Bursa’yı hatta tüm Marmara’yı etkisi altına alan kar yağışı raylı sistemin ne
kadar önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi.
Kar yağışının yoğun olarak görüldüğü hem İstanbul hem de Bursa’da insanlar saatlerce yollarda eziyet çektiler. Ulaşımı aksamayan tek toplu taşım aracı raylı sistemdi.
Gerçi Bursa’da zaman zaman sıkıntılar yaşandı ama yine de raylı sistem otobüslerin bile çalışamadığı saatlerde seferlerini sürdürdü.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, DHA Bürosu’nu ziyaretinde, bugüne kadar yatırımları için bakanlıklardan ödenek istemeden birçok projeyi hayata geçirdikleri anlatarak, yerin 20 metre altından gidecek Yıldırım Metrosu için Ankara’dan destek beklediklerini açıklamıştı.
Altepe’nin teklifi, tünel ve rayları yani inşaatı bakanlık yapacak, vagonlar ise Bursa’da üretilecekti.
Böylece hem Yıldırım’ın ulaşımında rahatlık sağlanırken, birçok alanda yerli sanayiye öncü olan Bursa, kendi ürettiği vagonları kullanabilecekti.
İsterseniz projeyi bir kez daha anlatayım.
Yeni hat, Bursa’nın tamamı yer altından giden ilk raylı sistemi olacak. Bu bile başlı başına önemli bir adım çünkü Bursaray birkaç tünel dışında yer altına girmiyor. Bu yıl ilk kazmanın vurulması beklenen projeye göre, Gökdere İstasyonu´ndan ayrılacak yeni hat derenin karşısına geçip Yıldırım Mahallesi´ne girecek. Yıldırım Belediyesi önünden gelen cadde ile kesişen ve Darüşşifa´nın bulunduğu kavşağa yapılacak Beyazıt İstasyonu´ndan yukarı doğru dönüp yeraltından Davutkadı İstasyonu´na gelecek. Burada İncirli tramvayıyla entegre olup, Tayyareci Mehmet Ali Caddesi´ni yine yeraltından geçecek olan metro Baruthane ve Değirmenlikızık istasyonlarına uğrayacak.
Bir istasyon da Yüksek İhtisas Kavşağı´ndan gelen Prof. Dr. Fethi Tezok Caddesi´nin Ertuğrulgazi Meydanı´nda Tayyareci Mehmet Ali Caddesi ile kesiştiği noktaya yapılacak. Ardından Siteler Kavşağı´ndaki istasyona ulaşacak olan metro, bu noktadan aşağı dönüp son durak olan Şevket Yılmaz Hastanesi önüne gelecek. Yerin 20 metre altından hattın geçmesi dışında alternatif yok. Çünkü yer kalmadı. 6 kilometrelik hat boyunca 8 yer altı istasyonu bulunacak proje, gerçekten bu bölgedeki trafiğe nefes aldıracak.
Bu konuyla ilgili “Yıldırım Seferberliği” yazısının ardından Bursa’nın yatırımlarının Ankara’daki en önemli takipçisi olan Ak Parti Bursa Milletvekili Hüseyin Şahin’den yanıt gelmiş, onun görüşlerini de “Ankara’dan istemesini bilmek” başlıklı yazımda, bakanlıklardan nasıl ödenecek alınacağının püf noktalarını anlatmıştım.
Ankara’yı mermere benzeten Şahin, ödenek için sürekli istekte bulunulması gerektiğini vurgulamıştı.
Başkan Altepe de bunun farkında çünkü dosyayı hem de iki kez Başbakan Binali Yıldırım’a ulaştırmış. İstenilen rakam bir milyar 400 milyon lira.
Altepe, ilk kez bir yatırım için ödenek istemenin haklılığıyla futbol deyimiyle tam saha pres uyguluyor. Aslında, Başbakan Binali Yıldırım, geçtiğimiz ay, İstanbul- Bursa- İzmir Otoyolu’nun Gemlik-Bursa bölümünü açmaya gelecekti. Ancak program ertelendi. Başbakan gelseydi bir kez daha anlatma fırsatı bulunacaktı. 20 Ocak’tan sonrasına ertelenen açılış için gelirse proje bir kez daha bir kez daha anlatılacak.
Bursa’nın geleceği için önemli olan bu projeye bana göre, sadece iktidar partilerinin değil, diğer siyasi partiler ve sivil toplum kuruluşlarının da destek olması gerekir. O yüzden, Altepe’nin projenin ayrıntılarını düzenlenecek bir toplantıda tüm milletvekillerine ve sivil toplum örgütlerine anlatması gerekiyor.
STADYUM BELGESEL OLACAK
Kar yağışının yoğun olarak görüldüğü hem İstanbul hem de Bursa’da insanlar saatlerce yollarda eziyet çektiler. Ulaşımı aksamayan tek toplu taşım aracı raylı sistemdi.
Gerçi Bursa’da zaman zaman sıkıntılar yaşandı ama yine de raylı sistem otobüslerin bile çalışamadığı saatlerde seferlerini sürdürdü.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, DHA Bürosu’nu ziyaretinde, bugüne kadar yatırımları için bakanlıklardan ödenek istemeden birçok projeyi hayata geçirdikleri anlatarak, yerin 20 metre altından gidecek Yıldırım Metrosu için Ankara’dan destek beklediklerini açıklamıştı.
Altepe’nin teklifi, tünel ve rayları yani inşaatı bakanlık yapacak, vagonlar ise Bursa’da üretilecekti.
Böylece hem Yıldırım’ın ulaşımında rahatlık sağlanırken, birçok alanda yerli sanayiye öncü olan Bursa, kendi ürettiği vagonları kullanabilecekti.
İsterseniz projeyi bir kez daha anlatayım.
Yeni hat, Bursa’nın tamamı yer altından giden ilk raylı sistemi olacak. Bu bile başlı başına önemli bir adım çünkü Bursaray birkaç tünel dışında yer altına girmiyor. Bu yıl ilk kazmanın vurulması beklenen projeye göre, Gökdere İstasyonu´ndan ayrılacak yeni hat derenin karşısına geçip Yıldırım Mahallesi´ne girecek. Yıldırım Belediyesi önünden gelen cadde ile kesişen ve Darüşşifa´nın bulunduğu kavşağa yapılacak Beyazıt İstasyonu´ndan yukarı doğru dönüp yeraltından Davutkadı İstasyonu´na gelecek. Burada İncirli tramvayıyla entegre olup, Tayyareci Mehmet Ali Caddesi´ni yine yeraltından geçecek olan metro Baruthane ve Değirmenlikızık istasyonlarına uğrayacak.
Bir istasyon da Yüksek İhtisas Kavşağı´ndan gelen Prof. Dr. Fethi Tezok Caddesi´nin Ertuğrulgazi Meydanı´nda Tayyareci Mehmet Ali Caddesi ile kesiştiği noktaya yapılacak. Ardından Siteler Kavşağı´ndaki istasyona ulaşacak olan metro, bu noktadan aşağı dönüp son durak olan Şevket Yılmaz Hastanesi önüne gelecek. Yerin 20 metre altından hattın geçmesi dışında alternatif yok. Çünkü yer kalmadı. 6 kilometrelik hat boyunca 8 yer altı istasyonu bulunacak proje, gerçekten bu bölgedeki trafiğe nefes aldıracak.
Bu konuyla ilgili “Yıldırım Seferberliği” yazısının ardından Bursa’nın yatırımlarının Ankara’daki en önemli takipçisi olan Ak Parti Bursa Milletvekili Hüseyin Şahin’den yanıt gelmiş, onun görüşlerini de “Ankara’dan istemesini bilmek” başlıklı yazımda, bakanlıklardan nasıl ödenecek alınacağının püf noktalarını anlatmıştım.
Ankara’yı mermere benzeten Şahin, ödenek için sürekli istekte bulunulması gerektiğini vurgulamıştı.
Başkan Altepe de bunun farkında çünkü dosyayı hem de iki kez Başbakan Binali Yıldırım’a ulaştırmış. İstenilen rakam bir milyar 400 milyon lira.
Altepe, ilk kez bir yatırım için ödenek istemenin haklılığıyla futbol deyimiyle tam saha pres uyguluyor. Aslında, Başbakan Binali Yıldırım, geçtiğimiz ay, İstanbul- Bursa- İzmir Otoyolu’nun Gemlik-Bursa bölümünü açmaya gelecekti. Ancak program ertelendi. Başbakan gelseydi bir kez daha anlatma fırsatı bulunacaktı. 20 Ocak’tan sonrasına ertelenen açılış için gelirse proje bir kez daha bir kez daha anlatılacak.
Bursa’nın geleceği için önemli olan bu projeye bana göre, sadece iktidar partilerinin değil, diğer siyasi partiler ve sivil toplum kuruluşlarının da destek olması gerekir. O yüzden, Altepe’nin projenin ayrıntılarını düzenlenecek bir toplantıda tüm milletvekillerine ve sivil toplum örgütlerine anlatması gerekiyor.
STADYUM BELGESEL OLACAK
Bursa Atatürk Stadyumu’nda gelinen aşama en çok, Bursa Atatürk Stadyumunu Koruma ve Yaşatma
Derneği (BASKOD) Başkanı Ali Küçüksarı ve yöneticilerini sevindirdi. Stadyumun tamamen
yok olmaması için çaba gösteren ve hukuksal mücadeleyi kazanarak bölgenin beton
yığınına dönmesini engelleyen Baro ve Mimarlar Odası’nı da unutmamak lazım. Ali
Küçüksarı ve Bursa’nın en iyi araştırma ve belgesel gazetecilerinden olan
İsmail Kemankaş ile birlikte bugünlerde stadyumun geleceğinde uygulanacak proje
için kafa yoruyor. Geçtiğimiz hafta Ördekli Kültür Merkezi’nde, bir grup
gazeteciyle bir araya gelen Ali Küçüksarı ve İsmail Kemankaş’ın ortak görüşü
adı değişmeden bölgenin korunması yönünde. Çünkü Türkiye çapında adı Atatürk
olan stadyumlardan sadece Bursa’daki korunmuş olacak. O yüzden verilen
mücadeleyi ve yapılan çalışmaları bir belgesel olarak hazırlamayı planlıyorlar.
İkinci konu, Başkan Altepe’nin festival müzesi olacağını açıkladığı tarihi müze ile ilgili. Kemankaş ve Küçüksarı, spor müzesi konusunda ısrarlı. Çünkü kurulacak spor tarihi müzesi hem Türkiye’de bir ilk olacak hem de 10 Mayıs 2010’da ikinci Anadolu Devrimi olarak adlandırılan Bursaspor’un şampiyonluğu da belgeleriyle burada sonsuza kadar yaşayacak.
İkinci konu, Başkan Altepe’nin festival müzesi olacağını açıkladığı tarihi müze ile ilgili. Kemankaş ve Küçüksarı, spor müzesi konusunda ısrarlı. Çünkü kurulacak spor tarihi müzesi hem Türkiye’de bir ilk olacak hem de 10 Mayıs 2010’da ikinci Anadolu Devrimi olarak adlandırılan Bursaspor’un şampiyonluğu da belgeleriyle burada sonsuza kadar yaşayacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder