İş hayatına başlayan her çalışanın bir gün emekli olma
hayali vardır.
Türkiye’de son yıllarda yapılan yasal
değişikliklerle yeni işe başlayanlar için emeklilik gerçekten hayal haline
gelse de bu umut kolay kolay yitirilmez.
Ancak, Bursa’da Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü’nün başlattığı “Beyaz Zarf” projesiyle kimilerinin başına talih kuşu kondu. SGK İl Müdürü Ahmet Metin’in başlattığı projede Gürsu İlçesi pilot bölge seçildi.
Yapılacak iş basitti. Fiziksel ortamdan dijital ortama taşınmaya başlanan sigorta kayıtları incelenecek emekliliğe hak kazanan ya da 6 ayı kalan kişilere mektup gönderilecekti.
Devletten gelen ve genelde sarı renkli olan zarflar bu kez müjdeli haber getirmesi nedeniyle beyaza dönüşecekti.
Gürsu’da 6 ay içinde 5 bin dosya tarandı ve emekliliği hak eden 32 kişiye ulaşıldı.
Eline beyaz zarf geçenlerin yaşadıkları ise çok ilginçti. Bu güne kadar kamu kurumlarından hep, yerine getirilmesi zorunlu ödevler, mahkeme ya da haciz zarfı alanlar beyaz zarfı ve içinde yazılı olanları görünce bir anlam veremediler.
Gürsu’da yaşayan ve beyaz zarfı alan bir sigortalı, önce kahvede arkadaşlarına sormuş, onlar da bir anlam veremeyince köyün imamına kadar gidip derdini anlatmış ve sonunda SGK Müdürlüğü’ne gidip 20 günlük askerlik borçlanmasını yaptırınca emeklilik cüzdanını cebine koymuş.
Ancak, Bursa’da Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü’nün başlattığı “Beyaz Zarf” projesiyle kimilerinin başına talih kuşu kondu. SGK İl Müdürü Ahmet Metin’in başlattığı projede Gürsu İlçesi pilot bölge seçildi.
Yapılacak iş basitti. Fiziksel ortamdan dijital ortama taşınmaya başlanan sigorta kayıtları incelenecek emekliliğe hak kazanan ya da 6 ayı kalan kişilere mektup gönderilecekti.
Devletten gelen ve genelde sarı renkli olan zarflar bu kez müjdeli haber getirmesi nedeniyle beyaza dönüşecekti.
Gürsu’da 6 ay içinde 5 bin dosya tarandı ve emekliliği hak eden 32 kişiye ulaşıldı.
Eline beyaz zarf geçenlerin yaşadıkları ise çok ilginçti. Bu güne kadar kamu kurumlarından hep, yerine getirilmesi zorunlu ödevler, mahkeme ya da haciz zarfı alanlar beyaz zarfı ve içinde yazılı olanları görünce bir anlam veremediler.
Gürsu’da yaşayan ve beyaz zarfı alan bir sigortalı, önce kahvede arkadaşlarına sormuş, onlar da bir anlam veremeyince köyün imamına kadar gidip derdini anlatmış ve sonunda SGK Müdürlüğü’ne gidip 20 günlük askerlik borçlanmasını yaptırınca emeklilik cüzdanını cebine koymuş.
SGK İl Müdürü Ahmet Metin’in gece yarısı hayalleri,
kayıtların tamamının dijitale geçmesi ve bunun içinde çalışmalar hızla tamamlanıyor.
Hayalin nasıl gerçeğe dönüştüğünü ve yaşadığı mutluluğu ise
başından geçen bir olayla anlatıyor.
Bir gün müdürlük koridorundan gelen sesler üzerine dışarıya çıkan Metin, avaz avaz bağıran ayağındaki lastik terliği bile parçalanmış yaşlı kadınla karşılaşmış. Kadın, “Buranın müdürü kim? Onunla mutlaka görüşeceğim” diye bağırmaya devam ediyormuş.
Makam odasına alıp, çayını söylediği kadının anlattıkları Metin’in gözlerinin dolmasına neden olmuş. Mahallelinin bakıp, ihtiyaçlarını karşıladığı kadın aslında eşinden dolayı emekli maaşı alma hakkına sahipmiş ve 10 yıldan beri maaşı birikmiş.
Tarama sonucu hak sahibi olduğu ortaya çıkınca hem birikmiş parasına hem de maaşa kavuşmuş. O yüzden teşekkür etmek için yana yakıla müdürü arıyormuş.
Metin’in anlattığı hepsi gerçek olan bu öyküler bitmiyor.
Hollanda’da yaşayan bir sigortalıya aynı beyaz zarf kardeşi aracılığıyla ulaşınca gözlerine inanamamış. Hollanda’da olan bu tür şeylerin Türkiye’de de gerçekleştiğini görünce şaşırıp kalmış ve SGK’yı arayarak teşekkür etmiş.
Ahmet Metin’in basın toplantısı aslında SGK’nın hayatımızda nasıl bir yere sahip olduğunu bir kez daha görmüş olduk.
Sağlıktan emekliliğe her şey SGK’tan geçiyor.
Peki sigortalı memnuniyeti ne durumda? Ahmet Metin, bunu da araştırmış. Hem TÜİK hem de özel bir şirketin araştırmasına göre Bursa’daki sigortalıların memnuniyet oranı yüzde 76’da. Metin, bunun yüzde 100 olamayacağını ancak hedeflerinin yüzde 90 olduğunu vurgularken yine memnuniyetle ilgili bir çalışmayı anlatıyor.
SGK’ya başvuranların işlerinin tamamlanıp tamamlanmadığını test etmek için müdürlüğün internet sayfasının tepesine “Müdürlüğümüze yapmış olduğunuz talebiniz sonuçlandı mı? Yazısı ve evet- hayır butonları konulmuş. Hayır’a bastığınızda sizi başka bir sayfaya yönlendirerek, telefon numaranız isteniyor. Yazdıktan sonra 10 dakika içinde çağrı merkezi dönüş yapıyor.
Basın toplantısında gazeteci Osman Gürçay, önündeki tabletinden deneyerek, 10 dakikada dönüş yapılıp yapılmayacağını test ediyor. Müdür Ahmet Metin’in öngördüğünden daha hızlı, bir dakika içinde dönüş yapılıyor. Gürçay da, çağrı merkezindeki görevliye müdürün selamını iletince salon kahkahaya boğuluyor.
İşin özü aslında Türkiye’de bireyin devlet karşındaki konumunun nasıl olması gerektiğiyle ilgili.
Bir gün müdürlük koridorundan gelen sesler üzerine dışarıya çıkan Metin, avaz avaz bağıran ayağındaki lastik terliği bile parçalanmış yaşlı kadınla karşılaşmış. Kadın, “Buranın müdürü kim? Onunla mutlaka görüşeceğim” diye bağırmaya devam ediyormuş.
Makam odasına alıp, çayını söylediği kadının anlattıkları Metin’in gözlerinin dolmasına neden olmuş. Mahallelinin bakıp, ihtiyaçlarını karşıladığı kadın aslında eşinden dolayı emekli maaşı alma hakkına sahipmiş ve 10 yıldan beri maaşı birikmiş.
Tarama sonucu hak sahibi olduğu ortaya çıkınca hem birikmiş parasına hem de maaşa kavuşmuş. O yüzden teşekkür etmek için yana yakıla müdürü arıyormuş.
Metin’in anlattığı hepsi gerçek olan bu öyküler bitmiyor.
Hollanda’da yaşayan bir sigortalıya aynı beyaz zarf kardeşi aracılığıyla ulaşınca gözlerine inanamamış. Hollanda’da olan bu tür şeylerin Türkiye’de de gerçekleştiğini görünce şaşırıp kalmış ve SGK’yı arayarak teşekkür etmiş.
Ahmet Metin’in basın toplantısı aslında SGK’nın hayatımızda nasıl bir yere sahip olduğunu bir kez daha görmüş olduk.
Sağlıktan emekliliğe her şey SGK’tan geçiyor.
Peki sigortalı memnuniyeti ne durumda? Ahmet Metin, bunu da araştırmış. Hem TÜİK hem de özel bir şirketin araştırmasına göre Bursa’daki sigortalıların memnuniyet oranı yüzde 76’da. Metin, bunun yüzde 100 olamayacağını ancak hedeflerinin yüzde 90 olduğunu vurgularken yine memnuniyetle ilgili bir çalışmayı anlatıyor.
SGK’ya başvuranların işlerinin tamamlanıp tamamlanmadığını test etmek için müdürlüğün internet sayfasının tepesine “Müdürlüğümüze yapmış olduğunuz talebiniz sonuçlandı mı? Yazısı ve evet- hayır butonları konulmuş. Hayır’a bastığınızda sizi başka bir sayfaya yönlendirerek, telefon numaranız isteniyor. Yazdıktan sonra 10 dakika içinde çağrı merkezi dönüş yapıyor.
Basın toplantısında gazeteci Osman Gürçay, önündeki tabletinden deneyerek, 10 dakikada dönüş yapılıp yapılmayacağını test ediyor. Müdür Ahmet Metin’in öngördüğünden daha hızlı, bir dakika içinde dönüş yapılıyor. Gürçay da, çağrı merkezindeki görevliye müdürün selamını iletince salon kahkahaya boğuluyor.
İşin özü aslında Türkiye’de bireyin devlet karşındaki konumunun nasıl olması gerektiğiyle ilgili.
Pek iddialı bir sözdür ama devlet millet için var olmalıdır.
Ancak bugüne kadar hep bunun tersini gördük.
SGK’nın ve daha başka bir çok kurumunun bu tür uygulamaları yavaş yavaş bu zihniyetin değiştiğinin işaretleri...
Umarız tüm kurumlara yansır ve adliye, hastane, maliye önündeki çileler sona erer.
SGK’nın ve daha başka bir çok kurumunun bu tür uygulamaları yavaş yavaş bu zihniyetin değiştiğinin işaretleri...
Umarız tüm kurumlara yansır ve adliye, hastane, maliye önündeki çileler sona erer.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder