25 Ocak 2013 Cuma

BAŞBAKAN BUDO'YU NEDEN SORDU?




İDO özelleştirilmesi yapılırken her zaman İstanbul’un yanında üvey evlat sayılan Bandırma, Yalova Bursa hatlarıyla ilgili yolcu taşıma ücretleri konusu boşlukta kalmıştı. İstanbul ile ilgili fiyat tarifelerinde Büyükşehir belediyesinin onayı gerekiyordu.
İDO’yi alan şirkette netice itibarıyla kar amacı güttüğü için hatların en çok kullanıldığı yaz aylarında “Esnek ve Dinamik” fiyat uygulamasına başladı.
Vatandaşların tepkisine Bursa Büyükşehir Belediyesi kulak verip ortak oldu. Aradan 2 ay geçmeden deniz otobüsleri alındı. Burulaş zaten belediyeye bağlı şirket olduğu için bir çok bürokratik işlem kolayca aşılarak önceki gün tanıtım seferi, dün sabah da ilk resmi sefer gerçekleşti.
Bürokratik engelin aşılması için konu Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a kadar ulaştı. Tabi Başbakan Erdoğan da Bursa ile ilgili sözleşmedeki boşluğu görünce onayı verdi.
2 deniz otobüsüyle yapılacak seferler yakında 4 deniz otobüsüyle yapılacak hale gelecek. Küçükyalı da sefer yapılacak iskeleler arasına alınırken, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası da seferlere farklı bir destek verecek.
İki deniz otobüsü alacak olan BTSO bunları Burulaş’a kiraya verecek.
Atılan adım şimdi dalga dalga büyüyor.
Yeşil beyaz balonlarla süslü Hüdavendigar adlı deniz otobüsünün Kabataş iskelesine yanaşması istenildiği zaman engellerin nasıl aşılabileceğini gösterdi.
Marmara Denizi’ne en uzun kıyısı bulunan kent olan Bursa’nın bir sandalı bile yoktu. Şimdi deniz otobüsleri var.
Uygulama ile Bursa’nın turizmine de katkı sağlanması için de çalışmalara başlandı bile.
Hafta sonu BUDO ile Bursa’ya gelecek İstanbullular için farklı bile uygulamasına da geçilecek. Buna göre BUDO bileti alan bir yolcu çok küçük bir ücret daha ödeyerek alacağı kartla 24 saat Bursa’daki toplu ulaşım araçlarını kullanacak.
Burulaş, gelenlerin Uludağ’a transferini sağlamak için de VİP araçları sefere koymaya hazırlanıyor. Teleferiğin kapatılmasının ardından tek ulaşım imkanı olan karayolu ile Uludağ’a ulaşmak isteyenlerin yaşadıkları sorunlar çözülecek.
Şimdi sıra İDO’dan şikayetçi olan İstanbul ve Bursalılar da. Onlar sahip çıkmazsa BUDO gelişip büyüyemez.
Gerçi Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, karı düşünmedikleri ve hizmet amacı güttükleri için maliyetine seferlerin bile kendileri için yeterli olacağını söylüyor ama yolcu oranı yüzde 70’in altına düştüğünde BUDO’nun zarar edeceği teknik yetkililer tarafından ifade ediliyor.
O yüzden BUDO’ya sahip çıkma zamanı.
Dün yapılan ilk resmi seferle ilgili de rakamları vereyim. Mudanya’dan gidişte 319 kişilik deniz otobüsüyle 112 yolcu taşınırken dönüşte, 74 yolcu Bursa’ya gelmiş. Bu rakamlar istenilenin altında. Ama belediye yetkililerine göre, vatandaş hala seferlerin başladığını bilmemesinden kaynaklanan bir durum. Çünkü, dünden beri vatandaşlar belediye telefonlarını arayarak seferleri soruyorlar. Öğrenince normale döneceğine inanılıyor. Hem kış mevsimi ve en durgun günler.
BUDO’nun bir başka imkanı da bir hafta Besaş’ın üzümlü fındıklı ekmeği ile çay ve kahve bedava. Bir haftanın sonunda da çay öyle başka yerlerdeki gibi uçuk fiyatlarda değil. Sadece 50 kuruş. Çünkü orada da kar amacı güdülmeyecek. 
Ne diyelim İstanbul yolcusu kalmasın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yatırımcı çıkmayınca Büyükşehir yapacak

  27 Ekim 2021 Çarşamba, 07:56     Bursa'da yerel gündem son aylarda oldukça hareketlendi. Emek-Şehir hastanesi metro hattından T2'y...