2 Şubat 2014 Pazar

YOL BİR YERE GİTMEZ UYGARLIK GETİRİR


Yılmaz Erdoğan’ın sözleriyle ironi yaptığı “Bu yol nereye gider” şiirinin iki dizesi çok şey anlatır;
“Yol bir yere gitmez o bir durma biçimidir”
Roma uygarlığından beri yol yapılır ve yerinde durur ama kullananlar tarafından uygarlık taşınır,
Tıpkı bin yıl önceki İpek Yolu gibi.
Bursa, önümüzdeki 5 yıl içinde yol sayesinde, tarihi dönemeçlerden birini geçirmeye hazırlanıyor. İpek Yolu’nun Avrupa’ya ulaşan ilk kapısı olmasının nimetlerini uzun yıllar kullanan kent,  belki de Osmanlı’nın ilk başkentlerinden biri olmasından bu yana tekstil ve otomotiv sanayiye öncülüğünün ardından yeni bir devrime hazırlanıyor.
Bu devrim Bursa’yı 21’inci yüzyıla taşıyacak.
“Nasıl bu kadar iddialı şeyler yazıyorsun?” dediğinizi duyar gibiyim.
Hiç de iddialı ve üstelik hayal değil…
Projelerden öteye bile geçti.
İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu Körfez geçişi ile birlikte hızla ilerliyor. Ortada bir şey yokmuş gibi görünüyor ama mart ayında köprü ayaklarının kurulacağı platformlar batırılacak. İmalat aşaması ise fabrikada devam ediyor. Köprü ayaklarının yüzde 80’ine yakın bölümü tamamlanmış durumda.
Bu yıl bazı bölümlerde asfaltlama bile başlayacak. 2015, bilemedin 2016 yılının hemen başında Bursa-İstanbul arası bir saate inecek.
Bitmedi Anadolu Otoyolu kapsamında Karayolları Genel Müdürlüğü Bursa’yı Ankara’ya bağlayacak otoyolun proje çalışmalarını nerdeyse tamamlamak üzere.
Hızlı tren hattı da tüm hızıyla ilerliyor. 2015’te bu kez Ankara yolculuğu 2 saate düşecek.
Bursa’nın çehresini ve geleceğini işte bu iki proje şekillendirecek.
Para kazanmak isteyen yatırımcıların hızı inşaatların neredeyse 5 katı.
Karacabey’i geçtik neredeyse Mustafakemalpaşa’ya kadar tarlalar araziye dönüştü. Karacabey yol ayrımındaki kol da Bandırma’ya kadar uzandı.
Son dönemde bakışlar gelecekteki kilit noktalardan biri olan Yenişehir’e çevrildi bile.
Çünkü hem demiryolu, hem otoyol hem de havayolunun en önemli merkezi Yenişehir olacak gibi görünüyor.
Yani 2 bin yıl önce bütün yollar Roma’ya çıkarken önümüzdeki 10 yıl içerisinde Türkiye’de bütün yollar Bursa’ya çıkacak.
Peki, Bursa tüm bunlara hazır mı?
Balkanlardan ve doğudan gelen göçle büyük bir köye dönen, resmi rakamlara göre yüzde 70’i kaçak yapılardan oluşan Bursa, bu dönüşümden nasıl çıkacak?
İstanbul zaten yeni planlamasında sanayiden kurtulmak istiyor. Hedef, otoyolun tamamlanmasıyla bir saate düşecek Bursa.
O yüzden bu kentin geleceğini şekillendirecek çok ciddi projelere ihtiyaç var.
Ak Parti eski İl Başkanı Sedat Yalçın’ın Büyükşehir Belediye Başkanlığına ısınma turlarında hazırlattığı Bursa 2023 Vizyonu Projesi’nden çok daha ileri çalışmalara ihtiyaç var.
Her kesim bir yanından tutup kenti başka bir noktaya taşıma telaşında.
Bir tek koordinasyon ve ciddi çalışma Lojistik Köy projesinde var.
Onun dışında Bursa Ticaret ve Sanayi Odası yeni sektörler, belediyeler kentsel dönüşüm ve mega projeler peşinde ancak aralarında koordinasyonu sağlayacak ve bilimsel ve yasal altyapıları hazırlayacak çalışmalar yok.
Bunun için zaman zaman İstanbul için dillendirilen bir Bursa Yasası’na ihtiyaç var.
Hedef hem kalkınmış hem de yaşanabilir bir dünya kenti için geleceği şekillendirecek proje, kanun haline gelecek, kimse bunun dışında bir çivi dahi çakamayacak.
Yoksa, Bursa , herkesin bir yana çekmesiyle bu kez 2023’ün mega köyüne döner. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yatırımcı çıkmayınca Büyükşehir yapacak

  27 Ekim 2021 Çarşamba, 07:56     Bursa'da yerel gündem son aylarda oldukça hareketlendi. Emek-Şehir hastanesi metro hattından T2'y...