1 Mart 2017 Çarşamba

BURSA’YA YENİ LOGO LAZIM




Çalışmalar şu anda tutuklu olan Vali Şahabettin Harput döneminde başlamıştı. Son noktayı ise Bursa Valisi Münir Karaloğlu, 22 Ekim 2014 tarihinde düzenlenen toplantıda koymuş Bursa Şehir Logosu ve Sloganı'nı belirlenmişti.
Birçok kesimden olumsuz tepkilere rağmen Vali Karaloğlu,  kentte faaliyet gösteren kamu kurum ve kuruluşlarında yazı göndererek yeni logonun zorunlu olarak kullanılması konusunda valilik genelgesi bile yayınlamıştı. 
Biraz geriye giderek çıkış öyküsüyle başlayalım…
Bursa’yı ziyaret eden Başbakan Ahmet Davutoğlu, “Ulu Şehir” kavramını Dışişleri Bakanlığı döneminde Bursa’ya yaptığı ziyaret sonrası kullanmış daha sonra bunun kentin sloganı haline getirilmesinden duyduğu memnuniyeti toplu açılış töreninde Bursalılarla paylaşmıştı. 
Slogandan çok Bursa laleli logoyu benimsemedi. İlk haftalardaki tartışma aylar boyunca devam etti. Vali Karaloğlu’nun ısrarlı tutumu sonucu bu konuda bir adım atılmadı.
O dönem en hararetli tepki ise bir trafik kazası sonucu yitirdiğimiz Kent Konseyi Başkanı Semih Pala’dan gelmişti.  Bursa Kent Konseyi (BKK) logoyla ilgili toplantı bile düzenledi. Toplanan imzalar da büyükşehir meclise gönderildi.
Tepkiler, logoda Bursa’yı simgeleyen Yeşil Türbe, Sultan külliyeleri, teleferik, Han bölgesi ve Ulu Camii’den izler bulunmaması konusunda yoğunlaşıyordu.
O dönemde de yazmıştık.


Seçilen lale logosuyla ile ilgili Google da arama yaparsanız bir milyon 600 bin sonuç olduğunu görürsünüz.
Üstelik Bursa’nın lale logosunu belirlemeden iki-üç ay öncesine kadar Türkiye’nin de kurumsal logosu olan laleyi kimler kullanmıyordu ki; Sincan Belediyesi’nden Türk Hava Yolları’na İstanbul festivalinden olimpiyat logosuna kadar her yerde lale var.
Bir de şu algıyı unutmamak gerekir; kime sorarsanız sorun lale denilince ne İznik, ne Kütahya ne Bursa akla geliyor. Akla gelen tek yer İstanbul.
Yine tekrar etmiş gibi olacağım ama bunları yazarken Bursa’nın özelliklerinin yer aldığı bir logo mu istiyorum; hayır, kesinlikle hayır.
O dönemde de logo ile ilgili araştırma yaparken dünyanın sayılı kentlerinin logolarını gözden geçirmiştim. Hepsi bir simgeyi alarak modern çizgilerle logo oluşturmuş.
Londra’sından Paris’ine Moskova’sından Atina’na kadar hepsinin sade ancak çok şey anlatan modern çizgilere sahip logoları var.
Kentlerin logoları sık sık değişmez ama o dönemde Saltanat Kapı’dan Uludağ’a, Orhangazi Parkı’na kadar kentin değiş yerlerine konulan logolu tabelalar eskimeye başladı. Önümüzdeki günlerde bunların yenilenmesi gerekiyor. Büyükçe bir masraf tutacağı da kesin.
Şimdi gelelim asıl konuya. O dönemde logo belirlenirken Bursalılara sorulmamıştı.
Bursa Büyükşehir Belediyesi yeni teleferiğin kabin renklerini Bursalılara sormuş ve alınan sonuçlara göre karar vermişti. Böylesine önemli bir çalışmada ne reklamcılar ne tasarımcılara ne gazetecilere sorulmadığı gibi Bursalı firmalar da bir kalemde geçilerek, başka kentten firmaya tasarım hazırlatılmıştı.
Önümüzde yeni bir fırsat var. 
Rotasını turizme çeviren bir kentin daha logosu ve mottosunun kentin enerjisini yansıtması düşüncesiyle bu konuda Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne görev düşüyor.
Ama bu kez 2014’teki seçim şekli ve dayatmada bulunmadan tüm Bursa’nın beğenebileceği hatta yarışmayla ortaya çıkacak bir logoya ihtiyacımız var.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın belirlediği “Bursa büyürse Türkiye Büyür” sloganı nasıl tuttu. Aynı becerinin kent logosu için de gösterilebileceğine inanıyorum. Yeter ki Bursalılardan da görüş alınarak çalışma yapılsın.
Sonrasında bu kent altında kenti imzası bulunan logosunu beğenecektir.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yatırımcı çıkmayınca Büyükşehir yapacak

  27 Ekim 2021 Çarşamba, 07:56     Bursa'da yerel gündem son aylarda oldukça hareketlendi. Emek-Şehir hastanesi metro hattından T2'y...