9 Kasım 2016 Çarşamba

BURSA’DA YAŞAMAK ZOR



Bugünlerde Bursa’nın hangi yönüne giderseniz gidin trafik sıkışıklığı ile karşılaşıyorsunuz. Çözüm olacak diye yapılanlar da düğümü çözmeye yetmiyor.
Öncelikle Mudanya Yolu Köprülü kavşağından başlayalım isterseniz.
Karayolları Müdürlüğü tarafından yenilenen köprülü kavşak yapımının sürdüğü iki ay boyunca, üstelik yaz aylarında Mudanya yolu çileye dönüşmüştü.
Kavşak bitti ancak çözüm olmadı. Zaten işi yapan müteahhit bile daha inşaat devam ederken, “Bitince trafik rahatlayacak” diye beklemeyin uyarısında bulunmuştu.
Öyle de oldu. Mudanya yolundan 3, İzmir yolundan 3, yan yoldan da gelen bir şerit birleşip, yineden 3 şeride dönüşünce trafik durma noktasına geliyor.
Sabah Mudanya ve İzmir yolundan gelenlerin çilesi Acemler Kavşağı’nda doruğa ulaşırken, Çekirge ve İstanbul Yakın çevre yolu çıkışlarının ardından yeniden normale dönüyor.
Peki ne yapılabilir?
Bursa için özellikle trafik konusunda çalışmalar yapan İnşaat Mühendisi Cengiz Duman, bu sorunun daha raylı sistemin yapım aşamasından kaynaklandığına işaret ediyor. Çünkü refüjden raylı sistem geçince gidiş- geliş yönleri için sadece 3’er şeritlik mesafe kalıyor. Sonra binalar ve alışveriş merkezleri. Kamulaştırıp yıkmaya hiçbir bütçe yetmez.
Yapılacak olan alternatif güzergahlar üretmek.
Esentepe Kavşağı’ndan Hürriyet yönüne alternatif geliştirilebilir mi diye soruyoruz.
Çünkü geçtiğimiz aylarda güzergahtaki kamu kuruluşlarının duvarları neredeyse dört metre geri çekildi.  Tamam, yol genişliyor derken kaldırımlar, genişledi yol aynı kalınca araçlar tarafından tercih edilmedi. Bu yol genişletilmeden Mudanya ve Acemler Kavşaklarındaki yükün azaltılması mümkün görünmüyor.
Gelelim İstanbul yoluna burası tam bir eziyet geçenlerde Almanya’daki bir fuardan dönen gazeteci arkadaşımız sosyal medyadan paylaştı. Almanya’dan İstanbul 2 saat. İstanbul’dan Bursa girişi yeni Osmangazi Köprüsü ile bir buçuk saat. Ancak Ovaakça’dan Bursa’ya gelebilmek tam beş saat çünkü kuyruk ta Dürdane eteklerindeki Kurtul köyünden başlıyor. Serbest bölge çalışan fabrikaların işçileri her gün aynı eziyeti yaşıyor. Neden mi kaynaklanıyor. Artan terör saldırıları üzerine Ovaakça’da bir kontrol noktası kuruldu. Üç şerit gelen yol kontrol amacıyla birden tek şeride düşünce trafik sıkışıyor. Ardından kilometrelerce kuyruk.
Emniyet Müdürlüğü’nün Bursa girişlerini kontrol altında tutmak istemesi kadar doğal bir şey olamaz. Ancak, farklı yöntemlerin uygulanmasında fayda var. Çünkü artık trafik çilesi çekilmez hale geldi.
Daha bitmedi.
Bursa’dan transit geçecekler için yapılan çevre yolu da bugünlerde eziyet ötesi hale geldi. Çünkü Bir yön asfalt yenileme için kapatılırken, geliş-gidiş yine tek yönden gerçekleşiyor. Günde 60 bine yakın aracın geçiş yaptığı bir noktadan söz ediyorum.
Son anlatacağım bölüm Kent Meydanı ile Şehirlerarası Otobüs terminali arası. Burada da T2 İpekböceği hattı inşaatı yüzünden çile yaşanmaya başlandı. Oysa eskiden Bursa’nın en rahat yollarından biriydi. Şimdi orası da çile yolu.
İstanbul ‘un arka bahçesi olmayalım. Biz de büyüyelim diyenler sesleniyorum. İstanbul’un trafiği geldi ama konforundan eser yok.
Yerel yönetimler ulaşım için çözüm getirmezse Bursa ulaşılamaz bir şehir haline gelir.






YİNE AĞAÇ KESİLİYOR
Timsah Arena’nın hemen yanı başındaki merkez komutanlığının eski arazisi üzerinde hastane yapımına başlandı. Artık kentin çevre nöbetçisi olarak adlandırdığım Ali Küçüksarı, burayı da kontrol etmiş. Maalesef her biri en az 50 yaşında olan ağaçlar kesiliyor.
Merak ettiğim konu. Bursa Büyükşehir Belediyesi ağaç sökme makinaları aldı. Peki bunlar bu tür işlerde kullanılmayacak da nerede iş yapacak.
Bugüne kadar hiç ağaç taşındığını görmedim. Bir yerde inşaat başlayacaksa hemen ağaç kesiliyor.
Kurtarmayı düşünen yok.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yatırımcı çıkmayınca Büyükşehir yapacak

  27 Ekim 2021 Çarşamba, 07:56     Bursa'da yerel gündem son aylarda oldukça hareketlendi. Emek-Şehir hastanesi metro hattından T2'y...