31 Mayıs 2014 Cumartesi

ALTEPE’DEN BURSA’DA ÜRETİM YAPAN DEV ŞİRKETLERE SİTEM

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından bu yıl 53.’sü düzenlenen ‘Uluslararası Bursa Festivali’nin sır gibi saklanan programı açıklandı.
1962 yılından beri devam eden ve son yıllarda verilen desteklerle uluslar arası hale gelen festival, Bursalıların dünyaca ünlü sanatçılarla buluşmasını sağlıyor. Bir birinden renkli isimlerin katılacağı festival ile ilgili ayrıntıları usta magazin muhabiri Recai Güler’in haberinde bulabilirsiniz.
Benim asıl üzerinde durmak isteğim konu, festivalin sponsorlukları ve Başkan Altepe ile basın toplantısı sonrası sohbetimizde dile getirdiği sitem.
Bu tür festivaller dünyanın her yerinde sponsorların desteğiyle yapılır.
Bu bir nevi sosyal sorumluluk gereğidir.
İstanbul’da düzenlenen ve artık dünyaca ünlü hale gelen festivallerin arkasında çok önemli şirketlerin olduğunu görüyoruz.
Bursa’ya baktığımızda, uluslar arası festivalin maalesef üç ana sponsoru var. “Durmazlar”, “Uludağ İçecek” ve “Bursa Ticaret ve Sanayi Odası”
Kültür Sanat Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Necip Naci Doğru, basın toplantısı sonrası Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ile sohbet ettiğimiz masada, programın zenginliğinden öte sponsorlara getiriyor.
Yönetim Kurulu üyeleri olarak her yıl yaşadıkları sıkıntıları ve sponsor bulmanın güçlüğünü anlatıyor. Doğru’yu dinlerken, söylediklerini başını sallayarak onay veren Altepe sonunda dayanamıyor.
Şirketlerin konuya ilgisizliğinden sitem eden Altepe, bir örnek de veriyor: “Bursa’da dev firmalar var. Bizim kapı kapı dolaşıp, festival için destek istediğimiz bu firmaların hepsi birer dünya devi. İsterlerse bu festivali tek başlarına bile yapabilirler”
Başkan Altepe, Fiat’ı örnek göstererek, desteklediği Juventus takımının Avrupa Şampiyonu olduğunu hatırlatıyor ve ekliyor. Juventus’un stadını bile Fiat yapıyor. Bursa’da Renault ve Bosch’un da bulunduğunu ifade eden Altepe’ye göre, artık bu firmaların da destek vermesi gerektiğini belirtiyor.
Hem Kültür Sanat Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Necip Naci Doğru, hem de Başkan Altepe sonuna kadar haklı. Bu yıl festivale harcanan epi topu 2,5 milyon lira. Bir ay boyunca devam edecek bir etkinlik üstelik. Orta halli bir futbolcunun fiyatı kadar.
Üstelik, Fiat İtalya’nın, Renault Fransa’nın Bosch Almanya’nın kültürel değerlerini Bursa’ya taşıyarak, kaynaşmayı da sağlayabilirlir.
Bu şirketler, Bursa’nın havasını, suyunu, toprağını ve en önemli insan kaynağını kullanıyor.
İnsan kaynağının da bu tür sosyal sorumluluk projeleriyle desteklenmesi gerekmez mi?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yatırımcı çıkmayınca Büyükşehir yapacak

  27 Ekim 2021 Çarşamba, 07:56     Bursa'da yerel gündem son aylarda oldukça hareketlendi. Emek-Şehir hastanesi metro hattından T2'y...