Ulaştırma
yatırımları özellikle otoyolun hızla ilerlemesi hem siyasileri hem de yolu
kullanan Bursalıları sevindiriyor. Her ne kadar 15 kilometre için 4.95 lira
ödense de bir saatlik yolculuk süresi sayesinde İstanbul komşu olmaktan çıkıp
Bursa ile birleşti sayılır. Deniz ulaşımı ha keza aynı hızlı büyüyor.
Peki, hava ulaşımı?
Son aylarda
Büyükşehir Belediyesi’nin yeniden hayat verdiği kent içindeki Yunuseli
Havaalanı’nı konuşuyoruz. Yok, izin
verildi, verilmedi. İstanbul artık 25 dakika derken kaderine terk edilen Yenişehir’i
unuttuk.
Oysa şimdi Bursa’ya uluslar arası özelliklere sahip bir havalimanı yapalım desek, tasarruf tedbirlerinin uygulandığı merkezi bütçeden bu yatırımı koparmak imkansız. Tüm yeni yatırımlar hep, yap-işlet- devret modeli ile gerçekleştiriliyor. Yenişehir Limanı’nın tamamı devletin. Yani zamanın da bizim vergilerimizle yapılmış ve öyle duruyor.
Zaman zaman seçim dönemlerinde seferlerle ilgili tartışmalar alevlense de kendi kaderine terk edilen Yenişehir her geçen gün kan kaybediyor.
Yenişehir Havalimanı ile yakından ilgilenen ve bu konuda çalışmalar yapan
Oysa şimdi Bursa’ya uluslar arası özelliklere sahip bir havalimanı yapalım desek, tasarruf tedbirlerinin uygulandığı merkezi bütçeden bu yatırımı koparmak imkansız. Tüm yeni yatırımlar hep, yap-işlet- devret modeli ile gerçekleştiriliyor. Yenişehir Limanı’nın tamamı devletin. Yani zamanın da bizim vergilerimizle yapılmış ve öyle duruyor.
Zaman zaman seçim dönemlerinde seferlerle ilgili tartışmalar alevlense de kendi kaderine terk edilen Yenişehir her geçen gün kan kaybediyor.
Yenişehir Havalimanı ile yakından ilgilenen ve bu konuda çalışmalar yapan
Merkez Sağ Hareketi Bursa Proje Direktörü Cengiz Duman, unuttuğumuz Yenişehir’i 2017 yılının üç ayı
için hazırladığı rapor ile hatırlattı.
Eski yazıları karıştırınca benim de en son geçen yıl Haziran ayında Yenişehir’i yazdığımı gördüm. Aradan geçen zaman içinde, Yenişehir ile ilgili sadece Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın havaalanını uluslar arası kargo merkezi yapmayla ilgili çalışmalarını hatırlıyorum. Onun dışında siyasilerin kampanyalar dolayısıyla inen uçaklarıyla aklımıza geliyor.
Gelelim Cengiz Duman’ın hazırladığı rapora.
Şimdilerde uçakla seyahat etmek o denli yaygın ki geçtiğimiz gün THY’nın yaptığı bilgi paylaşımında “07 Nisan 2017 Cuma günü tamı tamına 200 bin 61 yolcu THY’yi tercih etti”. Düşünebiliyor musunuz? Bir günde 200 bin yolcu!
Gurur duyulacak bir rakam.
uman, bu paylaşımın yapıldığı saatlerde Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin yapmış olduğu havaalanları aylık kullanım miktar ve oranlarını incelemiş. Rakamlar hiç de iç açıcı değil.
Eski yazıları karıştırınca benim de en son geçen yıl Haziran ayında Yenişehir’i yazdığımı gördüm. Aradan geçen zaman içinde, Yenişehir ile ilgili sadece Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın havaalanını uluslar arası kargo merkezi yapmayla ilgili çalışmalarını hatırlıyorum. Onun dışında siyasilerin kampanyalar dolayısıyla inen uçaklarıyla aklımıza geliyor.
Gelelim Cengiz Duman’ın hazırladığı rapora.
Şimdilerde uçakla seyahat etmek o denli yaygın ki geçtiğimiz gün THY’nın yaptığı bilgi paylaşımında “07 Nisan 2017 Cuma günü tamı tamına 200 bin 61 yolcu THY’yi tercih etti”. Düşünebiliyor musunuz? Bir günde 200 bin yolcu!
Gurur duyulacak bir rakam.
uman, bu paylaşımın yapıldığı saatlerde Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin yapmış olduğu havaalanları aylık kullanım miktar ve oranlarını incelemiş. Rakamlar hiç de iç açıcı değil.
2017 yılının ilk çeyreğinde Bursa Yenişehir Havaalanı’ndan 44 bin 976
kişi iç hatları kullanarak yolculuk etmiş. 2016 yılının aynı döneminde bu rakam iç hatlarda 61 bin 599
kişi iken 2017 de yüzde 27’lik bir kayıp olduğu görülüyor.
Aynı dönemin dış hatlar oranı ise 2016 yılı ilk çeyreğinde 7bin 547 kişi iken bu oran 2017 yılında dış hatlarda yüzde 26’lık bir artış ile 9 bin 530 kişiye çıkmış. Toplam değerler göz önünde bulundurulursa, yani iç ve dış hatlarda 2016 yılı ilk çeyreğinde Yenişehir Havaalanı’nı kullananların toplam 69 bin 146 kişi iken bu oran toplam yolcu sayısı yönünden 2017 yılında yüzde 21’ lik düşüşle 54 bin 509 kişi olarak gerçekleşmiş.
Aynı dönemin dış hatlar oranı ise 2016 yılı ilk çeyreğinde 7bin 547 kişi iken bu oran 2017 yılında dış hatlarda yüzde 26’lık bir artış ile 9 bin 530 kişiye çıkmış. Toplam değerler göz önünde bulundurulursa, yani iç ve dış hatlarda 2016 yılı ilk çeyreğinde Yenişehir Havaalanı’nı kullananların toplam 69 bin 146 kişi iken bu oran toplam yolcu sayısı yönünden 2017 yılında yüzde 21’ lik düşüşle 54 bin 509 kişi olarak gerçekleşmiş.
Şimdi bir
tarafta günde 200 bin yolcu taşıma
kapasitesinde uluslar arası bir firma varken diğer tarafta 3 ayda 55 bin kişi taşıyamamış ülkenin
nüfus ve ekonomiye değer katanlar bakımından ilk 3’ü – 5’i arasında bulunan
kocaman mega şehir.
Bu rakamlar Yenişehir’in verimli kullanılmadığının en güzel göstergesi.
Bu rakamlar Yenişehir’in verimli kullanılmadığının en güzel göstergesi.
Bir rakam daha Duman’ın bu savını pekiştirecektir.
2017 yılının ilk çeyreğini bir de ülke geneli için inceleyecek olursak; iç hatlarda 22 milyon 960 bin 133 kişi, dış hatlarda 12 milyon 456 bin 382 kişi ve toplamda 35 milyon 416 bin 515 kişinin yolculuk yapmış.
Yani Bursa toplam yolcu bakımından ülke geneline orantılanılacak olursa toplam yolcu sayısının binde bir buçuğuna tekabül ediyor.
Duman, bu acı tabloyu her istatistik bilgilerinin açıklandığı dönemde görüp paylaşmasına bizlerin de yazmasına rağmen değişen bir şey olmadığını maalesef görüyoruz.
Bu rakamların Bursa’ya yakışmaması bir yana. Eldeki milli bir servetin böylesine atıl bırakılması oldukça üzücü.
Yenişehir’in aktif kullanımı için Duman’ın önerileri de var. Buranın bir an önce cazibe merkezi haline getirilmesi gerekiyor. Ulaşım oldukça rahat. Bursa’dan özel otomobille 20 dakikada Yenişehir’e gidilebiliyor. Büyükşehir Belediyesi de bileti olan yolcuları kent merkezinden havaalanına ücretsiz taşımaya devam ediyor.
Ancak mesele burada değil. Sefer sayısının azlığında, halen Trabzon, Erzurum, Ankara, Muş, Diyarbakır’a seferler düzenleniyor. Önümüzdeki günlerde turizm bölgesi Antalya’ya da bir sefer konulur o kadar.
Bu noktada görev öncelikle Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’ye büyük görev düşüyor. Yunuseli’nin onda biri kadar Yenişehir’e de önem vermesi gerektiğine inanıyorum. Yunuseli’den küçük uçaklarla yapımı devam eden İstanbul’daki üçüncü havaalanına yolcu götürme planları yerine eldeki uluslar arası havaalanını işler hale getirmek için çalışma yapmasını bekliyoruz.
Özel hava yolu şirketleri için Bursa’dan her gün Sabiha Gökçen Havaalanı’na 20 otobüs seferi yapılıyor. Bursa Eski Valisi Münir Karaloğlu’nun yaptığı tespite göre, Bursa ve çevresinden binlerce yolcu Sabiha Gökçen’e taşınıyor.
Bursa, Kütahya’dan Bilecik’ten Bandırma’dan Yenişehir Havaalanına yolcu taşıyamaz mı?
Cengiz Duman’ın bu bölgede uçurtma, planör ve havacılık şenlikleri düzenlenerek Yenişehir’in o kadar da uzak olmadığını gösterme önerisi de dikkate değer.
AZİZ NESİN’LİK ÖYKÜYE KONU OLAN SERGİ AÇILDI
Hürriyet Bursa’da yazınca büyük ilgi görmüştü.
Mimarlar Odası Bursa Şubesi’nin ‘Eskizlerle Bursa” sergi için Dokuz Eylül Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Deniz Dokgöz’ün Yeşil Cami çevresinde çizim yaparken karşılaştığı trajikomik olayı anlatmıştım o yazımda.
Bekçi Murteza’nın otopark görevlisi versiyonunun işgüzarlığı nedeniyle hem Dokgöz, hem de Mimarlar Odası Bursa Şube Başkanı Can Şimşek’in gözaltına alınma tehlikesi geçirdiği çalışma tamamlanarak Bursalıların beğenisine sunuldu.
Dokgöz’ün Bursa’nın çok önemli tarihi mekanları karakalemle çizdiği resimler Mimarlar Odası’nda açıldı. Oda başkanı Can Şimşek, jest yaparak, öyküyü anlattığım yazıyı da çerçeveleyerek, serginin girişine koymasına çok sevindim. O yazımın sonunda serginin girişine bu öykünün konulması önerisinin kabul görmesi ayrı bir renk kattı. Sergiyi dolaşmadan önce yazıyı okuyanlar yüzlerindeki tebessümle resimleri incelediler.
60 eserin bulunduğu sergi dolayısıyla Can Şimşek, farklı bir çalışmaya da imza attı. Hazırlanan eskizlerin bir bölümü Kütahya’da kahve fincanı ve kupalara baskı haline getirilmiş. Çok özel bir koleksiyon olacağından şüphe yok. Belediyeler ve Bursa’daki bir çok kurum bunları kullanabilir.
Benim de bir önerim var; bu eserler magnet haline getirilirse büyük ilgi görür.
Bu çalışma için hem Doç. Dr. Deniz Dokgöz’e hem de Oda Başkanı Can Şimşek’e Bursa adına teşekkür etmek gerekiyor.
2017 yılının ilk çeyreğini bir de ülke geneli için inceleyecek olursak; iç hatlarda 22 milyon 960 bin 133 kişi, dış hatlarda 12 milyon 456 bin 382 kişi ve toplamda 35 milyon 416 bin 515 kişinin yolculuk yapmış.
Yani Bursa toplam yolcu bakımından ülke geneline orantılanılacak olursa toplam yolcu sayısının binde bir buçuğuna tekabül ediyor.
Duman, bu acı tabloyu her istatistik bilgilerinin açıklandığı dönemde görüp paylaşmasına bizlerin de yazmasına rağmen değişen bir şey olmadığını maalesef görüyoruz.
Bu rakamların Bursa’ya yakışmaması bir yana. Eldeki milli bir servetin böylesine atıl bırakılması oldukça üzücü.
Yenişehir’in aktif kullanımı için Duman’ın önerileri de var. Buranın bir an önce cazibe merkezi haline getirilmesi gerekiyor. Ulaşım oldukça rahat. Bursa’dan özel otomobille 20 dakikada Yenişehir’e gidilebiliyor. Büyükşehir Belediyesi de bileti olan yolcuları kent merkezinden havaalanına ücretsiz taşımaya devam ediyor.
Ancak mesele burada değil. Sefer sayısının azlığında, halen Trabzon, Erzurum, Ankara, Muş, Diyarbakır’a seferler düzenleniyor. Önümüzdeki günlerde turizm bölgesi Antalya’ya da bir sefer konulur o kadar.
Bu noktada görev öncelikle Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’ye büyük görev düşüyor. Yunuseli’nin onda biri kadar Yenişehir’e de önem vermesi gerektiğine inanıyorum. Yunuseli’den küçük uçaklarla yapımı devam eden İstanbul’daki üçüncü havaalanına yolcu götürme planları yerine eldeki uluslar arası havaalanını işler hale getirmek için çalışma yapmasını bekliyoruz.
Özel hava yolu şirketleri için Bursa’dan her gün Sabiha Gökçen Havaalanı’na 20 otobüs seferi yapılıyor. Bursa Eski Valisi Münir Karaloğlu’nun yaptığı tespite göre, Bursa ve çevresinden binlerce yolcu Sabiha Gökçen’e taşınıyor.
Bursa, Kütahya’dan Bilecik’ten Bandırma’dan Yenişehir Havaalanına yolcu taşıyamaz mı?
Cengiz Duman’ın bu bölgede uçurtma, planör ve havacılık şenlikleri düzenlenerek Yenişehir’in o kadar da uzak olmadığını gösterme önerisi de dikkate değer.
AZİZ NESİN’LİK ÖYKÜYE KONU OLAN SERGİ AÇILDI
Hürriyet Bursa’da yazınca büyük ilgi görmüştü.
Mimarlar Odası Bursa Şubesi’nin ‘Eskizlerle Bursa” sergi için Dokuz Eylül Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Deniz Dokgöz’ün Yeşil Cami çevresinde çizim yaparken karşılaştığı trajikomik olayı anlatmıştım o yazımda.
Bekçi Murteza’nın otopark görevlisi versiyonunun işgüzarlığı nedeniyle hem Dokgöz, hem de Mimarlar Odası Bursa Şube Başkanı Can Şimşek’in gözaltına alınma tehlikesi geçirdiği çalışma tamamlanarak Bursalıların beğenisine sunuldu.
Dokgöz’ün Bursa’nın çok önemli tarihi mekanları karakalemle çizdiği resimler Mimarlar Odası’nda açıldı. Oda başkanı Can Şimşek, jest yaparak, öyküyü anlattığım yazıyı da çerçeveleyerek, serginin girişine koymasına çok sevindim. O yazımın sonunda serginin girişine bu öykünün konulması önerisinin kabul görmesi ayrı bir renk kattı. Sergiyi dolaşmadan önce yazıyı okuyanlar yüzlerindeki tebessümle resimleri incelediler.
60 eserin bulunduğu sergi dolayısıyla Can Şimşek, farklı bir çalışmaya da imza attı. Hazırlanan eskizlerin bir bölümü Kütahya’da kahve fincanı ve kupalara baskı haline getirilmiş. Çok özel bir koleksiyon olacağından şüphe yok. Belediyeler ve Bursa’daki bir çok kurum bunları kullanabilir.
Benim de bir önerim var; bu eserler magnet haline getirilirse büyük ilgi görür.
Bu çalışma için hem Doç. Dr. Deniz Dokgöz’e hem de Oda Başkanı Can Şimşek’e Bursa adına teşekkür etmek gerekiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder