Bursa’da 30 Mart seçimleri sonrası sanki üst üste biriken
sorunlar su yüzüne bir bir çıkmaya başladı.
Özellikle kent yönetimi ilgilendiren sıkıntılar, dolayısıyla Bursalıları da
direkt olarak etkiliyor.
Yeni teleferik bayram günü arıza yapıyor, 10 bine yakın insan Uludağ’ın eteklerinde saatlerce aşağıya inmek için araç bekliyor.
Kent merkezine kömürle çalışan termik santral yapılıyor. Çevre için sürekli önlemleri anlatan ve Bursa’nın kent anayasası olarak nitelenen planlarda kirletici özelliklere sahip tesisleri kent dışına çıkarmayı hedefleyen Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe destek veriyor.
Yeni stadyum bir türlü tamamlanamazken, eski stadyumun geleceği ile ilgili tartışma ve önerilerine kulak tıkanıyor.
10 numara yağ kullanarak çevreyi kirlettikleri öne sürülen halk otobüsleri, 65 yaş üstü vatandaşları ücretsiz taşımadığı gibi bir de hakaret ediyor. Kimseden ses seda yok. Finansman gerekçesi ileri sürülerek, top başka merkezlere atılıyor. Üçlü mağduriyete yani Burulaş ve Halk otobüsçülerinin zararı ile yaşlılara reva görülen uygulamalara çözüm bulunamıyor. Halk otobüsçüleri ise hala Burulaş’ın yüksek kesintilerinden şikayetçi...
İDO’nun esnek fiyat gerekçesiyle uygulamaya koyduğu fiyat politikasına tepki amacıyla kurulan BUDO’nun deniz otobüsü seferlerini hepimiz alkışlamıştık. Ancak son fırtına olayında görüldüğü gibi burada da sorunlar var.
Bu sorunlar yumağında ilk patlayan TMMOB Mimarlar Odası oldu. Eleştiri yaptıklarında, “Sadece eleştiri yapıyorlar, plan proje sunmak yok” diyenlere yanıt olması açısından 3 Temmuz’da basın toplantısı düzenleyerek, 6 maddelik öneri paketi sundular.
45 gün geçmesine rağmen Başkan Altepe’den yanıt gelmeyince önerilerini Bursalılara anlatmak amacıyla bilboardlara ilan verdiler.
Aslında mimarlar odasının yaklaşımı Bursa’da neyin eksik olduğunu da gösteriyor.
Yeni teleferik bayram günü arıza yapıyor, 10 bine yakın insan Uludağ’ın eteklerinde saatlerce aşağıya inmek için araç bekliyor.
Kent merkezine kömürle çalışan termik santral yapılıyor. Çevre için sürekli önlemleri anlatan ve Bursa’nın kent anayasası olarak nitelenen planlarda kirletici özelliklere sahip tesisleri kent dışına çıkarmayı hedefleyen Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe destek veriyor.
Yeni stadyum bir türlü tamamlanamazken, eski stadyumun geleceği ile ilgili tartışma ve önerilerine kulak tıkanıyor.
10 numara yağ kullanarak çevreyi kirlettikleri öne sürülen halk otobüsleri, 65 yaş üstü vatandaşları ücretsiz taşımadığı gibi bir de hakaret ediyor. Kimseden ses seda yok. Finansman gerekçesi ileri sürülerek, top başka merkezlere atılıyor. Üçlü mağduriyete yani Burulaş ve Halk otobüsçülerinin zararı ile yaşlılara reva görülen uygulamalara çözüm bulunamıyor. Halk otobüsçüleri ise hala Burulaş’ın yüksek kesintilerinden şikayetçi...
İDO’nun esnek fiyat gerekçesiyle uygulamaya koyduğu fiyat politikasına tepki amacıyla kurulan BUDO’nun deniz otobüsü seferlerini hepimiz alkışlamıştık. Ancak son fırtına olayında görüldüğü gibi burada da sorunlar var.
Bu sorunlar yumağında ilk patlayan TMMOB Mimarlar Odası oldu. Eleştiri yaptıklarında, “Sadece eleştiri yapıyorlar, plan proje sunmak yok” diyenlere yanıt olması açısından 3 Temmuz’da basın toplantısı düzenleyerek, 6 maddelik öneri paketi sundular.
45 gün geçmesine rağmen Başkan Altepe’den yanıt gelmeyince önerilerini Bursalılara anlatmak amacıyla bilboardlara ilan verdiler.
Aslında mimarlar odasının yaklaşımı Bursa’da neyin eksik olduğunu da gösteriyor.
Daha önce birkaç kez yazmıştım. Bilgi çağından artık,
katılımcı ve paylaşımcı bir anlayışa sahip olan ve geleceğe yönelik bir bakışa
sahip yönetim anlayışını ifade eden yönetişim çağına geçiyoruz.
Sonuç ve hedef odaklı olaylara yönelmiş, vatandaşa hizmeti
esas alan, katılımcı, şeffaf, hesap verebilir çağdaş bir yönetim biçimine imkan
veren yaklaşım ancak şeffaflıkla gerçekleşir.
Bursa’da eksik olan yönetişim. Yani bu kent artık yönetimde de söz sahibi olmak istiyor. Seçimde sandık başına gidip, oy verdikten sonra 5 yıl oturup izlemek istemiyor.
Bursalı yöneticilere düşen ise bu çağrılara kulak vermek ve Bursa’yı birlikte yönetmek.
******
Bursa’da eksik olan yönetişim. Yani bu kent artık yönetimde de söz sahibi olmak istiyor. Seçimde sandık başına gidip, oy verdikten sonra 5 yıl oturup izlemek istemiyor.
Bursalı yöneticilere düşen ise bu çağrılara kulak vermek ve Bursa’yı birlikte yönetmek.
******
KUMLA’DAN GELEN FOTOĞRAF
Halk otobüslerinde yaşanan sıkıntılarla ilgili yazılarımın yankısı devam ediyor. Daha önce şikayetlerini dile getirdiğim Küçük Kumla Mahallesi’nde oturanlardan konuyla ilgili fotoğraf da geldi.
Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy, mahkeme kararı olmadığı açıklamıştı.Meğerse karar taşıyıcılar kooperatifi yönetiminin aldığı kararmış.
Bu fotoğraf aslında herşeyi anlatıyor.
Bakanlık genelgesi mi geçerli yoksa, kooperatif yönetim kurulunun kararı mı?
İlgililere duyurulur.
Halk otobüslerinde yaşanan sıkıntılarla ilgili yazılarımın yankısı devam ediyor. Daha önce şikayetlerini dile getirdiğim Küçük Kumla Mahallesi’nde oturanlardan konuyla ilgili fotoğraf da geldi.
Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy, mahkeme kararı olmadığı açıklamıştı.Meğerse karar taşıyıcılar kooperatifi yönetiminin aldığı kararmış.
Bu fotoğraf aslında herşeyi anlatıyor.
Bakanlık genelgesi mi geçerli yoksa, kooperatif yönetim kurulunun kararı mı?
İlgililere duyurulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder