6 Aralık 2013 Cuma

ÖRDEK BIRAKMAKLA OLMAZ

Bir zamanlar binlerce balık türüyle doğal akvaryum olan Marmara Denizi’nin bu hale nasıl getirildiği bir yana üzerine tüy dikme misali yaşananlar insanı çileden çıkarmaya yeter. 

Güzelim Gemsaz kıyıları, sanki başka yer yokmuş gibi 1970’li yılların sonuna doğru sanayi tesisleri ile donatıldı. Üstelik, fay hatlarının üzerine amonyak tankları konularak pervasızca yapıldı bu “sanayi hamlesi”

Yetmedi, serbest bölge ile yüzlerce sanayi tesisi daha geldi, ardından birbiri ardına liman işletmeleri. Güzelim yarımadada, şimdi bir tek Askeri Hara kaldı. Konuyla ilgili olanların dikkatlerinden kaçmıyordur sanırım. Bu bölgeyle ilgili her planlamada oraya da göz dikildiğini görüyoruz. Bir parçacık yeşil alan bile fazla geliyor.

İşte bu yarımada 10 Ekim gecesi bir çevre faciası meydana geldi. Gemilerden alınan atıkların biriktirildiği sintine tankının valfinin patlaması sonucu tonlarca zift ve atık yağlar Marmara Denizi’ne yayıldı. Rüzgarın da etkisiyle sabahın ilk ışıklarıyla karşı sahildeki Narlı kıyılarına ulaştı. Atıklarla Narlı balıkçı barınağında bulunan 200’e yakın tekne zifte bulandı. Kirlilikten balıklar ve karabataklar da nasibini aldı.

Liman işletmesi, iskelenin yanı başına sintine tankları kurmaktaki yanlışlığa düşmeden bu tür konulardaki uzmanlığıyla bilinen temizlik firmasıyla temas kurarak, temizliği başlattı.

Kirlilik üzerine Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Emin Birpınar, apar topar Gemlik’e geldi ve “elim bir olay olarak” niteledi. Bakan Erdoğan Bayraktar’ın talimatı üzerine gelmişti.

 Birpınar’ın açıkladığına göre 30 ton civarında bir atık Marmara’ya yayıldı. Önemli cümlesi ise şuydu:
” Kaza veya ihmal hangisi olursa olsun 500 bin lira ile 5 milyon lira arasında ceza kapıda”

Ardından 15 gün geçti. Narlı kıyılarında tören. Temizlik çalışmaları tamamlanmıştı.
Gemlik Belediye Başkan Vekili AK Parti’li Refik Yılmaz, Roda Limanı Genel Müdürü Ali Açıl ile birlikte kirliliğin bittiğini göstermek için denize ördek bırakıyordu.

Kazanın izleri silinmiş, tüm masraflar da liman işletmesi tarafından karşılanmıştı.
Peki müsteşar yardımcısının açıklaması ne oldu?

Gazetecilikteki fikri takip kuralından yola çıkarak, araştırma gereği duyduk. Bakanlığın Bursa’daki temsilcisi kim? Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü, DHA Muhabiri Sebile Çetin, ilgili müdürlüğe oluşturulan komisyonu ve çıkan kararı sordu.

Her zamanki gibi yanıt aynı: Bizim yetkimiz yok, Valiliğe sorun.
Oturup, Bursa Valiliği’ne resmi yazı ile başvurduk.
İki gün sonra telefon; Yazıyı Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü’ne göndermeniz gerekiyor.
Bakalım bilgi almak için daha kaç kapı dolaşacağız.
Ancak, bildiğim bir şey var, oraya iki ördek bırakmakla bu işin bitmeyeceği.
Umarım Çevre ve Şehirlik Bakanlığı da bu işin peşini bırakmaz.
Bırakırsa, kirletenin yanına kar kalmaz mı?





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yatırımcı çıkmayınca Büyükşehir yapacak

  27 Ekim 2021 Çarşamba, 07:56     Bursa'da yerel gündem son aylarda oldukça hareketlendi. Emek-Şehir hastanesi metro hattından T2'y...