Kara ve deniz yolu ulaşımında son yıllarda gerçekleştirilen yatırımlarla sorunlarını büyük ölçüde çözen Bursa, hava ulaşımında maalesef aynı başarıyı bir türlü gösteremiyor.
Bugün yapılmak istense araya tüm Bursa milletvekilleri hatta bakanlar girse bile onayı güçlükle alınabilecek Yenişehir Uluslar arası Havalimanı maalesef yeterince kullanılamıyor.
Büyükşehir Belediyesi’nin Yunuseli’ni de faaliyete geçirmesiyle nerdeyse adından söz eden bile yok.
Bunun en büyük nedenlerinden biri de Yenişehir’e sahip çıkılamaması.
Aşağıda anlatacağım öykü, tıpkı bazı filmlerin girişindeki hatırlatmalar gibi tamamen gerçeklere ve belgelere dayanmaktadır.
Kendisini de turizmci olan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) 35’inci Komite Başkanı Hasan Eker’in girişimleri sonucu BTSO, 13 Nisan’da Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü’ne yazı gönderir.
Yazıda, “Bursa’nın turizm potansiyeli anlatılarak bu potansiyelin korunup geliştirilmesini sağlamak ve özellikle Arap turistler tarafından tercih edilen Bursa Yenişehir Havalimanının kapasitesinin kullanılmasının sağlanması amacıyla ülkemize turist getiren Seyahat acentalarına bakanlıkça sağlanan destek kapsamına Yenişehir’in de alınması” istenir.
Yatırım ve İşletmeler Genel Müdür Yardımcısı Cemil Turan’ın Bakan adına imzalayarak 20 Nisan’da gönderdiği yanıt, BTSO’ya bu ayın ilk günlerinde ulaşır.
Yazıda, Bakanlar Kurulu’nun 2017 yılı turizm desteğine ilişkin kararından alıntı yapılarak, “Bu karar kapsamında Antalya Gazipaşa-Alanya, Antalya, Muğla Dalaman, Muğla Milas-Bodrum, İzmir Adnan Menderes, Kütahya Zafer, Trabzon, Denizli Çardak, Isparta Süleyman Demirel, Eskişehir Hasan Polatkan, Ordu-Giresun, Samsun Çarşamba, Erzurum ve İstanbul Sabiha Gökçen havaalanlarıyla sınırlı tutulduğu” belirtilir.
Ve final cümlesi; “Bu nedenle söz konusu talebinize bu aşamada yapılacak işlem bulunmamaktadır. Bununla birlikte talebiniz yapılacak mevzuat değişikliklerinde göz önünde bulunduralabilecektir”
Hasan Eker de, bu yazıyı komite üyeleriyle paylaşır…
Şimdi gelelim asıl meseleye…
Bu basit soruyu hangi turizmci veya bu işten anlayan birine sorsanız alacağınız yanıt aynıdır. Arap turist denilence akla hangi şehir gelir? Yanıt tabii ki Bursa’dır. Ama buradaki turizmin desteklenmesi, havaalanının daha çok kullanılabilir hale gelmesi gerekirken, Bursa kapsam dışı bırakılıyor.
Sanırım bu konuda artık söz Bursa’daki turizmcilerde veya BTSO’da değil, Bursa’yı TBMM’de temsil eden siyasetçilerde olması gerekir.
Biz yine de Hasan Eker’e soruyoruz.
Eker, üzgün çünkü Trabzon’un, Ordu-Giresun’un Kütahya’nın yer aldığı bir teşvik de Bursa’da yer almalıydı. Aslında o kadar büyük rakamlar da değil. Uçak başına 6 bin dolar acentaya yapılan ödeme ama şirketler için tercih listeleri oluşturulurken önemli. Charter sefer düzenleyecek şirket Bursa’da teşvik olmadığını görürse otomatik olarak inişi Sabiha Gökçen’e kaydıracaktır.
Hasan Eker,
girişimlerini milletvekilleri ve bakanlar düzeyinde sürdüreceklerini söylüyor.
Haklı da …
Her konuşmada Bursa gözbebeğimiz denilip, BTSO’nun sloganını olan “Bursa büyürse Türkiye büyür” kullananların Bursa’ya üvey evlat muamelesi yapmaya hakları yok.
Görüşmemizde Hasan Eker, Yenişehir’in limanı için iyi şeyler de anlatıyor. Trabzon, Erzurum ve Diyarbakır uçakları dolu gidiyormuş. Bir tek Ankara’dan memnun değilmiş Anadolu Jet.
Seyahat acentaları olarak Yenişehir’e katkıda bulunmak için sefer düzenlenen illere paket programlar hazırlamış. Öncülüğünü yapan da Hasan Eker, ilk adım 19 Mayıs tatili için gerçekleştirilmiş. Hem de avantajlı fiyatlarla. Örneğin hafta sonu ve iki-üç günlük tatilde Trabzon’a ya da Diyarbakır oradan da Mardin’e gidilebilir.
Ya da o illerden Bursa’ya..
Bu tür çalışmalar hem Bursa, hem sefer yapılan iller hem de zor günler geçiren turizm sektörüne katkı sağlar.
Hasan Eker’in bir önerisi de Yenişehir’e ulaşımın kolaylaştırılması yönünde. Sabiha Gökçen’e belediye otobüsü misali ilçelerden yolcu toplayıp götüren firmalar var. Bunun benzeri Yenişehir’deki Anadolujet seferleri için neden olmasın. Örneğin Gemlik’teki bir yolcunun Yenişehir yerine Sabiha Gökçen’i tercih etmesinin nedeni ulaşımının kolay olması gece Yenişehir’e inen bir yolcu Gemlik’e veya başka bir ilçeye gitmek için araç bulamazken, Sabiha Gökçen’deki yolcu terminal kapısından gideceği ilçeye kadar götürecek araç lüksüne sahip.
Eker’in diğer bir önerisi de Bulgaristan ve Makedonya seferlerinin bir an önce başlatılması….
Bursa’nın sesini duyan yok mu?
Haklı da …
Her konuşmada Bursa gözbebeğimiz denilip, BTSO’nun sloganını olan “Bursa büyürse Türkiye büyür” kullananların Bursa’ya üvey evlat muamelesi yapmaya hakları yok.
Görüşmemizde Hasan Eker, Yenişehir’in limanı için iyi şeyler de anlatıyor. Trabzon, Erzurum ve Diyarbakır uçakları dolu gidiyormuş. Bir tek Ankara’dan memnun değilmiş Anadolu Jet.
Seyahat acentaları olarak Yenişehir’e katkıda bulunmak için sefer düzenlenen illere paket programlar hazırlamış. Öncülüğünü yapan da Hasan Eker, ilk adım 19 Mayıs tatili için gerçekleştirilmiş. Hem de avantajlı fiyatlarla. Örneğin hafta sonu ve iki-üç günlük tatilde Trabzon’a ya da Diyarbakır oradan da Mardin’e gidilebilir.
Ya da o illerden Bursa’ya..
Bu tür çalışmalar hem Bursa, hem sefer yapılan iller hem de zor günler geçiren turizm sektörüne katkı sağlar.
Hasan Eker’in bir önerisi de Yenişehir’e ulaşımın kolaylaştırılması yönünde. Sabiha Gökçen’e belediye otobüsü misali ilçelerden yolcu toplayıp götüren firmalar var. Bunun benzeri Yenişehir’deki Anadolujet seferleri için neden olmasın. Örneğin Gemlik’teki bir yolcunun Yenişehir yerine Sabiha Gökçen’i tercih etmesinin nedeni ulaşımının kolay olması gece Yenişehir’e inen bir yolcu Gemlik’e veya başka bir ilçeye gitmek için araç bulamazken, Sabiha Gökçen’deki yolcu terminal kapısından gideceği ilçeye kadar götürecek araç lüksüne sahip.
Eker’in diğer bir önerisi de Bulgaristan ve Makedonya seferlerinin bir an önce başlatılması….
Bursa’nın sesini duyan yok mu?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder