ü kutlamak gerekiyor. Demek ki çaba gösterince oluyormuş.
OTOYOL 24 ARALIK’TA AÇILIYOR
Şimdi size trafiği rahatlatacak bir müjdeli haber daha vermek istiyorum.
Proje adı Gebze-Orhangazi-İzmir olan otoyolun Altınova-Gemlik arasındaki bölümü
ve Osmangazi Köprüsü 30 Haziran’da Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından
açılmıştı.
Bu proje aslında Marmara ile Ege’yi karayoluyla bağlayacak Türkiye’nin son
yıllardaki en önemli projelerinden biri.
Bu etaptan sonra sıra Gemlik- Bursa arasındaki 25 kilometrelik bölüme gelmişti. Çünkü araçlar Ovaakça’dan otoyola girse
de bu bölüme kadar artık kent içi sayılan Gemlik yolunu kullanıyor. Otoyolun bu
bölümü de tamamlandı ve 24 Aralık’ta ulaşıma açılıyor. Resmi açılışı ise 27
Aralık’ta Başbakan Binali Yıldırım’ın da katılacağı törenle yapılacak.
Geçtiğimiz günlerde yolu test eden Hürriyet’in Halkın Ekonomisi Köşe Yazarı
Sefer Levent, Mahmutbey’den Gemlik’e otoyol
ve Osmangazi Köprüsü’nü kullanarak 2 saatte gelmişti. Kalan 25
kilometrelik bölüm için de 10 dakika daha koyarsanız İstanbul’un bir ucundan
Bursa’ya 2 saat 10 dakikada ulaşmış olacaksınız. Nerdeyse deniz otobüsü hızına
ulaşılacak bir zaman. O yüzden çok önemli.
Türkiye’nin megapolü ile Güney Marmara’nın sanayi merkezi arası biraz
maliyetli olsa da çok yakın.
Bursa trafiğine faydası ise İstanbul’dan yola çıkan ve İzmir yönüne geçecek
araçlar artık Orhangazi, Gemlik ve Bursa’yı transit geçecekler. Özellikle büyük
araçların geçişi trafiği önemli ölçüde rahatlatacak. İstanbul’dan otobana
girecek araç Karacabey’e birkaç kilometre kala normal devlet karayoluna çıkacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder