Bir dokun bir ah işit misali. “Yaşlılara hakaret etmeyin
bırakın artık” başlıklı yazımın ardından Hürriyet Bursa’ya gelen telefonlar
ve gönderilen elektronik postalar konunun ne kadar önemli olduğunu bir kez daha
gösterdi.
www. hurriyet.com.tr’nin iletişim platformundan ulaşanlar bile oldu.
Kimi diyaliz hastası babasından bile otobüste zorla ücret alındığını anlatırken, kimi yaşlıları gören otobüslerin durak da bile durmadığını dile getirdi.
Küçük Kumla’daki otobüsler işi daha ileri götürüp, aracın girişine “Yaşlıların ücretsiz seyahati mahkeme kararıyla durdurulmuştur” ibaresi asarak ücret almaya devam ediyor.
Gelen şikayetleri sormak üzere aradığımız konunun birinci derece ilgilisi Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy’a öncelikle böyle bir mahkeme kararı olup olmadığını sorduk.
Mahkeme kararı yokmuş.
www. hurriyet.com.tr’nin iletişim platformundan ulaşanlar bile oldu.
Kimi diyaliz hastası babasından bile otobüste zorla ücret alındığını anlatırken, kimi yaşlıları gören otobüslerin durak da bile durmadığını dile getirdi.
Küçük Kumla’daki otobüsler işi daha ileri götürüp, aracın girişine “Yaşlıların ücretsiz seyahati mahkeme kararıyla durdurulmuştur” ibaresi asarak ücret almaya devam ediyor.
Gelen şikayetleri sormak üzere aradığımız konunun birinci derece ilgilisi Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy’a öncelikle böyle bir mahkeme kararı olup olmadığını sorduk.
Mahkeme kararı yokmuş.
Tıpkı verilen haklarını kullanamayan yaşlılar gibi Fidansoy
da, bu konudan yana oldukça dertli. Ama onun derdi finansmanla ilgili. İş o
kadar büyük boyutlara varmış ki, böyle giderse Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım
şirketi çok zor durumda kalacak.
Güzelyalı hattındaki özel halk otobüsleri seferleri durmuş, Küçük Kumla da kapatmak üzereymiş.
Güzelyalı hattındaki özel halk otobüsleri seferleri durmuş, Küçük Kumla da kapatmak üzereymiş.
AYDA 3 MİLYON ZARAR
Gelelim finansman konusuna Burulaş’ın Valilik ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na gönderdiği rapordaki rakamlar doğruysa durum vahim.
Rapora göre, ücretsiz taşıma yüzünden Burulaş ayda 2.2 milyon, Özel Halk Otobüsçüleri de 800 bin lira zarar ediyor.
65 yaş ve üzeri vatandaşlara da ücretsiz biniş hakkının verildikten bir ay sonra yani nisan ayında 65 yaş üzeri seyahat kartı 46 bin 503 iken haziran ayında bu sayı , iki ay içinde yüzde 55 artarak 72 bin 290’a ulaşmış. Üç milyona yakın Bursa’nın nüfus yapısına göre 65 yaş üzeri nüfus 230 bin dolayında eğer bu rakamlara ulaşılırsa, ulaşımın finansmanı imkansız hale gelecek.
Fidansoy’a göre, yasa çıktı ama sorunlar nedeniyle yeni düzenleme gerekiyor. İlk aşamada saat uygulaması meclisten gelen tepkiler üzerine kaldırılmış. O dönemde saat 10.00-16.00 ve 20.00-24.00 saatleri arası yaşlılar ücretsiz seyahat edebiliyorlarmış.
Şimdi tüm gün boyunca ücretsiz.
DEVLET FİNANSE ETSİN
Fidansoy, dünyanın her yerinde ücretsiz taşıma olduğunu ancak hükümet tarafından bunun sübvanse edildiğini söylüyor.
Kırgızıstan ve Malta örnekleri de veriyor. Malta’da toplu taşım ihalesine giren şirketlere devlet ücret ödüyormuş, ödenecek bedele göre ihale gerçekleştiriliyormuş.Kırgızıstan’da ise devlet yolcu başına belirli bir miktar ödeme yapıyormuş.
Gelelim finansman konusuna Burulaş’ın Valilik ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na gönderdiği rapordaki rakamlar doğruysa durum vahim.
Rapora göre, ücretsiz taşıma yüzünden Burulaş ayda 2.2 milyon, Özel Halk Otobüsçüleri de 800 bin lira zarar ediyor.
65 yaş ve üzeri vatandaşlara da ücretsiz biniş hakkının verildikten bir ay sonra yani nisan ayında 65 yaş üzeri seyahat kartı 46 bin 503 iken haziran ayında bu sayı , iki ay içinde yüzde 55 artarak 72 bin 290’a ulaşmış. Üç milyona yakın Bursa’nın nüfus yapısına göre 65 yaş üzeri nüfus 230 bin dolayında eğer bu rakamlara ulaşılırsa, ulaşımın finansmanı imkansız hale gelecek.
Fidansoy’a göre, yasa çıktı ama sorunlar nedeniyle yeni düzenleme gerekiyor. İlk aşamada saat uygulaması meclisten gelen tepkiler üzerine kaldırılmış. O dönemde saat 10.00-16.00 ve 20.00-24.00 saatleri arası yaşlılar ücretsiz seyahat edebiliyorlarmış.
Şimdi tüm gün boyunca ücretsiz.
DEVLET FİNANSE ETSİN
Fidansoy, dünyanın her yerinde ücretsiz taşıma olduğunu ancak hükümet tarafından bunun sübvanse edildiğini söylüyor.
Kırgızıstan ve Malta örnekleri de veriyor. Malta’da toplu taşım ihalesine giren şirketlere devlet ücret ödüyormuş, ödenecek bedele göre ihale gerçekleştiriliyormuş.Kırgızıstan’da ise devlet yolcu başına belirli bir miktar ödeme yapıyormuş.
Türkiye’de de aynı sübvansiyonun uygulanmasını istiyor.
Peki bunda yaşlıların suçu ne?
Peki bunda yaşlıların suçu ne?
Kanun çıkarıyorsunuz, sonra uygulamaya gelince, “finansman
sıkıntısı var, batacağız” böyle gerekçe olmaz.
İnsanları umutlandırdıktan sonra yüzüstü bırakmak, Türkiye gibi yaşlısına saygının gelenek olduğu bir ülkeye hiç yakışmıyor.
Çözümü bulmak kanunu çıkaran ve uygulayanların görevi
İnsanları umutlandırdıktan sonra yüzüstü bırakmak, Türkiye gibi yaşlısına saygının gelenek olduğu bir ülkeye hiç yakışmıyor.
Çözümü bulmak kanunu çıkaran ve uygulayanların görevi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder