Tek kanallı televizyon yıllarında, daha henüz grafik
teknolojisi bu kadar ilerlememişken, biten yıl, tüm sıkıntıları omzuna almış olarak tasvir edilir, yeni yıl ise
umutla dolu, sevimli, gülümseyen geleceğe umut veren çocuk olarak anlatılırdı.
Aslında bu basit anlatım bile bize geleceğe umutla bakmamız gerektiğini
gösteriyor.
Elbette ki her yılın sonunda değerlendirme yapılır, hayatın mizanını çıkarmanın yanı sıra yeni yıl için dersler almak gerekir.
Elbette ki her yılın sonunda değerlendirme yapılır, hayatın mizanını çıkarmanın yanı sıra yeni yıl için dersler almak gerekir.
Kendi hayatlarımız bir yana yaşayan bir organizma olarak
nitelendirilen kentlerin bir yılını da değerlendirmek biraz da tarihin
müsveddesini yapan biz gazetecilere düşer.
O yüzden 2012 yılı sonunda yazdığım “Bursa’nın şifresi” başlıklı yazımı gözden geçirdim. Bursa, 2012’den 2013’e neler devretmiş ve beklentiler neler diye hatırlamak istedim.
2011 yılının son günlerinde temeli atılan T1 proje adlı kent içinde ulaşımı sağlayacak tramvay projesi tamamlandı. İpekböceği sıkıntıları da olsa kent içinde seferlere başladı.
İki yıldan beri Bursa’nın en büyük beklentisi olan Bursa Hava Yolları bir türlü kurulamadı ama Burulaş, 2013’te adeta ulaşım devrimi gerçekleştirerek, önce İDO’ya rakip olarak BUDO’yu ardından Gemlik’ten deniz Haliç’e sefer yapan deniz uçağını ve hiç akıllarda olmayan İstanbul’un her noktasına uçan Helitaksi’yi devreye soktu.
Bu girişimlerden BUDO, yani Bursa Deniz Otobüsü o kadar etkili oldu ki, yıl sonunda İDO ‘pes” diyerek, Bursa hattındaki deniz otobüsü seferlerini kaldırdı.
O yüzden 2012 yılı sonunda yazdığım “Bursa’nın şifresi” başlıklı yazımı gözden geçirdim. Bursa, 2012’den 2013’e neler devretmiş ve beklentiler neler diye hatırlamak istedim.
2011 yılının son günlerinde temeli atılan T1 proje adlı kent içinde ulaşımı sağlayacak tramvay projesi tamamlandı. İpekböceği sıkıntıları da olsa kent içinde seferlere başladı.
İki yıldan beri Bursa’nın en büyük beklentisi olan Bursa Hava Yolları bir türlü kurulamadı ama Burulaş, 2013’te adeta ulaşım devrimi gerçekleştirerek, önce İDO’ya rakip olarak BUDO’yu ardından Gemlik’ten deniz Haliç’e sefer yapan deniz uçağını ve hiç akıllarda olmayan İstanbul’un her noktasına uçan Helitaksi’yi devreye soktu.
Bu girişimlerden BUDO, yani Bursa Deniz Otobüsü o kadar etkili oldu ki, yıl sonunda İDO ‘pes” diyerek, Bursa hattındaki deniz otobüsü seferlerini kaldırdı.
Ancak, denizde ve havada gösterilen bu başarı maalesef
Uludağ’a 50 yıldan beri sefer yapan teleferiğin yenilenmesi projesinde
gösterilemedi. Yöneticiler bunu çevrecilerin açtığı davalara bağlasa da Uludağ
kayak sezonuna teleferiksiz başladı. Böyle giderse sömestre bile yetişemeyecek.
Diğer bir sorun ise Bursa’nın şehirlerarası otobüs terminali raylı sistemin ulaşamaması. Raylı sistemin kurulduğu tüm şehirlerde öncelik otobüs terminalleridir. Sorun ya da araştırın, Bursa dışında raylı sistemi olup da otobüs terminali ile bağlantısı olmayan tek bir şehir yok.
Diğer bir sorun ise Bursa’nın şehirlerarası otobüs terminali raylı sistemin ulaşamaması. Raylı sistemin kurulduğu tüm şehirlerde öncelik otobüs terminalleridir. Sorun ya da araştırın, Bursa dışında raylı sistemi olup da otobüs terminali ile bağlantısı olmayan tek bir şehir yok.
Otoyol ve hızlı tren inşaatları ise devam ediyor. Bu iki
projenin sonuçlanmasını maalesef 2014’te de göremeyeceğiz.
Ulaşımın yanı sıra Bursaspor’un ikinci Anadolu devrimini gerçekleştirip şampiyon olmasıyla gündeme gelen ve yapımına başlanan Timsah Arena’da da önemli ilerlemeler kaydedildi. Halen dış kaplamaları devam ediyor. 2014’te Bursa, Türkiye’nin ötesinde dünya çapında bir stadyuma sahip olacak. Belki de 2014 yılında en çok Timsah Arena’yı konuşacağız.
Bir de Bursaspor eski günlerine bir dönebilse...
Bursa’da geçen yıl önemli bir değişiklik de yönetici kadrosunda meydana geldi. Uzun yıllardır görev yapan Şahabettin Harput, bayrağı Van’dan gelen Münir Karaloğlu’na devretti.
Harput’un hedefi, Bursa’nın rotasını turizme çevirmekti. Bu amaçla başta termal kaynakların değerlendirmesi olmak üzere önemli adımlar attı. Taşıma termal suyla kurulacak, Dağyenice Termal Köy projesi çok eleştiriler aldı. Ancak, Bursa’nın yeniden kaplıca kenti olması konusunda turizmcileri harekete geçirmeyi başardı. Sondajla çıkarılan termal sular, yeni kurulan otellere verildi.
Ulaşımın yanı sıra Bursaspor’un ikinci Anadolu devrimini gerçekleştirip şampiyon olmasıyla gündeme gelen ve yapımına başlanan Timsah Arena’da da önemli ilerlemeler kaydedildi. Halen dış kaplamaları devam ediyor. 2014’te Bursa, Türkiye’nin ötesinde dünya çapında bir stadyuma sahip olacak. Belki de 2014 yılında en çok Timsah Arena’yı konuşacağız.
Bir de Bursaspor eski günlerine bir dönebilse...
Bursa’da geçen yıl önemli bir değişiklik de yönetici kadrosunda meydana geldi. Uzun yıllardır görev yapan Şahabettin Harput, bayrağı Van’dan gelen Münir Karaloğlu’na devretti.
Harput’un hedefi, Bursa’nın rotasını turizme çevirmekti. Bu amaçla başta termal kaynakların değerlendirmesi olmak üzere önemli adımlar attı. Taşıma termal suyla kurulacak, Dağyenice Termal Köy projesi çok eleştiriler aldı. Ancak, Bursa’nın yeniden kaplıca kenti olması konusunda turizmcileri harekete geçirmeyi başardı. Sondajla çıkarılan termal sular, yeni kurulan otellere verildi.
Yeni Vali Karaloğlu da yaptığı açıklamalarda, Harput’un projelerine destek verdi. Yalnız, sanayiden vazgeçemeyiz vurgusu önemliydi.
Sağlık alanında ise sıkıntılar yeni hastaneler kısa sürede tamamlanamayacağı için 2014’te de devam edecek. Bursa’da acil hasta yatağı sayısı hala Türkiye ortalamasının altında. Şehir Hastanesi için İstanbul’da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle imza atıldı. Ancak, aylar geçmesine rağmen henüz inşaat konusunda bir çalışma yok.
Yeterli yanık ünitesi olmadığı için son bir haftada 2 hasta
helikopterle İstanbul’a sevk edildi.
Şimdi gelelim asıl sonuna 2012 yılı sonunda yeni aynı şeyleri tekrarlamıştım.
Ancak defalarca söylemekte fayda var. Bursa, hem ödediği vergi, hem de yaptığı ihracatla Türkiye’de ilk üç şehir arasında.
Ancak, devlet bütçesinden aldığı pay, hala en alt düzeylerde.
Klasik bir söz olacak ama doğrusu da bu Bursa hak ettiğini alamıyor.
Eğitime yüzde 100 katkı rakamları ortada okulunu kendisi yapıyor, dev kulüpler devlete yaptırırken stadyumunu kendisi inşaa ediyor. Şehir içi ulaşımını bile Türkiye’nin ilk yerli tramvayı üreterek kendisi başarıyor.
Peki bu neden kaynaklanıyor?
Çünkü Bursa’nın lobisi yok. 30 Mart 2014’te yerel seçimler var. Belki yeni gelecek yöneticiler, Bursa’nın derdini daha iyi anlatabilirler.
Yeni yılınız kutlu olsun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder