Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlarından Erdem Saker,
1990’lı yılların başında söylemişti. Merkezden yönetim devri bitti.
Kentler artık kendi kendilerini yönetecek. Dünya kentleri de birbirleriyle doğrudan bağlantı kuracak.
En önemlisi de kentlerde artık yaşayanlara sorulmadan hiçbir iş yapılmayacak.
Rio’daki zirve sonrası bunları anlatan Saker, Bursa’ya gelir gelmez Bugünkü Kent Konseyi’nin ilk nüvesini oluşturan Yerel Gündem 21’i kurmuştu.
Kentler artık kendi kendilerini yönetecek. Dünya kentleri de birbirleriyle doğrudan bağlantı kuracak.
En önemlisi de kentlerde artık yaşayanlara sorulmadan hiçbir iş yapılmayacak.
Rio’daki zirve sonrası bunları anlatan Saker, Bursa’ya gelir gelmez Bugünkü Kent Konseyi’nin ilk nüvesini oluşturan Yerel Gündem 21’i kurmuştu.
Yani merkezi yönetimlerin ‘ben yaptım oldu” , ya başkanın
“ben iyi bilirim” eski kalması gerekiyordu.
Ama olmadı. Yerel Gündem 21 bugün çok önemli işlere imza atan bir yapı haline gelse de Bursa’da hala “Ben yaptım” oldu mantığı hakim.
Bu mantık ürünü, yani Bursa’ya sorulmadan yapılan her yatırım veya hizmet ya yargıdan döndü, ya da Doğanbey Projesi gibi ucubeye dönüştü.
Bursa’da bu konuda en ciddi çalışmaları ve toplum adına denetim görevini akademik odalar yapıyor. Onların yaptığı uyarıların çoğu da sonunda haklı çıkıyor ve yargıdan dönüyor.
Son iki örnek biri BESOB’un Kestel’de yaptırdığı sanayisi sitesi diğeri Samanlı Çevre yolu bağlantısı.
Önce itiraz edip, seslerini yükselttiler, baktılar olmuyor yargıya başvurdular. Sonuç; onlar haklı çıktı. Yargı kararı kararını akademik oda temsilcileri lehine verdi.
Şimdi Bursa’da iki önemli proje için adımlar atılıyor.
Yarın Heykel-Garaj (T1) tramvay hattının temeli atılacak.
Ama olmadı. Yerel Gündem 21 bugün çok önemli işlere imza atan bir yapı haline gelse de Bursa’da hala “Ben yaptım” oldu mantığı hakim.
Bu mantık ürünü, yani Bursa’ya sorulmadan yapılan her yatırım veya hizmet ya yargıdan döndü, ya da Doğanbey Projesi gibi ucubeye dönüştü.
Bursa’da bu konuda en ciddi çalışmaları ve toplum adına denetim görevini akademik odalar yapıyor. Onların yaptığı uyarıların çoğu da sonunda haklı çıkıyor ve yargıdan dönüyor.
Son iki örnek biri BESOB’un Kestel’de yaptırdığı sanayisi sitesi diğeri Samanlı Çevre yolu bağlantısı.
Önce itiraz edip, seslerini yükselttiler, baktılar olmuyor yargıya başvurdular. Sonuç; onlar haklı çıktı. Yargı kararı kararını akademik oda temsilcileri lehine verdi.
Şimdi Bursa’da iki önemli proje için adımlar atılıyor.
Yarın Heykel-Garaj (T1) tramvay hattının temeli atılacak.
Bursa’nın kenti içi ulaşımına nefes aldıracağı söyleniyor.
Rayları bile geldi. Bir buçuk yılda da tamamlanması planlanıyor.
Bu projeye itirazlar olmasına rağmen kimse dinlemedi.
Yapılınca kimin haklı kimin haksız olacağını göreceğiz. Ama acısını Bursa çekecek.
Bütün kentlerde şehir merkezleriyle şehirlerarası otobüs terminalleri arasındaki raylı sisteme öncelik verilir. Planlamalar buna göre yapılır.
Bursa’nın demir ağlarla örüleceği söyleniyor ama hala kent merkezinin terminalle bağlantısını sağlayacak ne tramvay ne de metrosu var. Yarın temeli atılacak tramvay hattına ek yapmışlar. O biterse başlanacak.
Yani daha 2 yıl Bursa terminale otobüslerle gitmeye devam edecek.
İkinci proje ise Bursa Teknik Üniversitesi kampusu. Kestel Çataltepe’de tam fay hattının üzerine yapılacak. Bilim adamları uyardı. Jeoloji Mühendisleri Odası Başkanı Engin Er de doğruladı. Evet seçilen yer fay hattının üzerinde.
Bu projeye itirazlar olmasına rağmen kimse dinlemedi.
Yapılınca kimin haklı kimin haksız olacağını göreceğiz. Ama acısını Bursa çekecek.
Bütün kentlerde şehir merkezleriyle şehirlerarası otobüs terminalleri arasındaki raylı sisteme öncelik verilir. Planlamalar buna göre yapılır.
Bursa’nın demir ağlarla örüleceği söyleniyor ama hala kent merkezinin terminalle bağlantısını sağlayacak ne tramvay ne de metrosu var. Yarın temeli atılacak tramvay hattına ek yapmışlar. O biterse başlanacak.
Yani daha 2 yıl Bursa terminale otobüslerle gitmeye devam edecek.
İkinci proje ise Bursa Teknik Üniversitesi kampusu. Kestel Çataltepe’de tam fay hattının üzerine yapılacak. Bilim adamları uyardı. Jeoloji Mühendisleri Odası Başkanı Engin Er de doğruladı. Evet seçilen yer fay hattının üzerinde.
Rektör Prof. Dr. Ali Sürmen de, tartışmalara son noktayı
koydu: “Her neresi olursa olsun, önemli olan sonunda bu niye buraya yapıldı
dememek, kahrolmamak”
Rektör bile endişesini dile getirirken, bence bir an önce yanlıştan dönülmeli. Bursa’da kampus için yer mi kalmadı?
Birkaç sözüm de geçtiğimiz dönemlerde yerel yönetimlere karşı tek kişilik ordu gibi çalışan Kent Konseyi Başkanı Semih Pala’ya var.
Bu kenti bir belediye başkanından daha iyi biliyorsunuz. Ancak, önemli konularda sesiniz çıkmıyor.
Bir tek Gemlik’teki tehlikeli yatırım konusunda sesinizi yükselttiniz ve yatırım durdu.
Neden İstanbul-Bursa-İzmir otoyolu başta olmak üzere kent içi ulaşım ve diğer konularda Bursa adına konsey aracılığıyla çalışma yapmıyorsunuz?
Rektör bile endişesini dile getirirken, bence bir an önce yanlıştan dönülmeli. Bursa’da kampus için yer mi kalmadı?
Birkaç sözüm de geçtiğimiz dönemlerde yerel yönetimlere karşı tek kişilik ordu gibi çalışan Kent Konseyi Başkanı Semih Pala’ya var.
Bu kenti bir belediye başkanından daha iyi biliyorsunuz. Ancak, önemli konularda sesiniz çıkmıyor.
Bir tek Gemlik’teki tehlikeli yatırım konusunda sesinizi yükselttiniz ve yatırım durdu.
Neden İstanbul-Bursa-İzmir otoyolu başta olmak üzere kent içi ulaşım ve diğer konularda Bursa adına konsey aracılığıyla çalışma yapmıyorsunuz?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder