26 Kasım 2016 Cumartesi

REKABETİN TATLI MEYVESİ

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım konusundaki en önemli adımı hangisi diye sorarsanız, benim gibi çok sayıda insanın vereceği yanıt hazırdır. Tabii ki BUDO. 
BUDO’nun kuruluşu ile ilgili her şey 2012 yılının yaz aylarında başlamıştı. İDO özelleştirilmesi yapılırken her zaman İstanbul’un yanında üvey evlat sayılan Bandırma, Yalova Bursa hatlarıyla ilgili yolcu taşıma ücretleri konusu boşlukta kalmıştı. İstanbul ile ilgili fiyat tarifelerinde Büyükşehir belediyesinin onayı gerekiyordu. İDO’yi alan şirkette netice itibarıyla kar amacı güttüğü için hatların en çok kullanıldığı yaz aylarında “Esnek ve Dinamik” fiyat uygulamasına başladı.
Artan fiyatlar nedeniyle vatandaşların tepkisine Bursa Büyükşehir Belediyesi kulak verip ortak oldu. Aradan 2 ay geçmeden deniz otobüsleri alındı. Burulaş zaten belediyeye bağlı şirket olduğu için birçok bürokratik işlem kolayca aşılarak önceki gün tanıtım seferi, 23 Ocak 2013’te ilk resmi sefer gerçekleşti.
 İki deniz otobüsüyle başlayan seferler, dalga dalga büyüyerek geçen süre içinde 8 deniz otobüsüyle tüm Güney Marmara’ya yayıldı. BUDO halen 6 sefer Eminönü ve Büyükçekmece seferleri devam ediyor.
Geçen süre içinde yaşanan binbir zorluğa geçtiğimiz günlerde Kabataş İskelesi’nin sabahın köründe zabıta tarafından kapatılması bile eklendi ama BUDO yılmadı. Martı Projesi nedeniyle artık Mudanya- Eminönü arasında seferler devam ediyor.
Rakip olduğu İDO da bu süre içinde boş durmadı. BUDO, Kabataş’a sefer düzenleyince daha önce kullanmadığı Beşiktaş İskelesi’den Bursa’ya sefer başlattı. Bu kez fiyatlandırma konusu ortaya çıktı. BUDO’nun kuruluş amacı hizmet, İDO’nunki karlılık olduğu için artan rekabet son günlerde zirveye çıktı. Geçtiğimiz günlerde İDO’nun üst düzel yöneticilerinden öneri geldi; taşıma ücretlerini 28 liraya taşıyın. BUDO’nun yanıtı hazırdı: Biz hizmet için varız 22 liraya taşıyacağız.  Bunun üzerine İDO, Bursa’ya yaptığı seferleri  durduracağını bildirdi.
BUDO’nun yapacak bir şeyi yoktu. Beklemeye başladılar. Bu kez İDO’dan kapatma yerine farklı bir hamle yapıldı. Yine esnek fiyat ama bu kez yolcular lehine esnek fiyatla taşıma ücreti 14 liraya kadar düşürüldü. BUDO’nun hamlesi zaten devam ediyordu. 5 gün önce 9.90 olan bilet fiyatı 3 gün önce alınırsa 13.90’a çekilmişti.
Rekabet, Bursalının işine yaramıştı.
Zaten Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, seferleri başlatırken de aynı şeyleri söylemişti. Amaç hizmetti ve bu amaca ulaşıldı.
Şimdi, Bursalıların artık bu kentin en önemli markası olan BUDO’ya sahip çıkma zamanı. Elbetti ki sadece vatandaş veya yolcu olarak yararlananlar değil, politikacıların da artık devreye girmesi gerekiyor. Çünkü yine bir sabah zabıta ile yolcu terminalinin kapatılması kabul edilebilecek bir durum değil. 

TİMSAH ARENA’YA ULAŞIM ÖNERİSİ

 
İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Ulaşım Komisyonu Üyesi Cengiz Duman’dan son günlerde en çok tartışma konusu olan Timsah Arena ‘ya ulaşım ile ilgili ilginç bir öneri geldi.
 Timsah Arena Stadyumu çevresinde ulaşım ve otopark sıkıntısının mevcut proje ile çözülemeyeceğini savunan Duman’a göre,  şu an otopark olan kısım yakın zamanda başlayacak hastane alanı olmakla birlikte, gerek mevcut yol gerekse yapımı devam eden Mihraplı Kavşağı bittiğinde de bu trafik yoğunluğuna cevap veremeyecek.
Duman’ın önerisi ise şöyle:
“Trafik ve otopark yoğunluğunu yolun karşısına hiç taşımadan ana yolun kuzeyinde bırakıp, hali hazırda boş ve atıl duran (bir kısmı BUSKİ otoparkı) eski otobüs işletmesi arazisi üzerinde kullanıp, insanları anayol üzerinden üst geçit yardımı ile karşıya taşıyabiliriz. Hatta mevcut otobüs durak alanı genişletilip otobüs ile gelen taraftarı da yine bu üst geçit ile stadyuma ulaştırabiliriz. Yine Acemler ve Soğukkuyu civarından gelecekler için merdiven bağlantısı yapılabilir ve yürüme yolu mesafesi kısaltılabilir. Sürekli sıkıntıyı çeken biri olarak hem bölgenin yoğunluğu azaltılabilir, hem de taraftar için rahat bir nefes alınması sağlanabilir. Ayrıca Nilüfer Deresi boyunca çevre düzenlemesi yapılarak otopark alanı sadece stadyuma gelen taraftar için değil o bölgeye piknik alanı için gelen vatandaşlar içinde kullanımı sağlanabilir”
Bence değerlendirilmesi gereken bir proje…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yatırımcı çıkmayınca Büyükşehir yapacak

  27 Ekim 2021 Çarşamba, 07:56     Bursa'da yerel gündem son aylarda oldukça hareketlendi. Emek-Şehir hastanesi metro hattından T2'y...