İhracatta Türkiye ikincisi, Gayri Safi
Yurt İçi Hasıla’ya en çok katkı sağlayan ilk beş içindeki sırasını hiç
kaybetmiyor.
Hayırseverlerin özellikle eğitim yatırımlarındaki katkıları Türkiye Büyük Millet Meclisi’nden madalya alacak kadar yüksek, yıllardır birinciliği başka illere kaptırmıyor.
Hastane hayırsever katkılarıyla yapılıyor.
Yerel yönetimler ise merkezi hükümete nerdeyse yapacak yatırım bırakmıyor. Son yıllarda yapılan büyük stadyumların nerdeyse tamama yakınını merkezi hükümet TOKİ aracılığıyla yaparken, Bursa kendi kaynaklarıyla 600 milyon liralık Avrupa’nın ilk 10 rüya stadı arasında yeralan Timsah Arena’yı tamamladı.
Saymaya devam edeyim.
Hafif raylı sistem, çevre yolları, yerli vagon üretimi derken uçağını bile Bursa kendisi yapıyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’na nerdeyse onarım bırakılmadı. Muradiye Külliyesi’nden İznik antik tiyatrosuna kadar binden fazla tarihi miras ayağa kaldırıldı.
Peki devletten aldığı katkı ne diye sorarsanız, önünüze uçuk kaçık rakamlar çıkarsa şaşırmayın çünkü bu rakamların çoğu İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu veya hızlı tren yatırımlarıyla ilgili olacaktır.
Birkaç hastane yatırımı ve Yenişehir’deki ototest merkezi unutmayalım.
Bursa’nın son yıllardaki en önemli sorunu trafik ve bu konuda artık kaynaklar yetmiyor.
Bursa’nın tamamı yer altından giden ilk raylı sistemi olacak Yıldırım Metrosu projesine de 2017 yılında ilk kazmanın vurulması bekleniyor.
Projeye göre, Gökdere İstasyonu´ndan ayrılacak yeni hat derenin karşısına geçip Yıldırım Mahallesi´ne girecek. Yıldırım Belediyesi önünden gelen cadde ile kesişen ve Darüşşifa´nın bulunduğu kavşağa yapılacak Beyazıt İstasyonu´ndan yukarı doğru dönüp yeraltından Davutkadı İstasyonu´na gelecek. Burada İncirli tramvayıyla entegre olup, Tayyareci Mehmet Ali Caddesi´ni yine yeraltından geçecek olan metro Baruthane ve Değirmenlikızık istasyonlarına uğrayacak. Bir istasyon da Yüksek İhtisas Kavşağı´ndan gelen Prof. Dr. Fethi Tezok Caddesi´nin Ertuğrulgazi Meydanı´nda Tayyareci Mehmet Ali Caddesi ile kesiştiği noktaya yapılacak. Ardından Siteler Kavşağı´ndaki istasyona ulaşacak olan metro, bu noktadan aşağı dönüp son durak olan Şevket Yılmaz Hastanesi önüne gelecek. Yerin 20 metre altından hattın geçmesi dışında alternatif yok. Çünkü yer kalmadı. 6 kilometrelik hat boyunca 8 yer altı istasyonu bulunacak proje, gerçekten bu bölgedeki trafiğe nefes aldıracak ama 600 milyon liraya ihtiyaç var. Merkezi bakanlığın katkısı olmadan bu projenin gerçekleştirilmesi imkansız.
Hayırseverlerin özellikle eğitim yatırımlarındaki katkıları Türkiye Büyük Millet Meclisi’nden madalya alacak kadar yüksek, yıllardır birinciliği başka illere kaptırmıyor.
Hastane hayırsever katkılarıyla yapılıyor.
Yerel yönetimler ise merkezi hükümete nerdeyse yapacak yatırım bırakmıyor. Son yıllarda yapılan büyük stadyumların nerdeyse tamama yakınını merkezi hükümet TOKİ aracılığıyla yaparken, Bursa kendi kaynaklarıyla 600 milyon liralık Avrupa’nın ilk 10 rüya stadı arasında yeralan Timsah Arena’yı tamamladı.
Saymaya devam edeyim.
Hafif raylı sistem, çevre yolları, yerli vagon üretimi derken uçağını bile Bursa kendisi yapıyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’na nerdeyse onarım bırakılmadı. Muradiye Külliyesi’nden İznik antik tiyatrosuna kadar binden fazla tarihi miras ayağa kaldırıldı.
Peki devletten aldığı katkı ne diye sorarsanız, önünüze uçuk kaçık rakamlar çıkarsa şaşırmayın çünkü bu rakamların çoğu İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu veya hızlı tren yatırımlarıyla ilgili olacaktır.
Birkaç hastane yatırımı ve Yenişehir’deki ototest merkezi unutmayalım.
Bursa’nın son yıllardaki en önemli sorunu trafik ve bu konuda artık kaynaklar yetmiyor.
Bursa’nın tamamı yer altından giden ilk raylı sistemi olacak Yıldırım Metrosu projesine de 2017 yılında ilk kazmanın vurulması bekleniyor.
Projeye göre, Gökdere İstasyonu´ndan ayrılacak yeni hat derenin karşısına geçip Yıldırım Mahallesi´ne girecek. Yıldırım Belediyesi önünden gelen cadde ile kesişen ve Darüşşifa´nın bulunduğu kavşağa yapılacak Beyazıt İstasyonu´ndan yukarı doğru dönüp yeraltından Davutkadı İstasyonu´na gelecek. Burada İncirli tramvayıyla entegre olup, Tayyareci Mehmet Ali Caddesi´ni yine yeraltından geçecek olan metro Baruthane ve Değirmenlikızık istasyonlarına uğrayacak. Bir istasyon da Yüksek İhtisas Kavşağı´ndan gelen Prof. Dr. Fethi Tezok Caddesi´nin Ertuğrulgazi Meydanı´nda Tayyareci Mehmet Ali Caddesi ile kesiştiği noktaya yapılacak. Ardından Siteler Kavşağı´ndaki istasyona ulaşacak olan metro, bu noktadan aşağı dönüp son durak olan Şevket Yılmaz Hastanesi önüne gelecek. Yerin 20 metre altından hattın geçmesi dışında alternatif yok. Çünkü yer kalmadı. 6 kilometrelik hat boyunca 8 yer altı istasyonu bulunacak proje, gerçekten bu bölgedeki trafiğe nefes aldıracak ama 600 milyon liraya ihtiyaç var. Merkezi bakanlığın katkısı olmadan bu projenin gerçekleştirilmesi imkansız.
Bursa’nın
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin dillendirdiği teklifi hazır;
hattın hiç olmazsa yarısını Ankara karşılasın., tünel yapımına destek versin.
Biz de vagonları yaptıralım. Destek gelirse bu yıl içinde başlanabilir. Konu
iki kez Başbakan Binali Yıldırım’a anlatılmış, milletvekilleri ve bakanlar işin
takipçisi.
Son üç dönemdir, iktidar partisinden Büyükşehir Belediye başkanı çıkaran Bursa, diğer illerden fazlasını istemiyor. Başka partiden olan illerde metro hattını Ulaştırma Bakanlığı yaparken, neden Bursa bu konuda eksik kalsın.
Son üç dönemdir, iktidar partisinden Büyükşehir Belediye başkanı çıkaran Bursa, diğer illerden fazlasını istemiyor. Başka partiden olan illerde metro hattını Ulaştırma Bakanlığı yaparken, neden Bursa bu konuda eksik kalsın.
İKİ MÜZE
OLSUN
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin Atatürk Stadyumu tarihi tribününün Festival Müzesi olacağı açıklamasının yankıları sürüyor. Stadyumun tamamen yok olması için çaba gösteren ve hukuksal mücadeleyi kazanarak bölgenin beton yığınına dönmesini engelleyenler arasında bulunan Bursa Atatürk Stadyumunu Koruma ve Yaşatma Derneği’nden(BASKOD) yeni bir öneri geldi. BASKOD Başkanı Ali Küçüksarı, “Bizim ve Bursa'nın arzusu ‘Türkiye Spor Müzesi’ olması yönünde. Madem Büyükşehir Başkanı böyle bir şey istemiş o zaman her iki müzeyi yapacak alan var. Gelin Bursa'ya Türkiye'de olmayan bir müze kazandıralım hep birlikte” diyor.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin Atatürk Stadyumu tarihi tribününün Festival Müzesi olacağı açıklamasının yankıları sürüyor. Stadyumun tamamen yok olması için çaba gösteren ve hukuksal mücadeleyi kazanarak bölgenin beton yığınına dönmesini engelleyenler arasında bulunan Bursa Atatürk Stadyumunu Koruma ve Yaşatma Derneği’nden(BASKOD) yeni bir öneri geldi. BASKOD Başkanı Ali Küçüksarı, “Bizim ve Bursa'nın arzusu ‘Türkiye Spor Müzesi’ olması yönünde. Madem Büyükşehir Başkanı böyle bir şey istemiş o zaman her iki müzeyi yapacak alan var. Gelin Bursa'ya Türkiye'de olmayan bir müze kazandıralım hep birlikte” diyor.
İyi bir
öneri; değerlendirilmesinde fayda olacağına inanıyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder