Bursa’da sosyal medyayı en etkin kullanan siyasetçilerden biri Nilüfer Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, övgü ve eleştirilerini de bu mecralar aracılığıyla yapıyor.
Çektiği fotoğraflarla ‘selfie’ ustası haline gelen Bozbey, 2 gün önce sosyal medya hesaplarından gazetecileri atlatan bir fotoğraf ve yorum paylaştı.
Aracıyla giderken Ata Bulvarı’na konulan yaklaşık 5 metre boyunda ve üzerinde “OSB’de satılık ticari ve sanayi arsaları” tabelasını fotoğraflayan Bozbey, paylaşımının altına da
“Demek ki Bursa’da ilave sanayi alanlarına ihtiyaç yok” başlığıyla yorumunu ekledi. Virgülüne dokunmadan önce bu yorumu yazayım ardından neden bu paylaşımı yaptığını anlatayım.
“Bu ilanı görünce şaşırmamak elde değil .
Neden mi?
Yeşil ve güzel Bursa'mızda tarım alanları hani sanayi (
yıllardır ısrarla mevcut sanayi içindeki alanlar boş dururken ilave sanayi
alanına ihtiyaç yok , gerçekten ihtiyaç var ise hep beraber değerlendirelim
diyoruz ya..) ihtiyacından dolayı imara açılıyor diye karşı çıkıyorduk, yapılan
planların Bursa'nın tarım alanlarını yok ettiği için yanlış olduğunu
söylüyorduk.
Bugün Ata Bulvarından OSB girişinde bu tabelayı okuyunca Ne
kadar haklı olduğumuzu ve gerçekten Bursa'da ilave sanayi alanına ihtiyaç
olmadığının ifade ediliyor olması çok ilginç..
Sanıyorum yetkililer Sanayiye açılması planlanan tarım
arazileri ile ilgili planları bir kez daha gözden geçirirler.
Yeşil ve tarım alanlarının gitgide azaldığı Bursa'mızda
sağlıklı bir çevrede yaşamak istiyoruz ..”
Bozbey’in fotoğrafı sosyal medyada onlarca kez paylaşılırken altına da ilginç yorumlar yapıldı.
Bunlara yanıt veren Bozbey, bu kez yaptığı yorumla paylaşımına açıklık getirdi.
“Bozbey, “Sanıyorum mesajım anlaşılmamış. Bursa'da ilave sanayi alanına ihtiyaç yok. Bunun araştırmaları var ve yüzde 35 civarında atıl kapasite olduğunun tespitleri var. Onun için ilave sanayi arsası yerine altyapısı tamamlanmış ve atıl olan bu alanlar neden gerçek sanayiciye verilmiyor da ilave sanayi alanı planlanıyor ??? Demek istediğim bu” değerlendirmesini yaptı.
Bozbey’in bu paylaşımlarını görünce 2 yıl önce elim bir trafik kazasında yitirdiğimiz Bursa Kent Konseyi Başkanı Semih Pala geldi. Pala da, BTSO’nun önce adı Batı OSB, sonra TEKNOSAB olarak değerlendirilen OSB’ye karşı çıkmıştı. Karşı çıkma gerekçesini o da uzun uzun sosyal medyada paylaşmıştı. “Uyan Bursa, geleceğini kurtar” başlıklı yazısıyla Batı OSB’nin yerine karşı çıkan Pala, mevcut OSB’lerde atıl duran 20 milyon metrekare sanayi arsasının değerlendirilmesini istemişti.
Bozbey’in fotoğrafı sosyal medyada onlarca kez paylaşılırken altına da ilginç yorumlar yapıldı.
Bunlara yanıt veren Bozbey, bu kez yaptığı yorumla paylaşımına açıklık getirdi.
“Bozbey, “Sanıyorum mesajım anlaşılmamış. Bursa'da ilave sanayi alanına ihtiyaç yok. Bunun araştırmaları var ve yüzde 35 civarında atıl kapasite olduğunun tespitleri var. Onun için ilave sanayi arsası yerine altyapısı tamamlanmış ve atıl olan bu alanlar neden gerçek sanayiciye verilmiyor da ilave sanayi alanı planlanıyor ??? Demek istediğim bu” değerlendirmesini yaptı.
Bozbey’in bu paylaşımlarını görünce 2 yıl önce elim bir trafik kazasında yitirdiğimiz Bursa Kent Konseyi Başkanı Semih Pala geldi. Pala da, BTSO’nun önce adı Batı OSB, sonra TEKNOSAB olarak değerlendirilen OSB’ye karşı çıkmıştı. Karşı çıkma gerekçesini o da uzun uzun sosyal medyada paylaşmıştı. “Uyan Bursa, geleceğini kurtar” başlıklı yazısıyla Batı OSB’nin yerine karşı çıkan Pala, mevcut OSB’lerde atıl duran 20 milyon metrekare sanayi arsasının değerlendirilmesini istemişti.
Bozbey’e işin ayrıntısını soruyoruz…
Yanıtı hazır; Yeni sanayi bölgelerini doğru bulmuyoruz. Bursa’nın daha da kirlenmesine yol açıyor. TEKSOSAB’a da bu yüzden karşı çıktık. Bursa’daki OSB’lerin yüzde 35’i yani üçte biri boş dururken yeni sanayi bölgesi kurulması yanlış. Örneğin Mustafakemalpaşa OSB’de kaç fabrika var diye sorayım. Toprak giderse geri gelmez ama yeni sanayi tesislerini istediğiniz yerde kurarsınız. Sanayi bölgeleri tarım arazileri dışına kurulmalı. Sanayicilerle görüşüyoruz onlar da karşı yeni rant alanları yaratmak için OSB kurulmaz. Sanayiciye düşük bedelle arazi sağlanması lazım”
Batı OSB görüşü ilk açıklandığı günden beri bu eleştiriler devam ediyor ama BTSO Başkanı İbrahim Burkay’ın basın toplantılarının satır aralarında verdiği mesajlara bakılırsa bölgedeki kamulaştırma tamamlandı. Önümüzdeki günlerde de kamuoyuna proje görkemli bir şekilde tanıtılacak.
Yani proje bitti bile.
Yapılacak iş bari bu sanayi bölgesine çevreye zarar vermeyecek tesislerin kurulmasına öncülük edilmesi. Yoksa yaratılacak kirlilik yüzünden bugün dünyanın en güzel yerlerinden biri olan Uluabat Gölü diye bir şey kalmaz…
Yanıtı hazır; Yeni sanayi bölgelerini doğru bulmuyoruz. Bursa’nın daha da kirlenmesine yol açıyor. TEKSOSAB’a da bu yüzden karşı çıktık. Bursa’daki OSB’lerin yüzde 35’i yani üçte biri boş dururken yeni sanayi bölgesi kurulması yanlış. Örneğin Mustafakemalpaşa OSB’de kaç fabrika var diye sorayım. Toprak giderse geri gelmez ama yeni sanayi tesislerini istediğiniz yerde kurarsınız. Sanayi bölgeleri tarım arazileri dışına kurulmalı. Sanayicilerle görüşüyoruz onlar da karşı yeni rant alanları yaratmak için OSB kurulmaz. Sanayiciye düşük bedelle arazi sağlanması lazım”
Batı OSB görüşü ilk açıklandığı günden beri bu eleştiriler devam ediyor ama BTSO Başkanı İbrahim Burkay’ın basın toplantılarının satır aralarında verdiği mesajlara bakılırsa bölgedeki kamulaştırma tamamlandı. Önümüzdeki günlerde de kamuoyuna proje görkemli bir şekilde tanıtılacak.
Yani proje bitti bile.
Yapılacak iş bari bu sanayi bölgesine çevreye zarar vermeyecek tesislerin kurulmasına öncülük edilmesi. Yoksa yaratılacak kirlilik yüzünden bugün dünyanın en güzel yerlerinden biri olan Uluabat Gölü diye bir şey kalmaz…
BURSA TURİZMİ İÇİN ÖNEMLİ ADIM
Bursa , 9-16 Temmuz tarihleri arasında Kültür ve Turizm Bakanlığı yetkililerini ağırladı. Bursa’ya destinasyon alan çalışması için gelen heyet 7 gün boyunca Bursa’nın tarihi bölgeleri, Osmanlı çarşıları, Mustafakemalpaşa, İznik, Uludağ, Mudanya, Trilye, Cumalıkızık, Gölyazı’yı dolaştı. Ayrıca sağlık turizmi konusunda da bilgi aldı. Son gün de BTSO Altıparmak binasında değerlendirme toplantısı yaptı.
Bu çalışmanın en önemli özelliği bugüne kadar yapılanlardan farklı olması. Bu çalışma ile Bursa’nın bölgesel, ulusal ve uluslararası anlamda turizm pazarlama stratejisinin belirlenecek ve bu planın bir bütün halinde uygulanmasıyla yıllardır dile getirilen marka şehir imajı yaratılması konusunda adım atılacak.
Heyetin ilk çalışması Kültür ve Turizm Bakanı’na sunulmak üzere bir rapor hazırlanması olacak. Aslında bu rapor hazırlanmadan da alan çalışmasının ilk verimli sonuçları da alınmaya başlandı. Bakanlığın sitesinde Bursa’nın tanıtım videoları paylaşılmaya başlandı.
TURİZM PLATFORMU OLUŞTURULDU
Bu çalışmanın diğer bir adımı da Bursa’daki turizm faaliyetlerinin koordineli ve ortak akılla yürütülmesi için kamu ve turizm STK’larından oluşan Turizm Platformu oluşturuldu. Platformda, Bursa Valiliği, İl Kültür Turizm Müdürlüğü, Bursa Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Turizm Daire Başkanlığı, BTSO Turizm Konseyi Başkanı, TÜRSAB Güney Marmara Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı, GÜMTOB Başkanı, Bursa Tanıtma Birliği Müdürlüğü, BURO Başkanı, BTÇB Başkanı, BUSAT Başkanı, Yenişehir Havalimanı Müdürü, Sahiller Komutanlığı ve BEBKA yetkilisi yer alıyor. Platform, son bir ayda 3 toplantı gerçekleştirerek, yapılacak çalışmaları ele aldı.
Platformda yer alan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) 35’inci Komite Başkanı Hasan Eker’e göre, geç kalınmış olsa da çok Bursa için çok önemli bir çalışma. Tüm turizm dokümanlarında çok daha geniş yer bulacak. Ayrıca Bursalı turizmci de bakanlık bürokratlarıyla daha kolay diyalog kuracak.
Bana göre de Dünya Mirası listesine girmeyi başaran Bursa için çok geç kalmış bir çalışma olsa da ilk adımın atılması önemli. Ama Hasan Eker’e de ayrı konuyu ilettim. Bursa’da turizmi için en çok çaba gösteren medyadan kim bir kurumun olmaması büyük eksiklik.
Bursa , 9-16 Temmuz tarihleri arasında Kültür ve Turizm Bakanlığı yetkililerini ağırladı. Bursa’ya destinasyon alan çalışması için gelen heyet 7 gün boyunca Bursa’nın tarihi bölgeleri, Osmanlı çarşıları, Mustafakemalpaşa, İznik, Uludağ, Mudanya, Trilye, Cumalıkızık, Gölyazı’yı dolaştı. Ayrıca sağlık turizmi konusunda da bilgi aldı. Son gün de BTSO Altıparmak binasında değerlendirme toplantısı yaptı.
Bu çalışmanın en önemli özelliği bugüne kadar yapılanlardan farklı olması. Bu çalışma ile Bursa’nın bölgesel, ulusal ve uluslararası anlamda turizm pazarlama stratejisinin belirlenecek ve bu planın bir bütün halinde uygulanmasıyla yıllardır dile getirilen marka şehir imajı yaratılması konusunda adım atılacak.
Heyetin ilk çalışması Kültür ve Turizm Bakanı’na sunulmak üzere bir rapor hazırlanması olacak. Aslında bu rapor hazırlanmadan da alan çalışmasının ilk verimli sonuçları da alınmaya başlandı. Bakanlığın sitesinde Bursa’nın tanıtım videoları paylaşılmaya başlandı.
TURİZM PLATFORMU OLUŞTURULDU
Bu çalışmanın diğer bir adımı da Bursa’daki turizm faaliyetlerinin koordineli ve ortak akılla yürütülmesi için kamu ve turizm STK’larından oluşan Turizm Platformu oluşturuldu. Platformda, Bursa Valiliği, İl Kültür Turizm Müdürlüğü, Bursa Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Turizm Daire Başkanlığı, BTSO Turizm Konseyi Başkanı, TÜRSAB Güney Marmara Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı, GÜMTOB Başkanı, Bursa Tanıtma Birliği Müdürlüğü, BURO Başkanı, BTÇB Başkanı, BUSAT Başkanı, Yenişehir Havalimanı Müdürü, Sahiller Komutanlığı ve BEBKA yetkilisi yer alıyor. Platform, son bir ayda 3 toplantı gerçekleştirerek, yapılacak çalışmaları ele aldı.
Platformda yer alan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) 35’inci Komite Başkanı Hasan Eker’e göre, geç kalınmış olsa da çok Bursa için çok önemli bir çalışma. Tüm turizm dokümanlarında çok daha geniş yer bulacak. Ayrıca Bursalı turizmci de bakanlık bürokratlarıyla daha kolay diyalog kuracak.
Bana göre de Dünya Mirası listesine girmeyi başaran Bursa için çok geç kalmış bir çalışma olsa da ilk adımın atılması önemli. Ama Hasan Eker’e de ayrı konuyu ilettim. Bursa’da turizmi için en çok çaba gösteren medyadan kim bir kurumun olmaması büyük eksiklik.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder