Sınav sonuçlarının açıklandığı günlerde, çocuklar ve
aileleri kadar gazete bürolarında da büyük telaş yaşanır.
Basın toplantısını izleyen muhabirler sonuçları hemen merkeze bildirir, merkez
büroları da yurdun dört bir yanından dereceye giren çocuklara ve ailelerine en
çabuk biçimde ulaşmaya çalışır. Gerçi son yıllarda özellikle SBS sınavında durum biraz değişti. 500 tam puan alan öğrenci sayısı o kadar arttı ki, dershaneler ve okullar daha sonuçlar açıklanmadan basın toplantısında dereceye giren öğrencilerini hazır etmeye başladılar.
Bu yılki üniversite sınavı Bursa için biraz farklı oldu.
Bu yıl kısa adı LYS olan Lisans Yerleştirme sonuçları açıklandığı gün, bir yandan internetten sonuçları beklerken diğer yandan gözüm ve kulağın telefon veya elektronik posta ile merkezden gelecek bilgilendirme mesajındaydı.
Ama saatler geçmesine rağmen hiç biri olmadı. Ne merkezden mesaj, ne de dershane ve okullardan basın toplantısı çağrısı
Demek ki ilk ona giren öğrencimiz yoktu.
Akşam saatlerinde Milli Eğitim Müdürlüğü’nün elektronik postası ulaştı.
ÖSYM tarafından yayınlanan ülke genelinde en başarılı iller sıralamasında Bursa TS puan türüne göre 4’üncü sırada yer aldı.
Peki bu alanda geçen yıl kaçıncı sıradaydı? 54’üncü sıradaydı.
Yanlış okumadınız 54’üncülükten 4’üncülüğü tırmanış büyük başarı.
Bursa Milli Eğitim Müdürü Atilla Gülsar, bu başarıyı hazırladıkları 5 Yıllık İl Eylem planı ve aileler, öğretmenler ve öğrencilerin desteğine bağlıyor.
Öyle de olmalı.
Belki garip gelecek ama bu yıl ilk kez Bursa’dan ilk 10’a hiçbir öğrencinin girememesine sevindim.
Çünkü bireysel başarı, mezun oldukları okul veya hazırlandıkları dershanenin reklamını yapmaktan öteye gitmiyor.
Oysa yüzlerce okulu ve binlerce öğrencisiyle il düzeyinde yakalanan bu başarı gerçekten alkışa layık.
Yıllardır Bursa’da başarısızlığa çeşitli kılıflar bulundu.
Bazıları da doğruydu.
Bursa’da gençler meslek lisesine özendiriliyor. Ama
sınavlarda karşılarına çıkan çeşitli puan handikapları yüzünden başarılı
olamıyorlardı.
Ama şimdi artık bunun da gerekçe olamayacağı bu sınav sonucuyla bir kez daha ortaya kondu.
Şimdi yapılması gereken aynı başarının diğer puan türlerinde de sağlanması için neler yapılacağını bir kez daha gözden geçirmek.
Bırakın bireysel başarıyı dershaneler ve özel okullar kovalayıp dursun.
Bursa’nın ekonomide, ihracatta, gelişmişlik düzeyindeki başarısını eğitim de yansıtalım.
Ama şimdi artık bunun da gerekçe olamayacağı bu sınav sonucuyla bir kez daha ortaya kondu.
Şimdi yapılması gereken aynı başarının diğer puan türlerinde de sağlanması için neler yapılacağını bir kez daha gözden geçirmek.
Bırakın bireysel başarıyı dershaneler ve özel okullar kovalayıp dursun.
Bursa’nın ekonomide, ihracatta, gelişmişlik düzeyindeki başarısını eğitim de yansıtalım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder