Bursa Ticaret ve Sanayi Odası dün çok önemli bir toplantıya
ev sahipliği yaptı. Hürriyet’in düzenlediği Ekonomi Zirvesi’nde ele alınan
konular, Başkan İbrahim Burkay’ın göreve
geldikten sonra belirlenen “Bursa Büyürse Türkiye Büyür” sloganı ile
örtüşüyordu.
Bursa ekonomisinin mercek altına alındığı toplantı öncesi BTSO Yönetim Kurulu
Üyesi İlker Duran’ın Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, zirve
sponsorlarından Taş Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Turanlı, Bursa OSB ve
Durmazlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Durmaz ve Hürriyet Ekonomi
Müdür Yardımcısı Sadi Özdemir’in yaptığı sohbet aslında Bursa’nın Türkiye
ekonomisinin nasıl dinamosu olduğunun göstergesiydi.
Taş Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Turanlı Bursa’nın işsizlik oranının yüzde 7 olduğunu öğrenince şaşırdı.
Başkan Altepe, Bursa’nın aslında nitelikli iş gücüne ihtiyacı olduğunu kentte bulunan 140 bin Suriyeli sayesinde işletmelerin işgücü açığını kapattığını öğrenince şaşkınlığı gizlemeyerek, bunun Türkiye’ye örnek olması gerektiğini söyledi.
Bursa gerçekten bu konuda şanslı şehirlerden biri orta öğretimde meslek okulu oranı yüzde 60’a ulaştı. Ayrıca BTSO ve Büyükşehir Belediyesi mesleki eğitime büyük önem veriyor. Nitelikli eleman konusunda Bursa, diğer kentlere fark atmış durumda. O yüzden de yerli yabancı tüm yatırımcılar nitelikli işgücü için Bursa’yı tercih ediyor.
Zirvedeki panelde de dile getirildi. Sarkozy, Fransa Cumhurbaşkanlığı’nın ilk aylarında Renault Yöneticilerini çağırarak fabrikaların Fransa’da kurulmasını istemiş. Renault yönetimi ise en kaliteli otomobillerin Bursa fabrikasında üretildiğini belirterek buna karşı çıkmış. Altepe konuyu bir adım daha ileri götürerek, dünyada otomobil alacakların Türkiye fabrikalarında üretilenleri tercih etmeye başladığını anlattı.
Bursa, bu dinamiği ve kaliteyi otomobil endüstrisi sayesinde yakaladı. Bugün kalite denince akla Bursa geliyorsa bunda otomotivin payı büyük. Fas’a otomotiv fabrikası kuran yedek parçasını İspanya’dan almak zorunda kalıyor. Oysa Bursa’daki yan sanayi sadece Türkiye’deki fabrikalara değil dünya markalarına satış yapıyor.
Hüseyin Durmaz, Bursa’daki otomotiv sektörünü bir level atlatarak, vagon ve tramvay üretimine geçmiş ilk yerli firma olmanın gururu ile anlatıyor. Davutkadı’nın Dutluk Sokağanda doğan ve Bulgar zulmünden kaçan bir göçmen çocuğuyum. Babam Emirsultan’da yatıyor. Ben de onun yanına gömülmeyi vasiyet ettim. Dünyadan beklentim yok. Tek istediğim Bursa ve Türkiye’nin kalkınmasına katkı vermek.
Durmaz’ın verdiği katkı az buz değil. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yurt dışında 900 milyon liralık vagon ihalesini 460 milyon liraya indirerek katkı sağlamış bile.
Şimdi Samsun’dan Afyon’a Antalya’ya kadar hafif raylı sistem vagonları satıyor veya satacak.
Durmaz, Başkan Altepe’ye müjde de veriyor. Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na atanan Vali Yardımcısı ile görüşmüş. Başkan, Samsun’dan bildiği Durmazlar’ı Diyarbakır için göreve çağırmış. İlk etapta 30 vagon isteniyor. Diyarbakır da yıllar sonra raylı sisteme kavuşacak. Üstelik kaynak da yurt dışından sağlanacak. Tıpkı Antalya’nın İslam Kalkınma Bankası’ndan bulduğu gibi… Henüz sonuç yok ama yerli firma olarak çağrılıp görüşülmesi bile önemli.
Durmaz, toplantıya inmek için hazırlananlara son cümlesini söyleyerek, ayağa kalkıyor. Recep Altepe gibi başkanların sayısı artarsa işte o zaman dünyaya satacak markalarımız olur.
Neden Türkiye’nin kaynağı Çinlilere gitsin. Avrupa’da metro hatları eskidi. Milano’nun metro yenilemesini alsak, bitirmeye bizim ömrümüz yetmez….
Aslında anlatacak çok şey var…. 25 milyar yatırımla gerçekleşecek TEKSOSAB’ın 150 bin kişiye istihdam sağlayıp, 40 milyar dolarlık öngörüsünden, uçak fabrikasına Endüstri 4.0’dan Büyük Marmara projesine kadar…
Bursa özel sektörü küçük desteklerle böylesine büyürken, tıpkı Altepe gibi bakanlar da sanayicinin önünü açsa kim bilir ne Durmazlar çıkar…
Taş Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Turanlı Bursa’nın işsizlik oranının yüzde 7 olduğunu öğrenince şaşırdı.
Başkan Altepe, Bursa’nın aslında nitelikli iş gücüne ihtiyacı olduğunu kentte bulunan 140 bin Suriyeli sayesinde işletmelerin işgücü açığını kapattığını öğrenince şaşkınlığı gizlemeyerek, bunun Türkiye’ye örnek olması gerektiğini söyledi.
Bursa gerçekten bu konuda şanslı şehirlerden biri orta öğretimde meslek okulu oranı yüzde 60’a ulaştı. Ayrıca BTSO ve Büyükşehir Belediyesi mesleki eğitime büyük önem veriyor. Nitelikli eleman konusunda Bursa, diğer kentlere fark atmış durumda. O yüzden de yerli yabancı tüm yatırımcılar nitelikli işgücü için Bursa’yı tercih ediyor.
Zirvedeki panelde de dile getirildi. Sarkozy, Fransa Cumhurbaşkanlığı’nın ilk aylarında Renault Yöneticilerini çağırarak fabrikaların Fransa’da kurulmasını istemiş. Renault yönetimi ise en kaliteli otomobillerin Bursa fabrikasında üretildiğini belirterek buna karşı çıkmış. Altepe konuyu bir adım daha ileri götürerek, dünyada otomobil alacakların Türkiye fabrikalarında üretilenleri tercih etmeye başladığını anlattı.
Bursa, bu dinamiği ve kaliteyi otomobil endüstrisi sayesinde yakaladı. Bugün kalite denince akla Bursa geliyorsa bunda otomotivin payı büyük. Fas’a otomotiv fabrikası kuran yedek parçasını İspanya’dan almak zorunda kalıyor. Oysa Bursa’daki yan sanayi sadece Türkiye’deki fabrikalara değil dünya markalarına satış yapıyor.
Hüseyin Durmaz, Bursa’daki otomotiv sektörünü bir level atlatarak, vagon ve tramvay üretimine geçmiş ilk yerli firma olmanın gururu ile anlatıyor. Davutkadı’nın Dutluk Sokağanda doğan ve Bulgar zulmünden kaçan bir göçmen çocuğuyum. Babam Emirsultan’da yatıyor. Ben de onun yanına gömülmeyi vasiyet ettim. Dünyadan beklentim yok. Tek istediğim Bursa ve Türkiye’nin kalkınmasına katkı vermek.
Durmaz’ın verdiği katkı az buz değil. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yurt dışında 900 milyon liralık vagon ihalesini 460 milyon liraya indirerek katkı sağlamış bile.
Şimdi Samsun’dan Afyon’a Antalya’ya kadar hafif raylı sistem vagonları satıyor veya satacak.
Durmaz, Başkan Altepe’ye müjde de veriyor. Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na atanan Vali Yardımcısı ile görüşmüş. Başkan, Samsun’dan bildiği Durmazlar’ı Diyarbakır için göreve çağırmış. İlk etapta 30 vagon isteniyor. Diyarbakır da yıllar sonra raylı sisteme kavuşacak. Üstelik kaynak da yurt dışından sağlanacak. Tıpkı Antalya’nın İslam Kalkınma Bankası’ndan bulduğu gibi… Henüz sonuç yok ama yerli firma olarak çağrılıp görüşülmesi bile önemli.
Durmaz, toplantıya inmek için hazırlananlara son cümlesini söyleyerek, ayağa kalkıyor. Recep Altepe gibi başkanların sayısı artarsa işte o zaman dünyaya satacak markalarımız olur.
Neden Türkiye’nin kaynağı Çinlilere gitsin. Avrupa’da metro hatları eskidi. Milano’nun metro yenilemesini alsak, bitirmeye bizim ömrümüz yetmez….
Aslında anlatacak çok şey var…. 25 milyar yatırımla gerçekleşecek TEKSOSAB’ın 150 bin kişiye istihdam sağlayıp, 40 milyar dolarlık öngörüsünden, uçak fabrikasına Endüstri 4.0’dan Büyük Marmara projesine kadar…
Bursa özel sektörü küçük desteklerle böylesine büyürken, tıpkı Altepe gibi bakanlar da sanayicinin önünü açsa kim bilir ne Durmazlar çıkar…
BURSA BÜYÜRSE TÜRKİYE BÜYÜR
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası dün çok önemli bir toplantıya
ev sahipliği yaptı. Hürriyet’in düzenlediği Ekonomi Zirvesi’nde ele alınan
konular, Başkan İbrahim Burkay’ın göreve
geldikten sonra belirlenen “Bursa Büyürse Türkiye Büyür” sloganı ile
örtüşüyordu.
Bursa ekonomisinin mercek altına alındığı toplantı öncesi BTSO Yönetim Kurulu Üyesi İlker Duran’ın Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, zirve sponsorlarından Taş Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Turanlı, Bursa OSB ve Durmazlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Durmaz ve Hürriyet Ekonomi Müdür Yardımcısı Sadi Özdemir’in yaptığı sohbet aslında Bursa’nın Türkiye ekonomisinin nasıl dinamosu olduğunun göstergesiydi.
Taş Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Turanlı Bursa’nın işsizlik oranının yüzde 7 olduğunu öğrenince şaşırdı.
Başkan Altepe, Bursa’nın aslında nitelikli iş gücüne ihtiyacı olduğunu kentte bulunan 140 bin Suriyeli sayesinde işletmelerin işgücü açığını kapattığını öğrenince şaşkınlığı gizlemeyerek, bunun Türkiye’ye örnek olması gerektiğini söyledi.
Bursa gerçekten bu konuda şanslı şehirlerden biri orta öğretimde meslek okulu oranı yüzde 60’a ulaştı. Ayrıca BTSO ve Büyükşehir Belediyesi mesleki eğitime büyük önem veriyor. Nitelikli eleman konusunda Bursa, diğer kentlere fark atmış durumda. O yüzden de yerli yabancı tüm yatırımcılar nitelikli işgücü için Bursa’yı tercih ediyor.
Zirvedeki panelde de dile getirildi. Sarkozy, Fransa Cumhurbaşkanlığı’nın ilk aylarında Renault Yöneticilerini çağırarak fabrikaların Fransa’da kurulmasını istemiş. Renault yönetimi ise en kaliteli otomobillerin Bursa fabrikasında üretildiğini belirterek buna karşı çıkmış. Altepe konuyu bir adım daha ileri götürerek, dünyada otomobil alacakların Türkiye fabrikalarında üretilenleri tercih etmeye başladığını anlattı.
Bursa, bu dinamiği ve kaliteyi otomobil endüstrisi sayesinde yakaladı. Bugün kalite denince akla Bursa geliyorsa bunda otomotivin payı büyük. Fas’a otomotiv fabrikası kuran yedek parçasını İspanya’dan almak zorunda kalıyor. Oysa Bursa’daki yan sanayi sadece Türkiye’deki fabrikalara değil dünya markalarına satış yapıyor.
Hüseyin Durmaz, Bursa’daki otomotiv sektörünü bir level atlatarak, vagon ve tramvay üretimine geçmiş ilk yerli firma olmanın gururu ile anlatıyor. Davutkadı’nın Dutluk Sokağanda doğan ve Bulgar zulmünden kaçan bir göçmen çocuğuyum. Babam Emirsultan’da yatıyor. Ben de onun yanına gömülmeyi vasiyet ettim. Dünyadan beklentim yok. Tek istediğim Bursa ve Türkiye’nin kalkınmasına katkı vermek.
Durmaz’ın verdiği katkı az buz değil. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yurt dışında 900 milyon liralık vagon ihalesini 460 milyon liraya indirerek katkı sağlamış bile.
Şimdi Samsun’dan Afyon’a Antalya’ya kadar hafif raylı sistem vagonları satıyor veya satacak.
Durmaz, Başkan Altepe’ye müjde de veriyor. Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na atanan Vali Yardımcısı ile görüşmüş. Başkan, Samsun’dan bildiği Durmazlar’ı Diyarbakır için göreve çağırmış. İlk etapta 30 vagon isteniyor. Diyarbakır da yıllar sonra raylı sisteme kavuşacak. Üstelik kaynak da yurt dışından sağlanacak. Tıpkı Antalya’nın İslam Kalkınma Bankası’ndan bulduğu gibi… Henüz sonuç yok ama yerli firma olarak çağrılıp görüşülmesi bile önemli.
Durmaz, toplantıya inmek için hazırlananlara son cümlesini söyleyerek, ayağa kalkıyor. Recep Altepe gibi başkanların sayısı artarsa işte o zaman dünyaya satacak markalarımız olur.
Neden Türkiye’nin kaynağı Çinlilere gitsin. Avrupa’da metro hatları eskidi. Milano’nun metro yenilemesini alsak, bitirmeye bizim ömrümüz yetmez….
Aslında anlatacak çok şey var…. 25 milyar yatırımla gerçekleşecek TEKSOSAB’ın 150 bin kişiye istihdam sağlayıp, 40 milyar dolarlık öngörüsünden, uçak fabrikasına Endüstri 4.0’dan Büyük Marmara projesine kadar…
Bursa özel sektörü küçük desteklerle böylesine büyürken, tıpkı Altepe gibi bakanlar da sanayicinin önünü açsa kim bilir ne Durmazlar çıkar…
Bursa ekonomisinin mercek altına alındığı toplantı öncesi BTSO Yönetim Kurulu Üyesi İlker Duran’ın Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, zirve sponsorlarından Taş Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Turanlı, Bursa OSB ve Durmazlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Durmaz ve Hürriyet Ekonomi Müdür Yardımcısı Sadi Özdemir’in yaptığı sohbet aslında Bursa’nın Türkiye ekonomisinin nasıl dinamosu olduğunun göstergesiydi.
Taş Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Turanlı Bursa’nın işsizlik oranının yüzde 7 olduğunu öğrenince şaşırdı.
Başkan Altepe, Bursa’nın aslında nitelikli iş gücüne ihtiyacı olduğunu kentte bulunan 140 bin Suriyeli sayesinde işletmelerin işgücü açığını kapattığını öğrenince şaşkınlığı gizlemeyerek, bunun Türkiye’ye örnek olması gerektiğini söyledi.
Bursa gerçekten bu konuda şanslı şehirlerden biri orta öğretimde meslek okulu oranı yüzde 60’a ulaştı. Ayrıca BTSO ve Büyükşehir Belediyesi mesleki eğitime büyük önem veriyor. Nitelikli eleman konusunda Bursa, diğer kentlere fark atmış durumda. O yüzden de yerli yabancı tüm yatırımcılar nitelikli işgücü için Bursa’yı tercih ediyor.
Zirvedeki panelde de dile getirildi. Sarkozy, Fransa Cumhurbaşkanlığı’nın ilk aylarında Renault Yöneticilerini çağırarak fabrikaların Fransa’da kurulmasını istemiş. Renault yönetimi ise en kaliteli otomobillerin Bursa fabrikasında üretildiğini belirterek buna karşı çıkmış. Altepe konuyu bir adım daha ileri götürerek, dünyada otomobil alacakların Türkiye fabrikalarında üretilenleri tercih etmeye başladığını anlattı.
Bursa, bu dinamiği ve kaliteyi otomobil endüstrisi sayesinde yakaladı. Bugün kalite denince akla Bursa geliyorsa bunda otomotivin payı büyük. Fas’a otomotiv fabrikası kuran yedek parçasını İspanya’dan almak zorunda kalıyor. Oysa Bursa’daki yan sanayi sadece Türkiye’deki fabrikalara değil dünya markalarına satış yapıyor.
Hüseyin Durmaz, Bursa’daki otomotiv sektörünü bir level atlatarak, vagon ve tramvay üretimine geçmiş ilk yerli firma olmanın gururu ile anlatıyor. Davutkadı’nın Dutluk Sokağanda doğan ve Bulgar zulmünden kaçan bir göçmen çocuğuyum. Babam Emirsultan’da yatıyor. Ben de onun yanına gömülmeyi vasiyet ettim. Dünyadan beklentim yok. Tek istediğim Bursa ve Türkiye’nin kalkınmasına katkı vermek.
Durmaz’ın verdiği katkı az buz değil. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yurt dışında 900 milyon liralık vagon ihalesini 460 milyon liraya indirerek katkı sağlamış bile.
Şimdi Samsun’dan Afyon’a Antalya’ya kadar hafif raylı sistem vagonları satıyor veya satacak.
Durmaz, Başkan Altepe’ye müjde de veriyor. Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na atanan Vali Yardımcısı ile görüşmüş. Başkan, Samsun’dan bildiği Durmazlar’ı Diyarbakır için göreve çağırmış. İlk etapta 30 vagon isteniyor. Diyarbakır da yıllar sonra raylı sisteme kavuşacak. Üstelik kaynak da yurt dışından sağlanacak. Tıpkı Antalya’nın İslam Kalkınma Bankası’ndan bulduğu gibi… Henüz sonuç yok ama yerli firma olarak çağrılıp görüşülmesi bile önemli.
Durmaz, toplantıya inmek için hazırlananlara son cümlesini söyleyerek, ayağa kalkıyor. Recep Altepe gibi başkanların sayısı artarsa işte o zaman dünyaya satacak markalarımız olur.
Neden Türkiye’nin kaynağı Çinlilere gitsin. Avrupa’da metro hatları eskidi. Milano’nun metro yenilemesini alsak, bitirmeye bizim ömrümüz yetmez….
Aslında anlatacak çok şey var…. 25 milyar yatırımla gerçekleşecek TEKSOSAB’ın 150 bin kişiye istihdam sağlayıp, 40 milyar dolarlık öngörüsünden, uçak fabrikasına Endüstri 4.0’dan Büyük Marmara projesine kadar…
Bursa özel sektörü küçük desteklerle böylesine büyürken, tıpkı Altepe gibi bakanlar da sanayicinin önünü açsa kim bilir ne Durmazlar çıkar…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder