Bursa Büyükşehir Belediyesi 2014 yılında kurduğu Kırsal Kalkınma Daire
Başkanlığı ile çok önemli işlere imza atıyor. Başkan Recep Altepe, Merinos
Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlediği basın toplantısında geçmiş
yıllarda olduğu gibi tüm belediye çalışmaları yerine kırsal kalkınma
çalışmaları spesifik olarak ele alıp anlattı.
Neler yok ki, kozadan, süt üretimine hayvancılıktan arıcılığa, sulama
tesislerinden köylülere salça makinası dağıtımına hatta İnegöl’de çekirdek
kurutmak için asfaltlanan caddelere kadar kırsal kalkınma ve tarımsal üretimin
arttırılması için önemli işlere imza atılmış.
2014 yılından beri yapılan toplam yatırım tutarı ise Bursa ölçeğine göre az buz bir rakam değil. Nerdeyse 125 milyon lira.
Başkan anlatırken birden aklıma Sovyetler Birliği dönemindeki ‘Kolhoz’lar geliverdi. O dönemdeki kooperatiflerin Sovyet versiyonu.
Türkiye’de geçmiş yıllarda o kadar kötülendi ki kooperatifçilik, sonunda tarımsal üretimi nerdeyse tüketir hale geldik. Oysa çiftçinin birlik olması, devletin de desteklemesi tarımın olmazsa olmazlarından. Basın toplantısı sonrası Başkan Altepe ile yaptığımız sohbette de gündeme geldi. Başkan da haklı olarak dünyada tarımı desteklemeyen var mı diye soruyla karşılık verdi.
En son Siyez buğdayından yaptığı ekmekle bir kez daha kamuoyunun gündemine gelen ve başarılı çalışmalarıyla Türkiye’ye örnek olan Besaş Genel Müdürü Mustafa Bektaş da konuşmamızı duyunca, ‘Siz asıl hayvancılık projelerimizde kolhozu gereceksiniz” diye espri yaptı.
Başkan Altepe’nin de altını önemli çizdiği gibi bu çalışmalara 10 yıl önce başlansaydı belki bugünlerde başta dağ ilçeleri olmak üzere boş köy kalmaz, kırsal alanlarda yaşayan nüfus yüzde 10’lara düşmezdi. El değmemiş kirlilikten uzak bu topraklardaki organik ürünler de tıpkı kiraz ve Bursa Siyah inciri gibi dünya piyasalarının hakimi olurdu.
Ancak, hiçbir şey için geç değil.
Başkan Altepe artık yurt dışı seyahatlerinde sabah 05.00’te kalkarak halleri ziyaret ediyor. Fransa ve Almanya gezilerinde de bunları yapmış. Acaba ne gönderebiliriz diye…
Geçen yıl Bursa Büyükşehir Belediyesi Tarım A.Ş. aracılığıyla incir, biber, armut, ayva alımı yaparak fiyatların düşmesini engellemiş, üstelik bunları da direkt ihraç etmişti.
Hikmet Şahin Kent Hali’nin de Tarım A.Ş.’ye aktarılmasıyla zarardan 5 milyon kara geçmiş… Hal demişken Besaş Genel Müdürü Beştaş, halin çatısına güneş enerjisi santrali projesini anlattı. 2 milyon Euro’luk harcamayla yapılacak çatı 2 megavat enerji üretecek. Üstelik proje kooperatiflerle ortaklı gerçekleşecek.
Daha yüzlerce proje var… Ukrayna’dan kaz Güney Amerika’dan büyükbaş hayvan ithalatından tutun da ipekevine kadar.
Umarız tüm bu projeler özellikle kırsal alandaki göçü geri çevirir.
2014 yılından beri yapılan toplam yatırım tutarı ise Bursa ölçeğine göre az buz bir rakam değil. Nerdeyse 125 milyon lira.
Başkan anlatırken birden aklıma Sovyetler Birliği dönemindeki ‘Kolhoz’lar geliverdi. O dönemdeki kooperatiflerin Sovyet versiyonu.
Türkiye’de geçmiş yıllarda o kadar kötülendi ki kooperatifçilik, sonunda tarımsal üretimi nerdeyse tüketir hale geldik. Oysa çiftçinin birlik olması, devletin de desteklemesi tarımın olmazsa olmazlarından. Basın toplantısı sonrası Başkan Altepe ile yaptığımız sohbette de gündeme geldi. Başkan da haklı olarak dünyada tarımı desteklemeyen var mı diye soruyla karşılık verdi.
En son Siyez buğdayından yaptığı ekmekle bir kez daha kamuoyunun gündemine gelen ve başarılı çalışmalarıyla Türkiye’ye örnek olan Besaş Genel Müdürü Mustafa Bektaş da konuşmamızı duyunca, ‘Siz asıl hayvancılık projelerimizde kolhozu gereceksiniz” diye espri yaptı.
Başkan Altepe’nin de altını önemli çizdiği gibi bu çalışmalara 10 yıl önce başlansaydı belki bugünlerde başta dağ ilçeleri olmak üzere boş köy kalmaz, kırsal alanlarda yaşayan nüfus yüzde 10’lara düşmezdi. El değmemiş kirlilikten uzak bu topraklardaki organik ürünler de tıpkı kiraz ve Bursa Siyah inciri gibi dünya piyasalarının hakimi olurdu.
Ancak, hiçbir şey için geç değil.
Başkan Altepe artık yurt dışı seyahatlerinde sabah 05.00’te kalkarak halleri ziyaret ediyor. Fransa ve Almanya gezilerinde de bunları yapmış. Acaba ne gönderebiliriz diye…
Geçen yıl Bursa Büyükşehir Belediyesi Tarım A.Ş. aracılığıyla incir, biber, armut, ayva alımı yaparak fiyatların düşmesini engellemiş, üstelik bunları da direkt ihraç etmişti.
Hikmet Şahin Kent Hali’nin de Tarım A.Ş.’ye aktarılmasıyla zarardan 5 milyon kara geçmiş… Hal demişken Besaş Genel Müdürü Beştaş, halin çatısına güneş enerjisi santrali projesini anlattı. 2 milyon Euro’luk harcamayla yapılacak çatı 2 megavat enerji üretecek. Üstelik proje kooperatiflerle ortaklı gerçekleşecek.
Daha yüzlerce proje var… Ukrayna’dan kaz Güney Amerika’dan büyükbaş hayvan ithalatından tutun da ipekevine kadar.
Umarız tüm bu projeler özellikle kırsal alandaki göçü geri çevirir.
YUNUSELİ TARTIŞMASI
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ile basın toplantısı sonrası sohbetimizin ana konusunu günlerdir tartışılan Yunuseli Havaalanı oluşturdu. 1 Şubat’ta açılan havaalanı, yapılan şikayetler üzerine Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından ticari uçuşlara kapatıldığı konusunda hem sosyal medyada hem de internet sitelerinde bir haftadan beri haberler dolaşıyor.
İşin aslını en iyi Altepe bilir diye ona sorduk.
Yapılanlar, Altepe’yi sinirlendirmiş sanırım. Direkt ‘hazımsızlık var” cümlesiyle başlıyor yanıtına. Belediyenin bu işi yapmasını havacılık sektöründe söz sahibi olanlar hazmedememiş. Yapılan şikayetler üzerine de ortaya bu durum çıkmış. Başkan Altepe, sorunun çözülmek üzere olduğunu söylüyor. Mevzuatla ilgili ufak tefek eksiklikler giderilmiş. Yazı bugün veya yarın çıkarsa yeniden Yunuseli’nden Haliç’e deniz uçak seferleri devam edecek. Yoksa Yunuseli’nin uçuşlara tamamen kapatılması söz konusu değil.
Başkan Altepe, ayrıca ilk etapta kule ihtiyacı olmamasına rağmen 22 Şubat’ta kule inşaatının başlayacağını da ve10 günde bitireceklerini söylüyor. Altepe, "Kendi uçaklarımızın güvenliği için zaten itfaiyeyi biz tutuyoruz. Onda sıkıntı yok. Ancak tarifeli seferlerle ilgili evrak sıkıntısı bugün yarın çözülüyor. Şu anda özel uçaklar gidiyor, geliyor. Bugüne kadar Yunuseli Havalimanı’nın kapatılması saçmaydı. Büyük uçaklar başka yerden kalsın. Bize burası da yetmeyecek. Üniversiteyi de açacağız. 3 milyonluk nüfus, 25 sanayi bölgesi olan, turizmi kaplıcası, yayla turizmi olan aktif bir şehir. İşadamı uçakla gelecek inecek. Adam niye İstanbul’dan karayolu ya da deniz yoluyla gelsin. Atlasın uçağına 15 dakikada gelsin, park etsin. Tatilini yapsın, yine aynı rahatlıkla geri dönsün. Bunun önünü açıyoruz" dedi.
Ancak, burada bir konuya dikkat çekmeden geçmek istemiyorum. Bazı işleri aceleye getirmemek lazım. Yunuseli’nde de sanırım aynı acelecilik yaşandı. Çünkü bürokrasi eksik kabul etmiyor. Havacılık konusunda herkesin gözü Bursa’nın üzerinde o yüzden adımları da dikkatli atmak gerekiyor. Siz işi eksiksiz yaparsanız, çekemeyenler veya hazımsızların eline koz vermemiş olursunuz.
20-30 KİŞİLİK UÇAKLAR ALINACAK
Başkan Altepe, Yunuseli ile ilgili çalışmalarının sadece Haliç seferleri ile sınırlı kalmayacağını da söylüyor. Önümüzdeki günlerde yurtdışı terminali de kurulacak. Yani Bursa’dan uçağa binen Amerika’ya veya Avrupa’ya başka işlem yapmadan yoluna devam edecek. Üçüncü havaalanı da Bursa ile bağlantılı çalışacak. Buradan uçakla üçüncü havaalanına giden yolcu dünyanın her yerine uçacak.
Bunun için Büyükşehir Belediyesi 2-3 tane 20-30 yolcu kapasiteli uçak almak için piyasa araştırması yapıyor. Halen 4 tane deniz uçağımız var. Karadan karaya uçaklar ise şehirlerarası dolmuş çalışacak. İstanbul’un yanı sıra Etimesgut’a da uçabilir.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ile basın toplantısı sonrası sohbetimizin ana konusunu günlerdir tartışılan Yunuseli Havaalanı oluşturdu. 1 Şubat’ta açılan havaalanı, yapılan şikayetler üzerine Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından ticari uçuşlara kapatıldığı konusunda hem sosyal medyada hem de internet sitelerinde bir haftadan beri haberler dolaşıyor.
İşin aslını en iyi Altepe bilir diye ona sorduk.
Yapılanlar, Altepe’yi sinirlendirmiş sanırım. Direkt ‘hazımsızlık var” cümlesiyle başlıyor yanıtına. Belediyenin bu işi yapmasını havacılık sektöründe söz sahibi olanlar hazmedememiş. Yapılan şikayetler üzerine de ortaya bu durum çıkmış. Başkan Altepe, sorunun çözülmek üzere olduğunu söylüyor. Mevzuatla ilgili ufak tefek eksiklikler giderilmiş. Yazı bugün veya yarın çıkarsa yeniden Yunuseli’nden Haliç’e deniz uçak seferleri devam edecek. Yoksa Yunuseli’nin uçuşlara tamamen kapatılması söz konusu değil.
Başkan Altepe, ayrıca ilk etapta kule ihtiyacı olmamasına rağmen 22 Şubat’ta kule inşaatının başlayacağını da ve10 günde bitireceklerini söylüyor. Altepe, "Kendi uçaklarımızın güvenliği için zaten itfaiyeyi biz tutuyoruz. Onda sıkıntı yok. Ancak tarifeli seferlerle ilgili evrak sıkıntısı bugün yarın çözülüyor. Şu anda özel uçaklar gidiyor, geliyor. Bugüne kadar Yunuseli Havalimanı’nın kapatılması saçmaydı. Büyük uçaklar başka yerden kalsın. Bize burası da yetmeyecek. Üniversiteyi de açacağız. 3 milyonluk nüfus, 25 sanayi bölgesi olan, turizmi kaplıcası, yayla turizmi olan aktif bir şehir. İşadamı uçakla gelecek inecek. Adam niye İstanbul’dan karayolu ya da deniz yoluyla gelsin. Atlasın uçağına 15 dakikada gelsin, park etsin. Tatilini yapsın, yine aynı rahatlıkla geri dönsün. Bunun önünü açıyoruz" dedi.
Ancak, burada bir konuya dikkat çekmeden geçmek istemiyorum. Bazı işleri aceleye getirmemek lazım. Yunuseli’nde de sanırım aynı acelecilik yaşandı. Çünkü bürokrasi eksik kabul etmiyor. Havacılık konusunda herkesin gözü Bursa’nın üzerinde o yüzden adımları da dikkatli atmak gerekiyor. Siz işi eksiksiz yaparsanız, çekemeyenler veya hazımsızların eline koz vermemiş olursunuz.
20-30 KİŞİLİK UÇAKLAR ALINACAK
Başkan Altepe, Yunuseli ile ilgili çalışmalarının sadece Haliç seferleri ile sınırlı kalmayacağını da söylüyor. Önümüzdeki günlerde yurtdışı terminali de kurulacak. Yani Bursa’dan uçağa binen Amerika’ya veya Avrupa’ya başka işlem yapmadan yoluna devam edecek. Üçüncü havaalanı da Bursa ile bağlantılı çalışacak. Buradan uçakla üçüncü havaalanına giden yolcu dünyanın her yerine uçacak.
Bunun için Büyükşehir Belediyesi 2-3 tane 20-30 yolcu kapasiteli uçak almak için piyasa araştırması yapıyor. Halen 4 tane deniz uçağımız var. Karadan karaya uçaklar ise şehirlerarası dolmuş çalışacak. İstanbul’un yanı sıra Etimesgut’a da uçabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder