29 Haziran 2012 Cuma

İDO GERİ ADIM ATTI MI?


Sistemin adı “esnek” ve “dinamik”
Dinamik değil de dinamit mübarek.. Direkt vatandaşın cüzdanında patlıyor.
Biletini geç alanlar daha yüksek ücret ödüyor.
Araçlı seyahatlerde şoför de ücrete tabi
Arabalı vapurda öne geçmek istersen daha fazla ücret ödersin
Koltuk cam kenarıysa ver 5 TL daha 
İnternet sitesindeki sorunlar nedeniyle online bilet almak imkansız.
Yoğun günlerde özellikle araçlar için uçak bileti kadar ücret ödeniyor.
Yazın başlamasıyla birlikte yürürlüğe giren uygulama deniz yolunu tercih edenleri çileden çıkarmaya yetti.
İlk tepki kıvılcımları Yalova’dan geldi. Ardından Bursa ve Bandırma’da sivil toplum kuruluşları ayağa kalktı. CHP Bursa Milletvekili Turhan Tayan. İDO’nun özelleştirmesini sorgulayarak yaptıklarının Rekabet Kanunu’na aykırı olduğunu söyledi. Ardından yine CHP Balıkesir Milletvekili Namık Havutça, Bandırma iskelesinde basın toplantısı düzenleyerek tepkilerini dile getirdi.
En renkli tepki ise Mudanya Güzelyalı İskelesi’nde tiyatral basın toplantısı yapan Has Parti Bursa İl Başkanlığı’ndan geldi. Uygulamaları eleştiren partililer, sonunda “İDO bak git” dediler.
BTSO, Uludağ İhracatçı Birlikleri tepki kervanına katıldı.
Ne oldu peki?
İDO ne yaptı?
1-Temmuz-15 Ağustos tarihleri arasında Pazartesi ve Perşembe günleri geçerli olacak sabit fiyat kampanyası başlattı.
Bu mu geri adım?
İDO’nun CEO’su Önder Sezgi gazetecilere açıklama yapıyor. “"İDO'nun daha iyi hizmet vermesi için çalışıyoruz. İDO'yu alan ortakların 'Hemen para kazanalım, şirketi satıp kâr edelim' gibi bir hedefi yok. Uzun vadeli düşünüyorlar. Çalışmalarımızı da bu yönde yapıyoruz. Eğer attığımız taş ürküttüğümüz kurbağaya değmiyorsa geri adım da atarız" diyor.
Geri adım buysa yandık demektir.
Gelelim Sezgi’nin internet sitesiyle ilgili şikayetlere verdiği yanıta.
Özelleştirme sonra Katar Airways, Pegasus gibi şirketlerin de aralarında olduğu 30'un üzerinde havayolu şirketinin kullandığı yazılımı aldıklarını ve bu çerçevede satış sistemlerini yenilediklerini övüne övüne açıklıyor.
Eğer öğretim üyesi bir okuyucumuzun gönderdiği bu biletleri biz yanlış görmüyorsak çöpe atsınlar bu sistemi.
Elektronik posta ile aldığımız bu biletlerin orijinalleri okuyucumuzda mevcut.
30 yıl öncesinin Çayırağası Turizminin bile yapmadığı hata mevcut.
Aynı gün aynı sefer için aynı numaralı koltuklar ayrı ayrı yolculara satılmış.
Üstelik iki bilet ikisi de 8 Haziran tarihli. Birinci örnekte Bursa-İstanbul seferi için 08.30’da Güzelyalı’dan hareket eden feribot için Serdar Gürbüz ve Soner Altun adlı yolculara 23 nolu koltuk satılmış.
İkinci örnek yine aynı seferden. Bu kez Hakan Kayabas ve Orhan Çetinel adlı yolculara bu kez 15 nolu koltuk satılmış.
Bu mu dünyaca ünlü yazılım?
İşin özüne gelince, bir çok sivil toplum örgütünün getirdiği gibi Rekabet Kurumu artık harekete geçmeli.
Yoksa İDO başımıza daha çok işler açacak.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yatırımcı çıkmayınca Büyükşehir yapacak

  27 Ekim 2021 Çarşamba, 07:56     Bursa'da yerel gündem son aylarda oldukça hareketlendi. Emek-Şehir hastanesi metro hattından T2'y...