Muhasebede kontrol aracı olarak kullanılan, hesapların belli
tarihlerde tekrar incelendikten sonra, borç ve alacak toplamlarıyla
bakiyelerinin bir tabloya toplu bir şekilde yazılmasıyla oluşan özet bir
tabloya mizan adı verilir. Mizan sayesinde bir yandan geçmişin
değerlendirmesi yapılırken diğer yandan gelecek dönemle ilgili öngörüler
oluşturulur.
Yeni yılın ilk günlerinde isterseniz 2014 yılının bir mizanının çıkarıp, 2015 yılına bakalım.
Yeni yılın ilk günlerinde isterseniz 2014 yılının bir mizanının çıkarıp, 2015 yılına bakalım.
Bana göre, 2014 yılının en önemli olayı 14 yıl süren bir
mücadele sonunda, Cumalıkızık, Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi ve Sultan
Külliyeleri ile Bursa’nın UNESCO’nun Dünya Mirası listesine girilmesi oldu.
İkinci önemli gelişme ise yine kültürel miras alanında gerçekleşti.
İkinci önemli gelişme ise yine kültürel miras alanında gerçekleşti.
İznik İlçesi’nde göl kıyısının 20 metre açığında 1.5- 2
metre derinlikte bulunan ve 1600 önce Aziz Neophytos’un adına inşa edilen
bazilika, Amerika Arkeoloji Enstitüsü’nün (Archaeological Institute of
America) tarafından '2014 Yılının En Önemli 10 Keşfi' arasında gösterildi. Bu
keşfin önümüzdeki günlerde Bursa turizmi açısından ne kadar önemli olduğunu
göreceğiz.
Yatırımlar açısından ise 2014 yılı tarih alanında olduğu kadar verimli geçmedi. Ancak
Yatırımlar açısından ise 2014 yılı tarih alanında olduğu kadar verimli geçmedi. Ancak
Bursa’nın yarım asırlık simgesi olan ve yenilenmesi yılan
hikayesine dönen teleferiğin Oteller Bölgesi’ne yılın son gününde ulaşması
çok önemli bir adım olarak kayıtlara geçmesi gerekir.
Yetki kargaşası yüzünden bir türlü istenilen proje ve yatırımların gerçekleşmediği Uludağ, yeni sezona sadece kar sevinciyle girdi.
Yatırmalar konusunda, en önemli gelişme ise Yüksek Hızlı Tren hattı inşaatında yaşandı ve adeta İnegöl’e piyango vurdu. Yenişehir sınırları içinde yüksek hızlı tren hattının geçeceği bölgelerde yaşanan heyelanlar nedeniyle güzergahın İnegöl’e kaydırıldığı açıklandı.
Proje adı Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ise Yüksek Hızlı Tren hattının aksine tüm hızıyla devam ediyor. Projenin İstanbul-Bursa bölümünün bu yılın sonuna kadar tamamlanmasını hedefleyen şirket, binlerce zeytin ağacının kesilmesine neden olan yolun ve Körfez Geçişi köprüsünün yapımını hızla sürdürüyor.
Karayolu ve demiryolunda çok önemli sayılacak bu yatırımların sona doğru yaklaşmasıyla ilgili sevindirici gelişmeler maalesef hava ulaşımında yaşanmadı. Uluslar arası özelliği bulunan Yenişehir Havaalanı hala istenilen düzeyde kullanılamazken, Büyükşehir Belediyesi’nin Yenişehir’in açılmasıyla birlikte atıl hale gelen Yunuseli Havaalanı’nın yeniden ulaşıma açılması için atığı adımlar sonuç verdi.
Yetki kargaşası yüzünden bir türlü istenilen proje ve yatırımların gerçekleşmediği Uludağ, yeni sezona sadece kar sevinciyle girdi.
Yatırmalar konusunda, en önemli gelişme ise Yüksek Hızlı Tren hattı inşaatında yaşandı ve adeta İnegöl’e piyango vurdu. Yenişehir sınırları içinde yüksek hızlı tren hattının geçeceği bölgelerde yaşanan heyelanlar nedeniyle güzergahın İnegöl’e kaydırıldığı açıklandı.
Proje adı Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ise Yüksek Hızlı Tren hattının aksine tüm hızıyla devam ediyor. Projenin İstanbul-Bursa bölümünün bu yılın sonuna kadar tamamlanmasını hedefleyen şirket, binlerce zeytin ağacının kesilmesine neden olan yolun ve Körfez Geçişi köprüsünün yapımını hızla sürdürüyor.
Karayolu ve demiryolunda çok önemli sayılacak bu yatırımların sona doğru yaklaşmasıyla ilgili sevindirici gelişmeler maalesef hava ulaşımında yaşanmadı. Uluslar arası özelliği bulunan Yenişehir Havaalanı hala istenilen düzeyde kullanılamazken, Büyükşehir Belediyesi’nin Yenişehir’in açılmasıyla birlikte atıl hale gelen Yunuseli Havaalanı’nın yeniden ulaşıma açılması için atığı adımlar sonuç verdi.
Otomotiv sektörünün kalbinin attığı Bursa’da sektörün
yıllardan beri beklediği Otomotiv Test Merkezi ile ilgili olumsuz
gelişme yılın son ayında ortaya çıktı. Arazi fiyatlarının proje bedeli
geçmesi nedeniyle Yenişehir’e kurulması planlanan Otomotiv Test Merkezi
için yeniden yer arayışı başladı. Tabii bu en çok hızlı trenin ardından test
merkezini de kaybedecek Yenişehirlileri üzdü.
Resmi adı Bursa Büyükşehir Stadyumu olsa da Bursalıların artık Timsah Arena olarak adlandırdığı 45 bin kişilik stadyumun açılacağı tarih nihayet açıklandı. 3 Haziran’daki açılış, bir dünya takımı ile yapılacak karşılaşma ile gerçekleştirilecek.
Resmi adı Bursa Büyükşehir Stadyumu olsa da Bursalıların artık Timsah Arena olarak adlandırdığı 45 bin kişilik stadyumun açılacağı tarih nihayet açıklandı. 3 Haziran’daki açılış, bir dünya takımı ile yapılacak karşılaşma ile gerçekleştirilecek.
2 yıl Avrupa Kupası maçlarından men edilen Bursaspor’un
45 bin kişilik bu stadı nasıl dolduracağı ise ayrı bir merak konusu.
Bursa, 2014 yılında en çok Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi’nde yapılacağı açıklanan kömürlü çalışacak termik santrali tartıştı. Neredeyse kent merkezinde sayılan bir bölgede yapılması planlanan santral çevrecileri ve bölgede yaşayanları ayağa kaldırdı. Greenpeace’nin efsane gemisi Rainbow Warrior da (Gökkuşağı Savaşçısı) Mudanya iskelesine demirleyerek, çevrecilere destek verdi.
Tüm bu tartışmalar devam ederken, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan yılın son günleri ‘Kara haber’ geldi. Bursa’nın havası Dünya Sağlık Teşkilatı’nın belirlediği kriterleri kat be kat aşarak, cihazların ölçüm yapamayacağı derecede kirlendiği tespit edildi.
2015 yılında Bursa, en çok yine DOSAB santralini konuşacak gibi görünüyor.
Bursa’nın diğer insani bir sorunu olan sağlık alanında da 2014 yılı pek parlak geçmedi. Yeni hastane ve sağlık tesisi yapımının gecikmesi sıkıntıları neredeyse katladı. Acil hasta yatağının olmaması nedeniyle Bursa’dan hala hastalar çevre illere gönderiliyor. Bursa’nın acil hasta yatağı sayısı hala Türkiye ortalamasının altında. İstanbul’da Başbakan Erdoğan’ın katıldığı törenle protokolü imzalanan Şehir Hastanesi’nden ses seda yok. Yalnız, mevcut hastanelerin oradan oraya taşınacağı ile ilgili her gün yeni bir proje ortaya çıkmaya devam ediyor.
2015 yılında Bursa gündemini BTSO Başkanı İbrahim Burkay’ın yılın son ayında açıkladığı Batı Organize Sanayi Bölgesi tartışmaları da oluşturacak. Kimilerine göre yeni yatırımlar için ihtiyaç haline gelen yeni sanayi bölgesi, kimilerine göre ise 13 sanayi bölgesinde hala boş alanlar bulunan Bursa için lüks bir yatırım.
Mizan tablosu bu. Aslında ayrıntıya girmeden hazırladığım bu özeti geliştirmek mümkün. Ancak, buna gazete sayfaları imkan tanımaz.
Kısacası Bursa, 2014’te gerçekleştiremediği umutlarını 2015’e taşıyor.
Bursa, 2014 yılında en çok Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi’nde yapılacağı açıklanan kömürlü çalışacak termik santrali tartıştı. Neredeyse kent merkezinde sayılan bir bölgede yapılması planlanan santral çevrecileri ve bölgede yaşayanları ayağa kaldırdı. Greenpeace’nin efsane gemisi Rainbow Warrior da (Gökkuşağı Savaşçısı) Mudanya iskelesine demirleyerek, çevrecilere destek verdi.
Tüm bu tartışmalar devam ederken, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan yılın son günleri ‘Kara haber’ geldi. Bursa’nın havası Dünya Sağlık Teşkilatı’nın belirlediği kriterleri kat be kat aşarak, cihazların ölçüm yapamayacağı derecede kirlendiği tespit edildi.
2015 yılında Bursa, en çok yine DOSAB santralini konuşacak gibi görünüyor.
Bursa’nın diğer insani bir sorunu olan sağlık alanında da 2014 yılı pek parlak geçmedi. Yeni hastane ve sağlık tesisi yapımının gecikmesi sıkıntıları neredeyse katladı. Acil hasta yatağının olmaması nedeniyle Bursa’dan hala hastalar çevre illere gönderiliyor. Bursa’nın acil hasta yatağı sayısı hala Türkiye ortalamasının altında. İstanbul’da Başbakan Erdoğan’ın katıldığı törenle protokolü imzalanan Şehir Hastanesi’nden ses seda yok. Yalnız, mevcut hastanelerin oradan oraya taşınacağı ile ilgili her gün yeni bir proje ortaya çıkmaya devam ediyor.
2015 yılında Bursa gündemini BTSO Başkanı İbrahim Burkay’ın yılın son ayında açıkladığı Batı Organize Sanayi Bölgesi tartışmaları da oluşturacak. Kimilerine göre yeni yatırımlar için ihtiyaç haline gelen yeni sanayi bölgesi, kimilerine göre ise 13 sanayi bölgesinde hala boş alanlar bulunan Bursa için lüks bir yatırım.
Mizan tablosu bu. Aslında ayrıntıya girmeden hazırladığım bu özeti geliştirmek mümkün. Ancak, buna gazete sayfaları imkan tanımaz.
Kısacası Bursa, 2014’te gerçekleştiremediği umutlarını 2015’e taşıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder