21 Aralık 2013 Cumartesi

İDO SANA GÜLE GÜLE

Dinamitin fitilini önceki yaz aylarında İDO'nun "Esnek ve dinamik" fiyat uygulaması ateşlemişti. Yüksek fiyatlara gelen tepkilere kulak veren Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Altepe, İstanbul- Bursa arasında deniz otobüsü seferlerini başlatmaya karar vermişti. 
Aslında hiç de kolay olmamıştı. Konu Başbakan Erdoğan'a kadar gitmiş, sonunda özelleştirmede Bursa ve Bandırma kapsam dışında kaldığı için onay alınmıştı. 
Uzun süreden arayışlar sonucu deniz otobüslerinin satın alınmasıyla ocak ayında seferler başlamıştı. Hüdavendigar'ın Mudanya'dan kalkıp, Kabataş iskelesine yanaşması aslında Bursa ulaşım tarihine geçen bir milattı. 
Seferler başlayınca, eleştirilere kulak tıkayan Altepe, kar amacı gütmediklerini, masrafların karşılanmasının kendilerine yeteceğini açıklamıştı. 
Öyle de oldu, kısa sürede Bursalılar da ilgi göstermeye başlayınca, daha bir yıl dolmadan Başkan Altepe'nin kapısını İDO yetkilileri çaldı. 
Zam isteniyordu. Altepe'nin yanıtı netti. "Zam yapmayı düşünmüyoruz" 
Daha kurulduğu günden beri karlılığı bir tarafa bırakan Altepe haklı çıkmıştı. 
Ardından İDO'dan açıklama geldi. Mart 2012'den beri sürdürülen İDOBÜS seferlerinin sonlandırılacaktı. Gerekçe ise  şöyleydi:
"Bursa Belediyesi tarafından devlet eliyle desteklenen bir rakip olarak piyasaya sürülen BUDO seferleri bize başka bir seçenek bırakmamıştır. Bu rotada devlet eliyle finansal olarak desteklenen bir hizmet, istikrarsız bir rekabet ortamına zemin hazırlamış ve söz konusu rota üzerinde yapılan seferlerden İDO'nun zarar etmesi operasyonların sonlandırılmasına neden olmuştur"
Peki, sayın İDO yetkilileri siz, istediğiniz fiyatlardan bilet satıp, tekel olmanın avantajını kullanırken istikrarlı bir rekabet ortamı mı vardı. 
İDO'nun bu kararının ardından aslında Altepe'nin kurulduğu günden beri kafasında olan projenin tam uygulanma zamanı geldi sanırım. Zaten Belediye Meclisi'nde de yaptığı konuşmada bunun sinyalini verdi.   
İDO'nun aldığı bu kararın BUDO'nun kuruluş gerekçelerinin ne kadar haklı olduğunu ortaya çıkardığını ve düşük karlarla deniz taşımacılığı yapılabileceğinin dosta düşmana gösterilebileceğini meclis üyelerine anlattı. 
Altepe, seferlerin kaldırılmasıyla İDO'dan boşa çıkan araçlara da talip olduklarını da söylerken, yaz aylarında sıkıntı yaşanmaması için alternatif önlemleri devreye koyacaklarını söyledi. 
Aslında alternatif önlemi daha ilk seferde Altepe açıklamıştı. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nın gemi kiralayarak BUDO'ya vermesi Altepe'nin gelecek için hazırlığıydı. 
Bursa Hava Yolları için bir türlü gerçekleştirilemeyen kent dinamiklerinin bir araya gelmesi belki BUDO ile gerçekleşebilir. 
Bakalım, Altepe, Bursa'dan aldığı destekle belki de BUDO filosuyla  rekabeti tüm Marmara'ya yayar. Zaten bunun ilik adımlarını da geçen yaz Tekirdağ ve Avşa Adası'na düzenlediği seferlerle atmıştı. 
Üstelik hem Yalova hem de Bandırma, seferler başladığı günden beri BUDO'nun kendi limanlarında da hizmet vermesini istiyor... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yatırımcı çıkmayınca Büyükşehir yapacak

  27 Ekim 2021 Çarşamba, 07:56     Bursa'da yerel gündem son aylarda oldukça hareketlendi. Emek-Şehir hastanesi metro hattından T2'y...