Bursa’daki sivil toplum kuruluşlarının kentin en önemli
dinamikleri olduğunu bu raporla bir kez daha ortaya çıktı.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın ekonominin yanı sıra eğitim, kültür ve sosyal hayata olan katkılarını herkes biliyor. Özellikle eğitim alanında yaptığı yatırımlar bu konuda yıllardır Bursa’yı Türkiye birinciliğine taşıdı. TBMM’den ödül bile aldı.
Pazar sabahı masamın üzerinde bulduğum “Bursa İli Lojistik Merkez Ön Fizibilite Raporu”nu görünce bir kente yapılacak katkı işte bu diye düşündüm.
Lafı fazla uzatmadan anlatayım. Bursa Sanayici ve İşadamları Derneği (BUSİAD) 2012 yılı faaliyet planında yer alan Lojistik Köy ile ilgili ön çalışmayı hazırlamış. Ön çalışma dediğime bakmayın Pof. Dr. Mehmet Tanyaş ve Ferhat Arıkan tarafından hazırlanan 190 sayfalık raporda lojistik sektörünün dünya ve Türkiye’deki durumundan, ihracata, üretimden ulaşıma insan gücünden organize sanayi bölgelerine kadar her şey mevcut.
BUSİAD önce konuyu Ankara’da Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ile Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün’e anlatmış gerekli desteği bulunca da düğmeye basmış.
Kalkınma Bakanlığı genel koordinasyonunda Bursa-Eskişehir-Bilecik Kalkınma Ajansı tarafından finanse ettiği Bursa Valiliği, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı da iştirakçi kurum olarak yer aldığı proje ortaya çıkmış.
Projenin amacı açık taşımacılığın hız ve verimlilik kazanması ürünlerin dünyaya kolay ulaştırılarak rekabet etme avantajının sağlanması, kara-demiryolu-hava ve deniz taşımacılığının koordine edilmesi. Bunun yanı sıra kent içi trafiğin rahatlaması ve 5 bin kişiye yeni istihdam olanağının sağlanması da var.
Prof. Dr. Tanyaş ve ekibi, konunun muhatabı 500 firmanın tedarik zinciri ve lojistik konusunda uzman yetkilileriyle görüşerek hazırlamış raporunu.
Özeti şu aslında bir lojistik merkez tespit edilecek, burada Organize Sanayi bölgesi oluşacak ardından işletmeci, tabi depolama alanlarının yanı sıra işlemlerin hızlı yapılabilmesi için gümrüklü saha. En önemli unsur ise TCDD’nin demiryolu bağlantısını sağlaması.
Projede buna göre şekillenmiş zaten 2014’de projelendirme, 2015’te fiziki çalışmaların ardından 2017’de ilk etabın tamamlanması ve ardından TCDD’nin demiryolu bağlantılarını sağlamasıyla lojistik köyün tamamlanması.
Hazırlanan rapora göre, TCDD’nin demiryolu yatırımı hariç proje bedeli 19 milyon 750 bin Euro.
Rapordaki en önemli önerilerden biri ise koordinasyonu valiliğin yapması.
Projede yer belirtilmemiş.
Raporu okuyunca aklıma hemen Gemlik ve Yenişehir geldi. Birinde atıl durumda yer alan hava limanı ve önümüzdeki günler gelecek olan demiryolu hattı mevcut.
Gemlik ise serbest bölge ve limanlara sahip.
Bakalım iki ilçeden hangisine kısmet olacak.
Çalışma için Bursa adına teşekkür BUSİAD...
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın ekonominin yanı sıra eğitim, kültür ve sosyal hayata olan katkılarını herkes biliyor. Özellikle eğitim alanında yaptığı yatırımlar bu konuda yıllardır Bursa’yı Türkiye birinciliğine taşıdı. TBMM’den ödül bile aldı.
Pazar sabahı masamın üzerinde bulduğum “Bursa İli Lojistik Merkez Ön Fizibilite Raporu”nu görünce bir kente yapılacak katkı işte bu diye düşündüm.
Lafı fazla uzatmadan anlatayım. Bursa Sanayici ve İşadamları Derneği (BUSİAD) 2012 yılı faaliyet planında yer alan Lojistik Köy ile ilgili ön çalışmayı hazırlamış. Ön çalışma dediğime bakmayın Pof. Dr. Mehmet Tanyaş ve Ferhat Arıkan tarafından hazırlanan 190 sayfalık raporda lojistik sektörünün dünya ve Türkiye’deki durumundan, ihracata, üretimden ulaşıma insan gücünden organize sanayi bölgelerine kadar her şey mevcut.
BUSİAD önce konuyu Ankara’da Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ile Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün’e anlatmış gerekli desteği bulunca da düğmeye basmış.
Kalkınma Bakanlığı genel koordinasyonunda Bursa-Eskişehir-Bilecik Kalkınma Ajansı tarafından finanse ettiği Bursa Valiliği, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı da iştirakçi kurum olarak yer aldığı proje ortaya çıkmış.
Projenin amacı açık taşımacılığın hız ve verimlilik kazanması ürünlerin dünyaya kolay ulaştırılarak rekabet etme avantajının sağlanması, kara-demiryolu-hava ve deniz taşımacılığının koordine edilmesi. Bunun yanı sıra kent içi trafiğin rahatlaması ve 5 bin kişiye yeni istihdam olanağının sağlanması da var.
Prof. Dr. Tanyaş ve ekibi, konunun muhatabı 500 firmanın tedarik zinciri ve lojistik konusunda uzman yetkilileriyle görüşerek hazırlamış raporunu.
Özeti şu aslında bir lojistik merkez tespit edilecek, burada Organize Sanayi bölgesi oluşacak ardından işletmeci, tabi depolama alanlarının yanı sıra işlemlerin hızlı yapılabilmesi için gümrüklü saha. En önemli unsur ise TCDD’nin demiryolu bağlantısını sağlaması.
Projede buna göre şekillenmiş zaten 2014’de projelendirme, 2015’te fiziki çalışmaların ardından 2017’de ilk etabın tamamlanması ve ardından TCDD’nin demiryolu bağlantılarını sağlamasıyla lojistik köyün tamamlanması.
Hazırlanan rapora göre, TCDD’nin demiryolu yatırımı hariç proje bedeli 19 milyon 750 bin Euro.
Rapordaki en önemli önerilerden biri ise koordinasyonu valiliğin yapması.
Projede yer belirtilmemiş.
Raporu okuyunca aklıma hemen Gemlik ve Yenişehir geldi. Birinde atıl durumda yer alan hava limanı ve önümüzdeki günler gelecek olan demiryolu hattı mevcut.
Gemlik ise serbest bölge ve limanlara sahip.
Bakalım iki ilçeden hangisine kısmet olacak.
Çalışma için Bursa adına teşekkür BUSİAD...
Mobilya mağazalarının bir arada olduğu yer masko'da çok güzel mobilya mağazaları var. Oradan istanbulun her yerine nakliye yapıyormusunuz
YanıtlaSil