Sivil toplum örgütleri açısından Bursa oldukça zengin bir
kent. Özellikle de işadamları örgütlenmeyi belki toplumun diğer kesimlerine
göre ileriyi daha iyi gördükleri için çok seviyor.
Bursa bir göçmen kenti olduğu için demografik zenginlik, bu örgütlenmelere de
yansıyor
Nerdeyse tüm hemşehri derneğinin bir de sanayici ve işadamları derneği var.
Balkan Rumeli Sanayici ve İşadamları Derneği (BALKANSİAD) bu örgütlenmelerin en yenilerinden biri olmasına rağmen kuruluşunu hızla tamamlayıp, projelerini uygulamaya başlayan örgütlerden biri.
Kurucu başkan Naci Şahin de 15 Mart’ta yapılan genel kurulda bayrağı Aytuğ Onur’a devretti.
Onur ve yeni yönetim kurulu 2014-216 dönemi projelerini “Birlikte Güçlüyüz” sloganı ile açıkladı.
Projeler arasında en dikkat çekicileri Balkan Haftası, Balkan Ticaret Fuarı ve kongresi, federasyonlaşma, BALKANTÜRK Vakfı ile üniversite, bilgi paylaşımı için Bal-Net Bursa’nın e-mobilite ile tanışması ve 2026 yılı Kış Olimpiyatlarının Bursa’da yapılması.
Bu projelerin tüm yoğun çaba ve emek isteyen çalışmalar.
Nerdeyse tüm hemşehri derneğinin bir de sanayici ve işadamları derneği var.
Balkan Rumeli Sanayici ve İşadamları Derneği (BALKANSİAD) bu örgütlenmelerin en yenilerinden biri olmasına rağmen kuruluşunu hızla tamamlayıp, projelerini uygulamaya başlayan örgütlerden biri.
Kurucu başkan Naci Şahin de 15 Mart’ta yapılan genel kurulda bayrağı Aytuğ Onur’a devretti.
Onur ve yeni yönetim kurulu 2014-216 dönemi projelerini “Birlikte Güçlüyüz” sloganı ile açıkladı.
Projeler arasında en dikkat çekicileri Balkan Haftası, Balkan Ticaret Fuarı ve kongresi, federasyonlaşma, BALKANTÜRK Vakfı ile üniversite, bilgi paylaşımı için Bal-Net Bursa’nın e-mobilite ile tanışması ve 2026 yılı Kış Olimpiyatlarının Bursa’da yapılması.
Bu projelerin tüm yoğun çaba ve emek isteyen çalışmalar.
Ancak ben iki noktaya dikkat çekmek istiyorum.
Yapılan bu çalışmaların tümü Balkan ülkeleriyle ilişkileri geliştirmek, adeta Bursa’yı Balkan ve Rumeli’nin başkenti haline getirmek amacını taşıyor.
Türklerin Balkanlarla tanışması 600 yıl önce yine Bursa’dan yola çıkan gönül erenleri ve daha sonra da Akıncılar sayesinde olmuştu.
100 yıllık ayrılığın ardından bu kez köprüler gönülden gönüle kurulmasına rağmen bunda en belirleyici olan konu yine ekonomi.
İnsanları bir araya getiren en önemli konu ticaret. Türkiye’nin Balkan ülkeleriyle yaptığı ticarete baktığınızda yıllık 8,5 milyar dolar. Bunun ancak yüzde onluk bölümü olan 850 milyon dolarlık kısmı Bursa’dan.
Oysa ki Bursa, Türkiye’nin ihracat sıralamalarında ikinci sırada.
850 bin Balkan ve Rumeli göçmenin yaşadığı Bursa’da, ihracat rakamlarının bu kadar düşük kalmasında bir eksiklik var.
BALKANSİAD da bunu arttırmak için çabalıyor.
O yüzden önce ticareti arttıracak, ardından başkentliğe soyunacaksınız.
İkinci konu ise Bursa’nın ulaşım imkanlarındaki yetersizlik.
İstanbul-Bursa-İzmir otoyolu, Hızlı demiryolu projeleri önümüzdeki yıl tamamlanacak.
Ancak, gümrük işlemlerinin yapılabildiği Yenişehir Havaalanı, milyonlarca lira para dökülmesine rağmen hala atıl durumda.
850 bin Balkan ve Rumeli göçmeninin yaşadığı kentten ne Üsküp’e ne Filibe’ye ne Priştine’ye ne Tiran’a direkt uçak seferi yok. Uçağa binmek için 4 saat yol kat edip, en yakın havaalanı olan Sabiha Gökçen’e gitmek zorundasınız.
Merkeze alınan Vali Şahabettin Harput döneminde, Araplarla ortak olarak başlatılan hava yolu şirketi kurulması projesi hayata geçirilemedi.
Şimdi Bursa Büyükşehir Belediyesi aynı projeyi yürütmek için çalışma yaptığını zaman zaman dile getirilse de somut olarak ortada bir şey yok.
Kısacası,Balkanlarla Bursa’nın hava yolu bağlantısı kurulmadan ne ticaret artar ne de Balkanların başkenti olunur.
Yapılan bu çalışmaların tümü Balkan ülkeleriyle ilişkileri geliştirmek, adeta Bursa’yı Balkan ve Rumeli’nin başkenti haline getirmek amacını taşıyor.
Türklerin Balkanlarla tanışması 600 yıl önce yine Bursa’dan yola çıkan gönül erenleri ve daha sonra da Akıncılar sayesinde olmuştu.
100 yıllık ayrılığın ardından bu kez köprüler gönülden gönüle kurulmasına rağmen bunda en belirleyici olan konu yine ekonomi.
İnsanları bir araya getiren en önemli konu ticaret. Türkiye’nin Balkan ülkeleriyle yaptığı ticarete baktığınızda yıllık 8,5 milyar dolar. Bunun ancak yüzde onluk bölümü olan 850 milyon dolarlık kısmı Bursa’dan.
Oysa ki Bursa, Türkiye’nin ihracat sıralamalarında ikinci sırada.
850 bin Balkan ve Rumeli göçmenin yaşadığı Bursa’da, ihracat rakamlarının bu kadar düşük kalmasında bir eksiklik var.
BALKANSİAD da bunu arttırmak için çabalıyor.
O yüzden önce ticareti arttıracak, ardından başkentliğe soyunacaksınız.
İkinci konu ise Bursa’nın ulaşım imkanlarındaki yetersizlik.
İstanbul-Bursa-İzmir otoyolu, Hızlı demiryolu projeleri önümüzdeki yıl tamamlanacak.
Ancak, gümrük işlemlerinin yapılabildiği Yenişehir Havaalanı, milyonlarca lira para dökülmesine rağmen hala atıl durumda.
850 bin Balkan ve Rumeli göçmeninin yaşadığı kentten ne Üsküp’e ne Filibe’ye ne Priştine’ye ne Tiran’a direkt uçak seferi yok. Uçağa binmek için 4 saat yol kat edip, en yakın havaalanı olan Sabiha Gökçen’e gitmek zorundasınız.
Merkeze alınan Vali Şahabettin Harput döneminde, Araplarla ortak olarak başlatılan hava yolu şirketi kurulması projesi hayata geçirilemedi.
Şimdi Bursa Büyükşehir Belediyesi aynı projeyi yürütmek için çalışma yaptığını zaman zaman dile getirilse de somut olarak ortada bir şey yok.
Kısacası,Balkanlarla Bursa’nın hava yolu bağlantısı kurulmadan ne ticaret artar ne de Balkanların başkenti olunur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder