Projeyi yıllar önce Bursa Valiliği, yapmak istemiş, ancak
gerçekleştiremeyince Osmangazi Belediyesi devreye girmişti.
4 yıl önce vekillikten belediye başkanlığına geçen Mustafa Dündar’ın el
attığı projeye nihayet olgunlaşıp, kamuoyu ile paylaşılır hale geldi. Anıtkabir’de mini örneğini daha sonra Soyfa’da panoramik müzede ise aslını görmüş ve Sofya’daki Osmanlı-Rus savaşını betimlediği için biraz da içerlemiştim.
Sonra İstanbul’da Fetih 1453 yapılınca, Bursa’ya “Beylikten Cihan Devleti”ne bölümü kalmıştı.
Yıllardır, dile getiriyoruz. Kentin rotasını turizme çevirip, 2023’te Bursa için 5 milyon turist hedefi koymak güzel ama bunun somut projelerle desteklenmesi gerekir.
İşte Panorama Bursa 1326, bunun ilk çalışması olacak. Çünkü gelecek turist önce panoramayı görerek başlayacak. Ardından kent turu yapılacak.
Tek başına panorama bile belki kenti binlerce turist gelmesini sağlayacak ama maalesef yeterli değil.
Bursa’nın tarihi dokusunun ortaya çıkarılması için iki önemli proje hala yerinde sayıyor.
Birincisi Hanlar Bölgesi’nin çevresinin temizlenmesi, diğeri ise halen üzerinde orduevi bulunan bey sarayının ortaya çıkarılması.
Zaten 360 derecelik panoramada ilk görünüm kapalı çarşı ve Ulu Camii önünden Saltanat kapı görüntüsüyle başlayacak. Ama panoramada bunu gören turist, bölgeye gittiğinde karşısında dışı camekanlarla kaplı orduevini görecek.
Geçtiğimiz aylarda Tarihçi Mustafa Armağan Bey Sarayı ile ilgili önemli bir bilgiyi paylaştı. Bey Sarayı’nın kapılarından birini Rusya’da görmüştü. Takibi yapıldı mı yapılmadı mı bilemiyoruz. Ancak Bursa’nın en eski gravürlerinden biri olan Bey Sarayı’nın bulunduğu bölgede kalıntılarının ortaya çıkarılarak yenisinin yapılmasının zamanı geldi geçti bile.
Bu konuda artık Milli Savunma Bakanlığı ve Genelkurmay Başkanlığı Bursa’nın sesine kulak vermeli.
BURKAY, OBAMA YÖNTEMİYLE KAZANDI
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nda seçim maratonu sona erdi ve İbrahim Burkay başkanlık koltuğuna oturdu. Her şeyden önemlisi yerel yöneticilere örnek olacak demokratik bir kampanya dönemi yaşadık. Hem Burkay hem de rakibi İlhan Parkeker, Bursa ile ilgili projeleriyle yarıştı.
BTSO Meclis Başkanlığı deneyimi olan Parseker, konvansiyonel yöntemleri kullanarak kampanyasını yürütürken, Burkay, ABD Başkanı Obama’nın seçildiği ilk yıl kullandığı “Yes, We Can” benzeri kampanya yürüttü. Artık, devir internet ve proje devri, üstüne kentin dört bir yanını donatan bilboardları da eklediniz mi başarı ortaya çıkıyor. Kampanyayı sadece oda üyelerine yönelik değil, tüm Bursa’ya yayan Burkay isteğini etti.
3 yıl başkanlık görevini yürütecek olan Burkay’dan şimdi sadece BTSO üyelerinin değil, Bursa’nın da beklentileri olacak. Çünkü verilen sözler Bursa içindi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder