Defalarca bu köşeden dile getirdiğimiz
Yenişehir Havaalanı’na işlerlik kazandırılması ile ilgili tek gelişme 23
Haziran’da Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne (KKTC) direkt seferlerin başlaması.
Nisan ayında Bursa’daki yerel gazeteler, yine
bir sefer müjdesini manşetlerine taşımıştı.
Bursa Büyükşehir Belediyesi, Türk Hava
Yolları ile görüşmüş, Mayıs ayında
Trabzon, Erzurum, Diyarbakır, Bodrum, Antalya ve Üsküp seferleri başlayacakmış.
Neredeyse Haziran ayının sonuna geliyoruz.
Ne THY’den ne de görüşmeleri yürüten Bursa Büyükşehir Belediyesi’nden ses seda yok.
Verilen müjdeleri manşetlerine taşıyan gazeteler ve köşe yazarları (Ben de dahil) yalancı çobana döndük.
Bursa Büyükşehir Belediyesi bürokrasi olmazsa kendi başına projeleriyle büyük işlere imza atıyor. Haliç-Gemlik arasındaki deniz uçağı seferleri Bandırma, Çeşme ve Bodrum’a kadar uzandı.
Bursa’dan 40 kilometre uzaklıktaki Yenişehir Havaalanı milyonlarca lira para dökülmesine rağmen hala atıl vaziyette düzenlenen seferler ise görev savma babından öteye geçmiyor.
Yenişehir Havaalanı ve Bursa’nın hava ulaşımında yaşadığı sıkıntıları dile getirdiğim için olsa gerek, Merkez Sağ Hareketi Bursa Proje Direktörü Cengiz Duman, bir ön yazı ile birlikte Yenişehir Havaalanı ile ilgili hazırladığı raporu göndermiş.
Cengiz Duman, aslında Bursa’nın havaalanı konusunda şanslı olduğunu ancak bunların yeterince değerlendirilemediğine vurgu yapıyor.
Yenişehir Havaalanı’nın gerek pis uzunluğu gerekse terminal kalitesi yönünden Anadolu’daki bir çok havaalanından birkaç gömlek üstün olduğu tartışılmaz.
Ancak, sürekli dile getirilen konu kent merkezine uzaklığı. Duman, raporunda, bu konuya da dikkat çekerek, Yenrişehir’in 200 kilometre uzakta olan Sabiha Gökçen’den daha yakın olduğunu vurguluyor.
Neredeyse Haziran ayının sonuna geliyoruz.
Ne THY’den ne de görüşmeleri yürüten Bursa Büyükşehir Belediyesi’nden ses seda yok.
Verilen müjdeleri manşetlerine taşıyan gazeteler ve köşe yazarları (Ben de dahil) yalancı çobana döndük.
Bursa Büyükşehir Belediyesi bürokrasi olmazsa kendi başına projeleriyle büyük işlere imza atıyor. Haliç-Gemlik arasındaki deniz uçağı seferleri Bandırma, Çeşme ve Bodrum’a kadar uzandı.
Bursa’dan 40 kilometre uzaklıktaki Yenişehir Havaalanı milyonlarca lira para dökülmesine rağmen hala atıl vaziyette düzenlenen seferler ise görev savma babından öteye geçmiyor.
Yenişehir Havaalanı ve Bursa’nın hava ulaşımında yaşadığı sıkıntıları dile getirdiğim için olsa gerek, Merkez Sağ Hareketi Bursa Proje Direktörü Cengiz Duman, bir ön yazı ile birlikte Yenişehir Havaalanı ile ilgili hazırladığı raporu göndermiş.
Cengiz Duman, aslında Bursa’nın havaalanı konusunda şanslı olduğunu ancak bunların yeterince değerlendirilemediğine vurgu yapıyor.
Yenişehir Havaalanı’nın gerek pis uzunluğu gerekse terminal kalitesi yönünden Anadolu’daki bir çok havaalanından birkaç gömlek üstün olduğu tartışılmaz.
Ancak, sürekli dile getirilen konu kent merkezine uzaklığı. Duman, raporunda, bu konuya da dikkat çekerek, Yenrişehir’in 200 kilometre uzakta olan Sabiha Gökçen’den daha yakın olduğunu vurguluyor.
Raporun en önemli kısmı ise Bursa’nın aldığı
göçlerle büyüyen nüfusu ve nüfusun yapısı. Seçim dönemi çok popüler olan
"hemşehri dernekleri"ni çok iyi biliyoruz.
Duman soruyor? Artvinliler, Erzurumlular, Trabzonlular, Samsunlular, Karslı, Ardahanlı, Urfalı, Diyarbakırlı, Balkan Göçmeni Arnavutlar, Bulgaristan ve Yunanistan göçmenleri insanlar hiç mi memleketlerine gitmiyorlar.
Elbette ki gidiyorlar ama ya 20 saati aşkın otobüs yolculuğu ya da kulağı tersten tutar gibi Bursa’dan İstanbul’a oradan da memleketlerine gitmek zorunda kalıyorlar.
girmiyorlar? Buda gerekliliğini açıkça ifade edebiliyordur sanırım.
Raporda, yapılan araştırma sonuçlarına da yer veriliyor. Bursa’dan Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu’ya sefer yapılması halinde yolcu sayıları bile çıkarılmış.
Duman soruyor? Artvinliler, Erzurumlular, Trabzonlular, Samsunlular, Karslı, Ardahanlı, Urfalı, Diyarbakırlı, Balkan Göçmeni Arnavutlar, Bulgaristan ve Yunanistan göçmenleri insanlar hiç mi memleketlerine gitmiyorlar.
Elbette ki gidiyorlar ama ya 20 saati aşkın otobüs yolculuğu ya da kulağı tersten tutar gibi Bursa’dan İstanbul’a oradan da memleketlerine gitmek zorunda kalıyorlar.
girmiyorlar? Buda gerekliliğini açıkça ifade edebiliyordur sanırım.
Raporda, yapılan araştırma sonuçlarına da yer veriliyor. Bursa’dan Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu’ya sefer yapılması halinde yolcu sayıları bile çıkarılmış.
Duman, bir de düzenlenen seferlerin neden
tutmadığıyla ilgili çarpıcı bir sonuca intertte yaptığı kısa bir gezinti sonucu
ulaşmış.
Bursa’dan 23 Haziran’da KKTC seferleri
başlıyor. Bununla başlatmış araştırmasını. Borajet’in pervaneli uçaklarla
haftada 3 gün yapacağı seferlerde Bursa-Kıbrıs için bilet fiyatı 199,60 TL iken
aynı tarih ve hemen hemen aynı zaman diliminde Sabiha Gökçen - Kıbrıs arası
90,80 TL (farklı tarihlerde fiyat 70,80 Tl ye kadar inebiliyor) Başka bir firma
özel firmanın bilet fiyatı ise Sabiha Gökçen - Kıbrıs arasında 63,99 ile 163,99
arasında değişiyor. Aynı şeyler, diğer yönlerde de var. Bursa - Ankara 110 TL,
Bursa - Adana 170 TL, Bursa - Diyarbakır (Adana aktarma 30 dakika beklemeli)
260 TL, Bursa - Siirt (Ankara aktarma 30 dakika beklemeli) 304 TL, Bursa -
Hatay ( Ankara aktarma 6,5 saat beklemeli) 264 TL. Oysaki bu hatlara direkt
uçuşlar İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı’ndan yarı fiyatına.
Duman, soruyor? ‘Bursa halkı olarak bunu hakkedecek ne yaptık?”
Duman, soruyor? ‘Bursa halkı olarak bunu hakkedecek ne yaptık?”
“Suçumuz çok çalışıp, üretip, ihraç edip,
ülkemize katma değer sağlamak mıydı yoksa?
Sorumluların biran önce duruma el atıp
Yenişehir Havaalanı'nı hakkaniyetle kullanılması ve Bursa Halkının da hakkı
korunarak seferlerin devam etmesi gerektiğini istiyoruz”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder